FLM Hinge Pin fitting probleem...

Hoi,

de hinge pins die bij de FLM extended front arms horen passen niet bij de alu traxxas castor blocks!

De diameter van de hinge pins zijn te groot of je kan zeggen dat de diameter van de gaten in de castor blocks te smal zijn...

41F_IMG_0790.JPG

Wat kan ik hieraan doen?

Boren in de castor block? :rolleyes:

Alvast bedankt!

de moderator bedoelt waarschijnlijk dat het niet de bedoeling is slecht advies te geven op deze manier. ""vast" lijmen van een casterblock is natuurlijk niet echt de manier. Er zal inderdaad waarschijnlijk uitgeboord moeten worden en waar nodig draad getapt. vervolgens misschien een druppeltje locktide maar geen superlijm ofzo.

blijft het boutje zonder schroefdraad dan zitten?!

als je goed kijkt zie je geen schroefdraad...dus al die tips hier over lijmen (voor zover dat idd als tip kan beschouwd worden in een locatie waar er veel stress is als een castor block) zijn hier totaal overbodig.

Ik heb het dus over de (zwarte) pin links op de foto
Die wordt op het begin en op het einde vastgehouden door dit klein metalen stukje
eclip.jpg

Dus neen, er zijn geen schroefdraden op de pins en ook niet in het desbetreffende gaatje van de castor block.
Ik dacht dat het wel duidelijk zou zijn over welke pin ik het had, de dikste van de 2 (de zwarte dus) en daar is toch duidelijk op te zien dat er geen schroefdraad is...dus ik snap de tussenkomst van Psygho perfect!

Het probleem zelf is opgelost door het gaatje iets groter te maken, het leek toch de enige oplossing.
En nu past de pin perfect in het caster block (@superboe, ze wordt vastgehouden door de 2 eclips :rolleyes:)

Bedankt voor de tip mickietjuh!

Laatst bewerkt:
Back