Floriske.nl's heli avontuur

Status
Niet open voor verdere reacties.
Phoenix is altijd legaal te upgraden naar de laatste versie, ook vanaf 2.5. Je zal even naar de juiste update moeten zoeken, maar het kan wel degelijk. Als je de originele dongle hebt is het legaal.

De chinese, losse dongles zijn vaak niet legaal. om dat werkend te krijgen zul je ergens anders je heil moeten zoeken

legaal moet het altijd zo werken. in theorie dan ;-)

@Emanuel: Ik kan anders nergens een legale update vinden van 2.5 naar 3.0. Wel voldoende minder legale oplossingen, maar dat is niet de bedoeling dus laten we het daar aub ook niet over hebben in dit topic.

@Student: Als aangegeven heb ik dadelijk een legale versie van Phoenix met legale dongle, dat ik die dongle dan vervolgens niet gebruik zie ik als gezegd het probleem niet zo van in.

Uiteindelijk zul je de investering in een goeie sim met degelijke zender wel terugverdienen.
Zelf vindt ik het vooral bij de sim ook belangrijk dat de zender goed werkt en goede
respons heeft, anders geeft het weer een totaal ander beeld IRL..

Maar updates voor Phoenix blijven wel gratis.. over een paar weken komt V5 al uit!

Dat geloof ik direct en vandaar dat ik al aangaf, dat als het inderdaad een hobby voor mij blijkt te zijn, over te gaan op de aanschaf van wat fatsoenlijker materiaal. Ik ben daar in eerste instantie wat voorzichtiger mee. Ergens in duiken, een hoop geld uitgeven en vervolgens toch al snel je interesse blijken te verliezen is oh zo snel gebeurd ;-)

Ik ben nu toch serieus aan het twijfelen of ik dan ook niet meteen voor de FBL Blade 200SR X moet gaan ipv eerst een f45 of f49, maar dat zien we tzt dan wel.

offtopic: Je nickname doet me vermoeden dat ik een naamgenoot heb op het forum ;-)

Ik had al zo'n vermoeden :-D

Ontopic: Misschien moet ik de vraag eens omdraaien.

Ik begin nu met een V911 pro FB FP om wat meer aan fysiek vliegen gewend te raken (Picooz noem ik geen vliegen ;-)). Daarna zit ik er dus aan te denken om als de hobby bevalt een Blade 200SR X FBL FP aan te schaffen en vervolgens pas over te stappen op een bijvoorbeeld een 250 of 450 CP.

Daarnaast wil ik dus met Phoenix aan de slag en had zelf gedacht om ook daarin met een (micro) FB FP (blade msr oid) te beginnen, daarna naar een wat grotere FBL FP te stappen even vervolgens pas naar CP.

Is dat een beetje een logische volgorde of zeggen jullie "in phoenix gewoon meteen met een CP beginnen zodat je straks als eerste serieuzere heli ook direct een CP aan kan gaan schaffen"?

Een grotere FP heli lijkt me niet zo zinvol. Binnen heb je er weinig aan, tenzij in een zaal ofzo, en buiten waait het vaak te hard voor zo'n heli. In de sim kan je de verschillende modellen gewoon proberen zonder dat het geld kost als ze stuk gaan :) dus gewoon doen en kijken hoe het gaat.

Ik zou ook met een Sim beginnen en kijken, wat eer zo gebeurt.

Zeker kost het aan de begin alles wat geld,
maar een Sim koop je 1 keer,
en zo als ik, vlieg ik sinds 5 jaar al met mijn Futaba 7 zender,
die heb ik op aanraden van mijn thuis-dealer gekocht,
en toen dacht ik ook , dat het te duur zou zijn,

inmiddels staan echter 8 heli's vliegklaar in de zender geprogrammeerd, leuk

veel suc6

groetjes, Uwe

Grr! Dat el cheapo sim setje stond eerst op verzonden binnen 1-3 dagen bij banggood en nu ineens op "productie wordt over 15 dagen verwacht".

Heb de order maar geannuleerd en een losse v922 Tx besteld. Moet ook werken met de Phoenix dongle als het goed is. Moet wel de throttle en Pitch curves in de software instellen, maar dat moest met die andere set ook.

Als het goed bevalt maar snel over op een DX6i gok ik.

Ik heb dit topic maar even hernoemd zodat ik alles bij elkaar in 1 topic kan houden.

Inmiddels zijn we een paar weken verder en ben ik heel wat wijzer geworden, mede dankzij het meelezen op dit forum :D

Ik heb daarnaast flink wat 101's gelezen en bekeken (o.a. die van Finless) en heb heel wat geleerd omtrent techniek, afstellen etc. maar het belangrijkste wat ik daar uit gehaald heb is toch wel dat ik eerst maar eens flink met Phoenix aan de slag ga voor ik er ook maar over ga denken een CP heli aan te schaffen ;)

Voorlopig hover en vlieg ik nog wel even wat rond met m'n v911 pro.

M'n idee voor een "tussenstap" dmv een 250 of 200 size heli heb ik in ieder geval laten varen. Als ik straks voldoende vertrouwen heb opgebouwd om tot aanschaf van een CP heli over te gaan wordt het waarschijnlijk eerst een micro (v977, MCPx oid) en wat het daarna wordt zien we dan wel weer (gok een 450).

Bij deze nog even een schouderklopje voor iedereen op het forum, jullie zijn goede leermeesters :thumbsup:

[mod]Besprekingen van illegale software graag buiten dit forum houden. Dank.[/mod]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back