Floriske.nl's heli avontuur

Vandaag dan eindelijk toch met de 105mm bladen gevlogen. Dat bleek toch teveel van het goede. De gain moest dusdanig ver omlaag dat er te weinig over bleef. Ik gok dat de mensen die wel met 105mm vliegen ook met lagere rpm's vliegen.

Dus toch weer terug naar 95mm.

Met de vbar upgrade naar Pro kan ik de PID instellingen voor de staart individueel instellen. Sinds ik dit gedaan heb icm een optimizer vlucht lijkt de staart sowieso al een stuk strakker. Eens kijken wat deze nu doet de volgende keer dat het wat harder waait.

Als iemand nog een set 105mm Rotor Star staartbladen, als nieuw in de originele verpakking, met maar 1 vlucht op de teller nodig heeft ... ;)

20170122_123126-1024x576.jpg

Vandaag maar even een bezorgde mail naar Mikado sturen :(

In vlucht is de lager uit de swash gelopen. Gelukkig zonder verdere gevolgen, ik zag het tijdens het binnen komen om te landen, maar dit had veel slechter af kunnen lopen.

Dit mag in mijn ogen niet gebeuren bij een heli met nog geen 50 vluchten op de teller.

Bekijk bijlage 232155

Vandaag maar even een bezorgde mail naar Mikado sturen :(

In vlucht is de lager uit de swash gelopen. Gelukkig zonder verdere gevolgen, ik zag het tijdens het binnen komen om te landen, maar dit had veel slechter af kunnen lopen.

Dit mag in mijn ogen niet gebeuren bij een heli met nog geen 50 vluchten op de teller.
Je mag inderdaad verwachten dat dit niet kan gebeuren, zeker niet wanneer je zo weinig vluchten gemaakt hebt.
Toch mag je van geluk spreken dat het zo is afgelopen, maar voor het gevoel veranderd er niks.
Ben benieuwd wat mikado te melden heeft.

Inmiddels reactie van mikado. Ik moet m'n swashplate opsturen naar ze.

Zo'n lynx swash is leuk maar als ik moet kiezen voor een gratis nieuwe van Mikado of eentje kopen van Lynx ...

... zou ik die van Mikado weer verbouwen,
ik denk een "Schwarte Schaap" zat maar heel heel toevallig onder een hele boel kwaliteit,
anders kan ik het niet noemen,
maar toch maar kijken, wat Mikado schrijft !

Inmiddels een nieuwe swashplate binnen van Mikado. Keurig geregeld.

Verder wat aankopen gedaan de afgelopen dagen:

- Power Dekker BL700MX 1.32/554KV
- 3x Align BL700H
- 1x Align BL750H
- Castle Creations Edge 160 HV

Allemaal jong gebruikt of zelfs nieuw op de kop weten te tikken voor nette prijzen voor een nieuw project.

Wat voor project? ... later meer ;-)

Back