Fluitschepen gevraagd

Discussie in 'Historische Zeilschepen' gestart door ronvanleeuwen54, 17 apr 2019.

  1. ronvanleeuwen54

    ronvanleeuwen54

    Lid geworden:
    22 okt 2012
    Berichten:
    579
    Locatie:
    Poeldijk
    Als redacteur van "De Modelbouwer" passeerde mij een bericht van De Vereniging Oud Hoorn, uiteraard te Hoorn met een vraag of mensen een model van een fluitschip tijdelijk voor een tentoonstelling ter beschikking willen stellen. Ik heb de organisator gevraagd zijn wensen op papier te zetten zodat ik deze topic kan starten. Hierbij zijn verzoek. Aan jullie om "de handschoen" op te pakken:

    De Vereniging Oud Hoorn www.oudhoorn.nl gaat gedurende de periode eind mei tot eind september 2019 een kleine expositie houden in het Oost-Indisch pakhuis met als thema “Het Fluitschip”. Een historisch scheepstype die door de Hoornse Koopman-reder Pieter Jansz. Vael ook wel bekend als Pieter Jansz. Liorne ontwikkeld is.

    Met dit initiatief haken we aan op het internationale toerisme gerichte Jaar van de Gouden Eeuw/Rembrandtjaar. Hoorn heeft dit en de komende jaren de slogan “Hoorn Stad van de Gouden Eeuw “ en heeft diverse activiteiten ontwikkelt die daar invulling aan te geven. www.ikhouvanhoorn.nl

    De tentoonstellingscommissie is op zoek naar enkele modelbouwschepen van het type Fluitschip die gedurende deze periode in ons verenigingsgebouw onderdeel van de expositie kunnen zijn.


    Wilt u meewerken aan deze expositie dan graag een mailtje naar beheeroip@oudhoorn.nl

    Bij voorbaat dank voor uw enthousiasme.

    Jan Haring
    Gevelsteen Fluischip Oude Doelenkade.JPG
     

    Bijgevoegde bestanden:

  2. *Hans*

    *Hans* Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 okt 2012
    Berichten:
    6.776
    Locatie:
    Dordrecht
    Het wordt één van de toekomstige modellen van Kolderstok - maar daar heb je nu niks aan....
     

Deel Deze Pagina