http://www.imagestation.com/album/?id=4289195329&congratulation_page=Y hier staan alvast de eerste foto´s, als je ze niet ziet gewoon aanmelden, je krijgt geen spam no strings attached............Peet...............8)
Arjen ging met z'n nieuwe 3D model vliegen. Maidenflight die wat pijnlijk afliep na het inzakken van de motor. 2 Brothers R/C was ook aanwezig met een stand... Electro werd deels vertegenwoordigd door Harold en Niek...zal ook eens niet! In de vroege ochtend wordt er al hard gewerkt aan het opbouwen van een Fokker S-9. Dit model heeft op zaterdag middag enkele vluchten gemaakt. Marcel van Raak (rug) trakteerde het publiek op een mooie 3D demo met zijn Raptor50. Menig mond viel open van verbazing! Chapeau! Snoep droppen vanuit een geprepareerde Big Lift. Wederom een succes!
Geinig ding.. Nu nog in de Moorhuhn kleuren! Static bouwproject Rugvlucht op 1 meter hoogte, motor zakte in... Gauw draaien met dit als gevolg. Is alweer gerepareerd voor de demo van morgen! Is een video van gemaakt dus misschien verschijnt die binnenkort op een FTP server.. Serval is ook weer van de partij! Gaat het op zondag opnemen tegen een Rasant en Chicko met OPS met venturi... :? Paul Tupker helpt hier en daar even een handje...
De foto, aangeduid met Fokker S 9, Is in werkelijkheid van een Fokker S 1X, een tweedekker-trainer van voor de 2e wereldoorlog. Hiervan zijn er overigens nog een drietal na deze oorlog door Fokker gebouwd voor Frits Diepen Vliegtuigen, gevestigd op het toenmalige vliegveld Ypenburg.
F15 met OS91DF De plaatselijke media was ook aanwezig... Dmv het bakje onder deze Big Lift werden op beide dagen snoepjes afgeworpen... Tevens werd hij ingezet voor het omhoog brengen van zwevers. Overview ...er was eens een...........Extra 300, pijnlijk moment voor iedere vlieger. Bij het volpompen met diesel van de demper kon de motor het niet meer verwerken en viel uit. Door het karakter van de Extra was dit het resultaat... Poli Carpov F4 Phantom van Han Klijn... Zeer mooi afgewerkt! Agusta 109A
Gevolg van een midair met mij (Charter van leerling) Video van dit voorval volgt later nog! Vlag slepen was ook een onderdeel van de demo's. Hier de Trush Commander voorgevlogen door piloot en eigenaar, Roger Wegert. Bruno die het hele programma aan elkaar praatte... Mooie Raptor 60. Rob Eikeboom vloog hiermee het hele wedstrijd kunstvlucht programma.
Reactie op de Fokker S9 opmerking: En I voor een X in romeinse telling, maakt dat geen 9 Zie onderstaande info, toch S9 dus :roll: THE JOHAN VISSCHEDIJK COLLECTION No. 2580. FOKKER S.IX Source of photograph unknown. (hmmm foto wegevallen) Zoek op Fokker+S+IX in google en foilla Contributions menu Visschedijk Menu Larger image Next Visschedijk photo Remarks from Johan Visschedijk: "This two-seater biplane was designed to provide both an initial and acrobatic training. The fuselage was of welded steel tubes covered partly by sheet metal and partly by fabric. The wings had a covering of bakelite-plywood and fabric. Both radial or in-line power plants could be used. A number were built by the firm of Kromhout. Span: 31 ft 4 in Length: 25 ft 1 in Height: 9 ft 6 in Weight: (empty) 1,529 lb, (gross) 2,145 lb Maximum speed: 115 mph. From 1938 to 1940 the Dutch Army Air Force used 20 S.IX with an 165 h.p. Armstrong-Siddeley‘ Genet Major radial engine. Between 10 and 15 May 1940 some were flown to France, before the surrender of the Dutch forces, to escape capture by the German invaders. The Dutch Navy purchased 15 S.IX with an 168 h.p. Menasco Buccaneer inline engine. These were all destroyed at the navy-camp De Kooy." Created May 21, 2003
http://www.imagestation.com/album/?id=4289195329&congratulation_page=Y Nieuwe foto´s van zondag bijgevoegd, Je kunt hier ook de originelen downloaden..................Peet.......................8)
@ViperOne Door wijzigingen van mijn tekst, door wie weet ik niet, komt het verhaal nu wat onduidelijk over. Onder de foto stond vermeld Fokker S11 (is later gecorrigeerd) Ik heb dit in mijn verhaaltje, helaas ook niet helemaal correct, vermeld als dat het S IX moest zijn. Ook dit was op zijn beurt niet correct, want de juiste benaming was S9, waarvan acte.
Tsja... For some reason noemde Jorrit dat ding zondag ook telkens S-11. Leuk, ook voor fokker four team... 8O Anyways, hier de foto die ViperOne wilde laten zien
Wat je inzakken noemt. Zonder waarschuwing afslaan lijkt er meer op.Als je dan ook nog een paar meter boven de grond aan die motor hangt is het enige wat inzakt je romp nweer: Heb je ook nog foto's van die kist van toen 'ie nog heel was??
@Cropduster Misschien interessant: de op de foto afgebeelde Fokker S9 is een van de drie na de 2e wereldoorlog door Fokker voor Frits Diepen Vliegtuigen gebouwde toestellen, met de registratie PH-NAR.Deze is later aan de toenmalige Jeugd Luchtvaart Brigade afgestaan en, helaas enige jaren later gesloopt.
Paul, Maakt niet uit joh, het is gewoon een erg mooie kist met een fantastisch vliegbeeld! Wat betreft Jorrit en zijn tekst, begrijp ik het nu goed dat Jorrit niet alleen een PlaneKiller is maar ook een ThreadBuster :twisted: hehehehehehehehe ViperOne
@Viperone Ja, Jorrit wilwel eens ondeugend zijn. Maar ja, een goede moderator word je met vallen en opstaan, en hij wordt het ongetwijfeld!
Op AirToi staat ook een gallery over het 25 jarig bestaan van de MVA. De 2 beste foto's van het hele weekend Fotograaf: Toine Fotograaf: Peter (PowerPete)
Inmiddels is het al eerder besproken filmpje op CD gezet door Richard (van 2 Brothers) die de mid-air tevens gefilmd heeft... :lol: Download: 47 seconden .WMA file - 1,21mb 13 seconden .MPEG file - 2,06mb