fly like a bird

fly like a bird
Kanaal van jarnosmeets80 - YouTube
Human Birdwings | Building a semi human powered flying device

Dutch engineer is the first man in history to fly like a bird with self- built wings

Engineer Jarno Smeets (31) is the first man in history to have made a successful short flight with his self-built wings modeled on the movement and structure of real bird wings. Assisted by an electronic system of his own design, Smeets took off from the ground in a park in The Hague last sunday 18th of March 2012. The flight of an estimated hundred meters lasted about a minute, after which Smeets landed safely.

Until now people had assumed that it was impossible to fly with bird-like wings using human muscle power. Smeets designed his own system to solve this problem, using two Wii controllers, the accelerometers from a HTC Wildfire S smartphone and Turnigy motors. This combined mechanism provided Smeets with extra power to move his 17m2 wings and allowed him to move his arms freely without any risk of breaking them. The system is a wireless (haptic) concept. The wing itself was built out of a kite and carbon windsurf masts (as flightpins).

Human Bird Wings is an independent project initiated from the personal ambition and vision of Dutch engineer Jarno Smeets. “Ever since I was a little boy I have been inspired by pioneers like Otto Lilienthal, Leonardo da Vinci and also my own grandfather”. Six months ago Smeets started researching. Smeets has developed and realized his wings with support from an independent team assembled under the Human Bird Wings project, sharing his progress through a well documented blog and YouTube channel. He has offered his followers an open source concept in building bird wings. Aided by helpful suggestions of his audience he was able to successfully finish his bird wings concept.

With this project Smeets has proven that modern technology and robotica can create realistic futures from seemingly impossible engineering dreams to fly like a bird.

Laatst bewerkt door een moderator:
Wil je als een vogel vliegen dan moet je op z'n allermins iets van vogels afweten.

En dan zal het er meer zoals dit uit moeten zien:

Een slagvluchtmodel uitgevoerd op basis van membraantechnologie zal nooit een mens in de lucht kunnen krijgen. Ook niet staartloos. Dat deze mensen zoveel moeite voor deze grap doen, nou dan kom je heel wat aandacht tekort.

Laatst bewerkt door een moderator:
Tja, ik heb Jarno op de voet gevolgd met dit project. Maar ik vind het toch erg jammer dat hij nu met dit neppe filmpje komt. Uiteraard was dit een bijna onhaalbaar project. Hij zou in ieder geval beter kunnen vertellen waarom het project niet gelukt is en daarop feedback krijgen van een groter publiek ipv zo'n bewerkt filmpje de wereld in slingeren.

Groeten Rick

Hi, laat maar weten wanneer er weer gevlogen wordt, dan kom ik kijken of het allemaal wel waar is........

Groeten Ko

als je even achterwege laat of het echt of fake is, je moet wel ongelofelijk snel pijn in de armen krijgen, als ik zie hoe snel hij moet bewegen.

dit houd men niet lang vol .... zowieso werken met overbrengingen denk ik dan.

maar het is wel mooi om te zien hoe men streeft naar het "onmogelijke"
(men dacht vroeger ook dat men niet op de maan raakte.)

als je even achterwege laat of het echt of fake is, je moet wel ongelofelijk snel pijn in de armen krijgen, als ik zie hoe snel hij moet bewegen.

dit houd men niet lang vol .... zowieso werken met overbrengingen denk ik dan.

maar het is wel mooi om te zien hoe men streeft naar het "onmogelijke"
(men dacht vroeger ook dat men niet op de maan raakte.)

hij vliegt ook niet op eigen kracht maar z'n mobieltje helpt hem ;)

Je kunt rustig 2 moptoren gebruiken die er anders uitzien als ze maar dezelfde gegevens hebben .
De flap tussen zijn benen is de staart.
Je hebt ook delta wings die uitzien als dit soort vleugels en die vliegen ook.

Ik blijf in het midden of het allemaal klopt .

Die grappenmaker geeft aan dat dit is "het lekkerste moment wat hij ooit in zijn leven heeft gehad". Hm daar denk ik zo het mijne van :?
Het beeld van de helm cam is veel te rustig en zou veel meer op -, en neer moeten gaan.

Hij komt in 'de wereld draait door' vanavond vlgns mij. Kijken dus! Wat een hoax dit haha! 1 April komt snel dichterbij ;)

----------------------
Sent from iPhone.

www.wired.com/wiredscience/2012/03/human-bird-wings zei:
... According to Smeets’ calculations, he needed approximately 2,000 Watts of continuous power to support his roughly 180-pound frame and 40-pound wing pack. His arms could only really provide 5 percent of that, so the rest would have to come from motors. His arms and pecs would basically serve to guide the device and to flap the wings

220 pounds/100kg, do the math ...
Magic numbers for modelers - WFF

Vriendelijke groeten ;) Ron[SIZE=-2]
diy motor tipsDrive Calculator
diy motor groupCumulus MFC
• Get a life ... get a Watt-meter!!! •
[/SIZE]

mankracht

Hier in de omgeving is destijds toch iemand opgestegen met een vliegtuig aangedreven door mankracht.

Was het de Gossamer of zoiets.
De piloot was een prof wielrenner als ik me goed herinner.

350watt

Is het toeval, maar op de radio zijn ze net bezig over dit filmpje.
Volgens een professor is dit compleet fake.

Om te vliegen heb je minimum 350 watt nodig.
Armspieren kunnen dit nooit genereren.

Beenspieren wel.
Lees, benen van een wielrenner.

Het hoge woord is er uit! Het verhaal is net bij DWDD uitgelegd door de heer zelf. Briljante hoax! Zelfs z'n naam is verzonnen haha!

----------------------
Sent from iPhone.

Fantastisch toch!? Die kerel is geniaal. Ik heb al eerder wat werk, 3D animatie, van hem gezien en dat is indrukwekkend te noemen. Betere reclame kun je niet maken voor jezelf.

Sjonge wat flauw zeg!
Ik heb Floris Kaayk (Jarno) destijds na het plaatsen van z'n eerste filmpje zelfs aangeboden te helpen en hem het een en ander verteld over brushless motoren, lipo's en vleugelprofielen. Blijkt het dus allemaal maar een nep verhaal te zijn. Heb er altijd al mijn twijfels over gehad of het zou lukken maar wou hem toch graag helpen. Stank voor dank!

Groeten Rick

Back