Fly Wing H1 controller eist 6,4V

Discussie in 'Electronica' gestart door jannus, 4 jun 2021.

  1. jannus

    jannus

    Lid geworden:
    25 nov 2009
    Berichten:
    291
    Mijn 450 heli wil ik voorzien van een fly wing H1 controller. Deze controller vereist een werkspanning van 6,4-8,4V. Maar mijn ESC/BEC heeft een output van 5V/3A en mijn servo's hebben een werkspanning van 4,8-6V. Hoe los ik dit op.
     
  2. Helikapoter

    Helikapoter Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    11 mrt 2006
    Berichten:
    790
    Locatie:
    Drechterland
    Aparte Bec of andere Esc aanschaffen. Of losse 2 cell Lipo als ontvanger accu.

    H,:koud:
     
  3. jannus

    jannus

    Lid geworden:
    25 nov 2009
    Berichten:
    291
    De servo's worden op de H1 aangesloten. Dus als ik die bijvoorbeeld 6,5 V geef krijgen mijn servo's dat ook. De vraag is dan of die daar tegen kunnen. Max is nl. 6 V.
     
  4. Helikapoter

    Helikapoter Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    11 mrt 2006
    Berichten:
    790
    Locatie:
    Drechterland
    Tja , als 6V echt de grens is van je servos dan zal je of een andere fbl systeem moeten kiezen of servos die wel de hogere spanning aan kunnen ,en aangezien je al wat langer met helis bezig bent heb je die H1 toch niet meer nodig ?
     
  5. jannus

    jannus

    Lid geworden:
    25 nov 2009
    Berichten:
    291
    1. Kan geen 40A 3-4S ESC vinden met een BEC die bv 7,2V levert. Hoe worden die heli's met HV servo's dan gevoed. Aparte UBEC? En zo ja hoe wordt die dan naast de ESC aangesloten op de lipo.
    2. Als ik op mijn 450 heli naar HV servo's switch zijn die van Flywing FW450 DS031MG dan een mogelijkheid zowel voor swash als voor tail? Of zijn er nog andere opties?
    3. Of idd kiezen voor een aparte bec voor de H1 met de ontvanger R161 op de Sbus en de +/- van de servo's op de bec van de esc aansluiten met een soort rail. Welke bec raad je dan aan ?

    Vind het wel leuk die dronetechniek in een heli en mijn skills worden niet beter. Vandaar.
     
    Laatst bewerkt: 5 jun 2021
  6. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.952
    Locatie:
    Rotterdam
    HV heeft juist als voordeel dat er geen bec tussen hoeft.
    bij een groter toestel.
    Dan heb je toch vaak al een losse ontvangeraccu.
    En HV betekend dat je met een 2 cel lipo zo recht op de ontvanger prikt.
    8,4 volt dus.

    Dan heb je inderdaad ook servo's nodig die dat kunnen.

    Op een kleine heli of als je aftakt van een aandrijfaccu gebruik je dan inderdaad een Ubec die de gewenste amperes en voltage kan leveren.
    dus los, buiten de regelaar om.
    Rode draadje uit de servostekker van de regelaar prutsen. dan werkt de bec van de regelaar niet meer.
    kan geen kwaad. 2 bec's in 1 systeem kan wel kwaad.
    En natuurlijk erg houden dat de bec ook het voltage van de accu kan hebben.
    Bij 3cel lipo niet zo spannend, kan altijd wel. maar bij hogere voltages, opletten..

    Voor een 450 maat is een 2e extra accu niet handig. zwaar.

    Voor je setup: welke servo's zitten er nu in?
    gebeurt nog wel eens dat servo's wel 6 volt aan kunnen, maar dat ze het vroegah nooit in de handleiding hebben gezet.
    Hou ook even erg.. als de servo's maar 5 volt mogen hebben, zijn het wel digitale servo's?
    als ze analoog zijn, heb je een goede kans dat ze meteen klappen wanneer je ze aansluit op de estab.

    Voor wat je nu van plan bent, dat wordt een soort rommeltje.
    volgens mij moeten de - draden zowieso op de ontvanger. die gemeenschappelijke - wordt gebruikt als een soort ijkpunt door alle losse gebruikers (ontvanger, stabilisatie, servo's)
    de + zou je dan kunnen gebruiken. maar het wordt rommelig, veel losliggende kabels etc.
    grote kans op vlammen. en op rare storingen.

    Hv servo's heb je niet veel in dat formaat. maar je kunt altijd kijken.
    waarschijnlijk erg duur..
    Het is waarschijnlijk handiger om even door te kijken voor een andere stabilisatie. er zijn er die gewoon rond de 6 volt ingangsspanning willen.


    Qua servo's: volgens mij moeten de swash servo's rond de 3 kilo stelkracht zitten.
    De staartservo rond 1 kilo (al is meer beter), maar die moet gewoon zo snel mogelijk zijn.
    ik dacht 0,1 sec of sneller. maar dan zou je ff moeten kijken wat er origineel voor servo's worden aangeraden.
     

Deel Deze Pagina