Flybar glijdt

• Topicstarter Topicstarter Hezz
  • Startdatum Startdatum
H

Hezz

Guest
Hey guys,

Ik heb net m'n hele kop vervangen, en m'n flybar glijdt (redelijk stug) uit de controlwipwap zegmaar. Tijdens het vliegen gleedt hij ineens een stuk naar links..

Ik heb gekeken en de houder die hem vast hoort te houden die kan ik niet strak genoeg schroeven (kunstof). Zou ik hem kunnen verlijmen met wat secondelijm?

Alvast bedankt,

Hezz

Inieder geval niet lijmen. Of wat Claude zegt of een nieuwe houder bestellen.(zei Claude ook al :))

helaas, vervangen ja, niet gaan klooien met zoiets, dat kost je namelijk uiteindelijk je heli, ben je wat duurder uit..

Hmm, hij zit zeker niet schuin! Dat heb ik van tevoren gekeken.

Ook heb ik hem langzaam aan vastgedraaid en gekeken of hij bleef zitten, telkens gleed hij nog.. Nu gaan de schroefjes ook niet strakker. (ze zijn niet dol!)

Hezz

Maar je krijgt de flybar niet vast.. dus 'one way or the other': hij moet vervangen worden, want hij is niet goed.....

Hoort bij de nieuwe kop misschien een dikkere flybar?

wat voor heli en kop is het trouwens? en heb je wellicht een foto?

Kijk de houder is kunstof als je de schroefjes te hard aangedraaid heb kan de houder dol zijn, bij deze kan je hem beter vervangen door een nieuwe te kopen.

PS. misschien een beetje locktide erin doen en dan de inbusjes wellicht blijft ie dan wel zitten

De heli is een art tech typhoon, een rip-off van de Graupner Micro Star..

De kop die ik vervangen heb zijn van standaard onderdelen, dus het zou gewoon moeten passen.. :x

De flybar hoort toch muurvast te zitten of mag hij kunnen schuiven? Het kost wel wat moeite maar, hij glijdt..

Nouja. :p

Ik ken de constructie niet al te best van die kop...
Dus heb ik even een afbeelding opgezocht.
De stalen armpjes die je flybar aansturen zijn voorzien van een stelschroef, die houd ook gelijk de flybar op zijn plaats, in het midden.
Als de flybar blijft glijden, dan moet je nieuwe stelschroeven monteren (met locktite).
Je kan deze namelijk plat draaien, waardoor ze hun werk niet meer doen.
Als je de schroefdraad van de armpjes dol hebt gedraaid, dan moet je nieuwe armpjes bestellen.

Ik Verplaats dit draadje gelijk naar algemeen heli.
Voor wat waar te posten lees:

http://www.modelbouwforum.nl/threads/heliforum-sitemap.70587

Laatst bewerkt door een moderator:
Het schroefje zal ook niet schuin zitten.
Bij de aanzet kan je heel vlug onder een hoek verkeerd inschroeven.
Voor je het ziet is de kunstof verkeerd getapt en is de boel omzeep.

Eh eigen ervaring...

De stalen armpjes houden de flybar niet op z'n plaats, Eric, deze connecten de flybar met de tuimelschijf via een balllinkje, dus deze kan heen en weer. Waar de flybar door m'n kop heengaat, oftewel het flybar frame (als ik het goed heb) daar hoort hij hem vast te houden met 4 kleine schroefjes, klemmen zegmaar.

Maar ik ga nieuwe halen, en dan laat ik wel weten hoe het gegaan is!

Groetjes

Hezz

heb even een pdf van de heli opgezocht onderdeel nr 41131 stable arm deze moet de flybar op zijn plaats houden controleer eens of het schroef draad hier in wel vergenoeg is getapt draai er eens een schroef in zonder dat hij op de flybar zit en kijk eens of hij er helemaal door komt

Heb de schroeven nogmaals geprobeerd aan te draaien (met beleid) en ze zitten nou behoorlijk strak, ik denk dat ik ze toch even moet locktiten.. :) De flybar wil nog wel verschuiven wanneer ik m'n paddles wil draaien om ze level te krijgen, maar hij schuift niet meer heen en weer!

Gelukkig niet een nieuwe hoeven halen, want deze was net nieuw. Net vervangen na een crash.

Morgen afstellen & hopelijk weer vliegen. :)

Bedankt allemaal voor jullie hulp!

Back