flybar kop ombouwen naar flybarless

hallo,

is het theoretisch mogelijk om van een kop die flybar heeft een flybarless kop te maken door. simpel weg het flybar bestuur gedeelte weg te halen en de stuur stangetjes door te lengen naar de blad houders, en dan een swashplate houder er op te zeten?

ik zie dit niet als een koste besparing maar wel als een mogelijke optie.

stef

Klopt als een bus! Wel zo prettig als de verlengde stangetjes parallel lopen aan de as, dus de balllinks op de bladhouders steken meestal wat verder uit.

En de meeste heli's vallen nog aardig vliegbaar te maken zonder speciale flybarless electronica.

Een Gaui 365 heb je voor minder dan een aangepaste kop ;) Je kan dan dus eenvoudig en goedkoop (daar ga ik wel voor, 120 euro voor een kop is me te gek) flybarless vliegen.

is het theoretisch mogelijk om van een kop die flybar heeft een flybarless kop te maken door. simpel weg het flybar bestuur gedeelte weg te halen en de stuur stangetjes door te lengen naar de blad houders, en dan een swashplate houder er op te zeten?

Ja, maar de geometrie veranderd wel iets.
Zoals Bart zegt moet de bladhouder arm langer worden.
En Je moet een Meenemer hebben.
Een Meenemer zorgt dat het bovenste gedeelte van de Swashplate mee gaat draaien met de kop/as.
Anders gaat hij de rods om je as heen draaien.

8504a7e872670641.jpg

Laatst bewerkt door een moderator:
Hangt een beetje van heli tot heli af hoe moeilijk of simpel het is.

Mijn Logo500 - Duh, is gemaakt om flybarless te vliegen...heb ik zo gekocht.

Voor mijn T-Rex500 had ik de Mikado upgrade zoals op de foto hieronder voor de T700.

Voor mijn Furion heb ik alleen een swashdriver van Gaui gekocht (de meenemer zoals hij hieronder genoemd) voor iets van een $20...en de rest van de kop is er gewoon standaard perfect voor.

Back