Flybarless dragracing

Iedereen zegt: "Beweeg je sticks niet voor het opstijgen".
Want dan kun je rare dingen krijgen bij het opstijgen.

Maar stel je wilt dragracen.
Je zet hem op zijn voorpootjes voor forward nick te geven en om weg te knallen....
Je geeft pitch om weg te sprinten.....
En dan?
Een halve loop en knal?
Gewoon recht ?
rare dingen?
Wat zou er dan gebeuren?

Alan doet ook zo iets hier met de 3G...

Laatst bewerkt door een moderator:
vroeger stonden er op Augustoheli.commesnogwat heel veel video's. oa ook dragracing video's. Ik kan me herinneren dat de helies geprepareerd waren met landingsgestellen die de heli al in een 30graden vooroverstaande stand zetten.
Verder was het op volle toeren en gaan als de vlag viel.

Zteven!

Hey Walter,

met de V-stabi zet je hem eerst op z'n voorpoten (best wel eng), en dan kan de Nick stick ;) weer bijna terug naar neutraal. Hij blijft dan op zijn tenen staan, je moet dan een klein beetje sturen om hem netjes op zijn tenen te houden, maar dat doe je allemaal rond neutraal. In tegenstelling tot de Flybar, je moet hier altijd ietsje nick blijven geven.

Voorzichtig proberen, het zal je meevallen.

Vriendelijke groeten,
Aldert

3G is wel heel anders dan vbar, gelukkig :)

Het bewegen met de sticks kan wel, maar je hebt maar heel weinig uitslag nodig en het belangrijkste: Pas gaan sturen als je helemaal op toeren bent!

Interessant Aldert :)
Ook wel logisch, want dat doet FBL in de lucht ook, gewoon HH.
Ga het ook zeker eens proberen (met een opgetoerde kop uiteraard).

Walter ik ben naar aanleiding van je vragen even in de Dragrace gedoken volgende week dinsdag komen voor de DAMN!!!3D de spelregels met een duidelijk voorbeeld. Maar in iedergeval zal er bij de DAMN!!!3D gewoon recht op grond gestart worden dit om een gelijke kans te bieden aan alle deelnemers. Daarnaast heb al eens eerder aan een dragrace meegedaan waar iedereen op verschillende manier zijn heli afschoot waarbij sommigen zelfs achterwaarts of inverted nou je schrikt je lam. Ik zal proberen dit weekend een video te maken met een voorbeeld met een v-stabi setup.

Laatst bewerkt:
Heb effe geyoutubed maar dat dragracen is in amerika echt "are you nuts".
Geweldig om te zien!Misschien iets voor in de pauze op de Masters 2010?

Als je dit dan weer ziet wie zijn "wij" dan om te zeggen dat de Align 3G lang niet zo goed is als een Mikado V Stabi :confused: en dat 3G goe genoeg is voor de massa maar niet voor de top piloten

Wie kan mij in NL zulk vliegwerk laten zien ;) met een V Stabi

Onze eigen Bas doe je hier een beetje te kort mee ;)
Die vliegt met Vstabi, en ik heb relatief weinig buitenlanders gezien die zijn techniek/orientatie kunnen bijbenen.
De Mikado piloten worden zelfs op Helifreak geroemd om hun techniek na de funfly in Vegas.
En Finless heeft al gezegd dat het vanaf nu moeilijk word voor de stickbangers om het niveau en de figuren te kopieeren.
Het heeft een enorme sprong genomen en de figuren die je op de 3DM gaat zien zijn enorm complex.
Bas vliegt die figuren.

Grt,
Eric

Die vliegt met Vstabi, en ik heb relatief weinig buitenlanders gezien die zijn techniek/orientatie kunnen bijbenen.
De Mikado piloten worden zelfs op Helifreak geroemd om hun techniek na de funfly in Vegas.
En Finless heeft al gezegd dat het vanaf nu moeilijk word voor de stickbangers om het niveau en de figuren te kopieeren.
Het heeft een enorme sprong genomen en de figuren die je op de 3DM gaat zien zijn enorm complex.
Bas vliegt die figuren.

Grt,
Eric

Edit, "wij" met uizondering van 3 man in NL ;)

Bas vliegt die figuren.

Grt,
Eric

Klopt wel, maar ligt dat aan V-Stabi of aan Bas ? Denk je dat hij dat niet kan met een 3G-heli ?

Even los van het onderwerp..
Je moet mijn verhaal ook puur als reactie zien op de voorafgaande opmerking van Nick.
"Wie kan mij in NL zulk vliegwerk laten zien met een V Stabi"
Het ligt zeker niet aan de Vstabi en ook niet aan de 3G of gewoon een flybar....
Het is altijd de piloot die het vliegwerk laat zien.
Ik denk het niet, ik weet zeker dat Bas het met iedere heli zou kunnen als hij er een poosje mee trained ;).
Jongens als Alan zsabo vliegen al zo lang op een hoog niveau, hebben zoveel ervaring,
Dat zie je er wel echt aan af moet ik zeggen.
Maar technisch doen de goede EU piloten zeker niet onder voor welke USA piloot dan ook, ongeacht waar ze mee vliegen.
Ik ben er ook achter gekomen dat naast veel aanleg je gewoon enorm veel sticktijd moet maken oftewel ervaring moet opdoen om vooruit te komen.
Dat maakt het ook zo geweldig leuk, ook al heb ik helaas niet zoveel tijd en aanleg als ik zou willen ;)

Laatst bewerkt:
Back