Flybarless van walkera (v200do1.

In het FP gedeelte staat een topic over de Walkera v200do1(op dit moment alleen nog wie heeft er één/ervaring mee, nog geen reply's/ tips), en gevraagd of een FP flybarless een 'echte' flybarless is en of hij ook hier mag staan, dat zou het geval zijn, vandaar dit topic.

Ik heb niet veel ervaring en ben nu van de bravo SX (micro FP) verder gegaan met deze heli.

In het onderstaande, mischien staan daar dingen tussen die typisch zijn voor flybarless, vandaar hier ook deze vragen.

Zo, aan de slag met de v200d01 Flybarles metalhead. Naar mijn smaak een mooi dingetje. Ik heb hem ingevlogen gekregen, naar ik begrepen heb moest er zo uit de doos eigelijk niets aan te gebeuren.

Bij rustig bedienen gaat alles netjes, overstuur je dan lijkt het of de gyro niet genoeg tegen stuurt en blijft hij in de betreffende richting gaan (bij de bravo sx laat je je stick los en hij hangt weer) en moet je nagenoeg nog heftiger tegen sturen en is het lastig daar uit te komen, maar wederom, waarschijnlijk de onervarenheid en de kleine ruimte. Of heeft flybarless daar ook iets mee te maken of moet ik aan de slag met gyro settings?).

Maandag de beschikking over een grote loods en dan maar verder oefenen.

In het bovenstaande, zijn er dingen logisch te verklaren (voor een wel ervaren helivlieger...),tips mbt de gyro, ik hou mij aanbevolen.

Laatst bewerkt:
Verder..

Geen reacties, zelf maar aan de gang gegaan, aangemoedigd door de over het algemeen positive reacties over de RX2437V 'three axis gyro' op forums.

Als eerste de gyro opnieuw in de heli getaped, hij zat niet helemaal in lijn met de heli en ver uit het midden, de esc wat meer naar buiten geplaats en de RX2437V nu wat meer in het midden.