Flybarless zender

Ik vlieg al een hele tijd met AC-3X en dat bevalt gewoon perfect.
Het is alleen zo dat ik m'n DX-7 eigenlijk alleen maar heb gekocht vanwege de goede sticks die erop zitten en het leuke uiterlijk, tegen een betaalbare prijs. Dus niet vanwege wat hij allemaal kan, want alles wordt toch in de AC-3X gemixt.
Bovendien ben ik inmiddels een die-hard helivlieger: vliegtuig, wat is dat ook alweer? :-)

Dussss: het liefst zou ik zien dat er een speciale (elektro)flybarless zender op de markt kwam met de volgende eigenschappen:

-Handzender met veel aandacht voor ergonomie.
-Fasst/Spektrum/Hitec 2,4GHz
-7 kanalen, een foto/videocamera meenemen moet nog kunnen.
-Geen trims, omdat dit bij FBL totaal overbodig is.
-Zeer goede knuppels, kogelgelagerd
-Instelbare knuppelspanning
-Instelbare en uitschakelbare rastering op pitch.
-Mode 1-4 vrij te kiezen
-Max 10 modelgeheugens
-Geen mixers.
-Geen pitch of throttle curves. We vliegen toch alleen maar met governor :-)
-3 vliegtoestanden met bijbehorende gyro gain en throttle settings.
-Vrij toewijsbare schakelaars.
-Timer op de Throttle-hold.
-Lipo Accu
-Telemetrie zou een leuke extra zijn om bv verbruikte capaciteit te zien.
-En hij moet er natuurlijk wel goed uitzien. Een groot verlicht display is niet verkeerd.

Dus veel meer aandacht voor goede hardware en flink uitgeklede software.
Dit zou de prijs toch wel ten goede moeten komen.
Wat vinden jullie ervan?

-Handzender met veel aandacht voor ergonomie. 8FG 12FG, 14MZ
-Fasst/Spektrum/Hitec 2,4GHz Tegenwoordig alle merken...
-7 kanalen, een foto/videocamera meenemen moet nog kunnen. Elke zender met minimaal 7 kanalen?
-Geen trims, omdat dit bij FBL totaal overbodig is. Kan je ook laten staan zoals ze zijn dan;)
-Zeer goede knuppels, kogelgelagerd zie bovengenoemde 3, de laatste
-Instelbare knuppelspanning, Futaba, Spektrum ook. hitec ook vast wel..
-Instelbare en uitschakelbare rastering op pitch. Als hoe in?
-Mode 1-4 vrij te kiezen Futaba
-Max 10 modelgeheugens Futaba
-Geen mixers.
-Geen pitch of throttle curves. We vliegen toch alleen maar met governor Hoe wil je vliegen zonder throttle curve.. gooien?
-3 vliegtoestanden met bijbehorende gyro gain en throttle settings. Zie bovenstaande 3 genoemden
-Vrij toewijsbare schakelaars. Futaba
-Timer op de Throttle-hold. Futaba
-Lipo Accu Optie bij: Jawel, Futaba
-En hij moet er natuurlijk wel goed uitzien. Een groot verlicht display is niet verkeerd. 14MZ

Volgens mij zijn we eruit dus!

Hele punt met de zenders van tegenwoordig, een fabrikant wil ALLES in 1, boten, planken, heli's.. en maakt daar dus 1 handige alleskunner voor.. met tal van instelmogelijkheden die dus voor sommige totaal overbodig zijn..

(ja.. ik ben Futaba fan;) )

Mooi maar dat zou dan alleen bruikbaar zijn voor heli
Niet alle modelen die ik vlieg zijn flybarless dus twee zenders nodig

Doe dus maar niet het idee is wel goed .

Jan

-Handzender met veel aandacht voor ergonomie. 8FG 12FG, 14MZ
-Fasst/Spektrum/Hitec 2,4GHz Tegenwoordig alle merken...
-7 kanalen, een foto/videocamera meenemen moet nog kunnen. Elke zender met minimaal 7 kanalen?
-Geen trims, omdat dit bij FBL totaal overbodig is. Kan je ook laten staan zoals ze zijn dan;)
-Zeer goede knuppels, kogelgelagerd zie bovengenoemde 3, de laatste
-Instelbare knuppelspanning, Futaba, Spektrum ook. hitec ook vast wel..
-Instelbare en uitschakelbare rastering op pitch. Als hoe in?
-Mode 1-4 vrij te kiezen Futaba
-Max 10 modelgeheugens Futaba
-Geen mixers.
-Geen pitch of throttle curves. We vliegen toch alleen maar met governor Hoe wil je vliegen zonder throttle curve.. gooien?
-3 vliegtoestanden met bijbehorende gyro gain en throttle settings. Zie bovenstaande 3 genoemden
-Vrij toewijsbare schakelaars. Futaba
-Timer op de Throttle-hold. Futaba
-Lipo Accu Optie bij: Jawel, Futaba
-En hij moet er natuurlijk wel goed uitzien. Een groot verlicht display is niet verkeerd. 14MZ

Volgens mij zijn we eruit dus!

Hele punt met de zenders van tegenwoordig, een fabrikant wil ALLES in 1, boten, planken, heli's.. en maakt daar dus 1 handige alleskunner voor.. met tal van instelmogelijkheden die dus voor sommige totaal overbodig zijn..

(ja.. ik ben Futaba fan;) )

Ok, laat ik dan nog toevoegen dat dit zeker niet meer mag kosten dan zo'n 250euro :-)
Over de throttle curve:
Ik heb alleen maar 1 vaste waarde nodig op mijn gaskanaal als ik met governor vlieg, dus niet 5 punten waar ik dan een horizontale lijn doorheen moet trekken.
Die ene waarde wil ik dus gekoppeld hebben aan mijn vliegtoestanden schakelaar zodat ik 3 verschillende standen kan instellen, zoals het ook met de gyro kan.

Laatst bewerkt:
ik vind dit maar een raar idee:P je wilt een zender met heel weinig opties die alleen geschikt is voor een fbl heli met jou voorkeuren? fabrikanten en mensen die meer dan 1 model hebben en bijv nog een vliegtuig hebben willen juist een zender die zowat alles kan. laat die groep personen nou net zowat heel de modelvliegwereld omvatten:P

ennuh mijn dx7 is al flybarless, ik zie de flybar niet zitten namelijk:P(flauw he xD)

Sorry, maar zonder throttle curves kom je er niet bij heli's.
Trims etc zijn gewoon standaard..

En waarom zou je speciaal voor je Fbl heli's een aparte zender aanschaffen?
Ik volg de logica nog niet helemaal...

Ik vind het een vrij onzinnig idee. Alle trims mixers ed zitten tegenwoordig gewoon in de software. Die opties kosten dus niets extra en leveren dus niets op als je ze weglaat.
De zender die je hebt heeft goede sticks zoals je zelf zegt en voldoet dus prima. Als je de trims niet meer wil dan laat je er een druppel lijm in vallen....

Kleine aanpassing: in mijn vorige post had ik het over geen throttle curves en dat je um dan moest gooien.. als je bv 80 flat hebt voor een governor is dit inderdaad overbodig.. futaba zenders hebben deze optie, curves factory houden en dan een losse governor waarde invullen.. waar ik op doelde is dat je niet kan vliegen zonder pitch curve...

Dus veel meer aandacht voor goede hardware en flink uitgeklede software.
Dit zou de prijs toch wel ten goede moeten komen.
Wat vinden jullie ervan?

Ik vind het een slecht idee, en ik denk niet dat de kosten van je zender in de software zitten. Dus alles wat hij meer kan is meegenomen.

Daarnaast zijn er veel helivliegers (waaronder ik) die ook vleugelvliegen, en dan is zo`n trimfunctie toch best handig, en ook wat extra modellen opslag is nie verkeerd als je 10 + kistjes hebt.

Als je veel vrijheid wenst bij het toewijzen van schakelaars, kan ik je de Multiplex zender aanraden. Gewoon simpel, maar alles kan.

Ik vind het wel een leuk idee, alleen functies hebben die je daadwerkelijk gebruikt. Ook wat telemetrie wat echt geintegreerd is, is goed bruikbaar. Zo vind ik het nog best interessant om vliegtijden afhankelijk te kunnen laten worden van je daadwerkelijke accuspanning. Dat moet toch echt mogelijk zijn.

Back