flybarless??

Is flybarless beter of slechter om aan te beginnen als eerste CP heli?

Het is absoluut noodzakelijk dat je een goed inzicht hebt in de volledige terminologie die gebruikt wordt bij een CP-heli. Vandaar dat ik het niet zou aanraden voor een beginner. En voor de eerste stapjes (hoveren) vind ik de meerwaarde beperkt. Eens je wat kan vliegen vind ik het een meerwaarde hebben vanwege de toegevoegde stabiliteit, je kan 'm ook mak afstellen in het begin en 'm heviger maken, enkel door een balkje te verschuiven in de software...

Excuses was geen Trex maar een Alien 500.
Plaats anders is een message op het vstabi forum
De Trex 500 die op het forum staat heeft een cc. van 70:rolleyes:(deze heeft overigens wel een kortere "kop". Misschien effe posten hoeveel mm.de ballinks op de servohevels van elkaar af staan dit i.v.m. de resolutie (servo maakt weinig uitslag maar door push-pull teveel op de swash).

27,5 mm.van midden servodraaipunt(hevel)naar midden ballink?Is waarschijnlijk veel te veel?Te kleine uitslag servo te grote uitslag op je swash.(proberen zoveel mogelijk 1 op 1 te krijgen).
Heb op de T700 12mm.(van midden servodraaipunt naar midden ballink) en probeer naar 10,5mm. te gaan nog beter voor de vstabi.

En dan zeggen dat ze alle filmpjes bekijken :rolleyes:

Als je de muis stil laat staan boven de standaard 500 preset in de vbar software zie je precies hoeveel MM, welke ombouw, welke kant uit de kabels gaan etc.

Ik heb op deze pc geen vbar staan anders had ik wel even gekeken voor je.

Het doel met heli servo's in het algemeen is volgens mijn weten om zoveel mogelijk resolutie van je servo's te benutten.
Als je bijv. maar een klein stukje van het draaibereik benut, met een langere arm van hart servo naar ballink...
Dan belast je de servo onnodig veel, en hij wordt een stuk minder nauwkeurig in zijn aansturingen.
Je doel is dus om met zoveel mogelijk servouitslag aan de juiste maximale bladverdraaing te komen.

Bij vbar wil je dus 11 graden cyclic ( gemeten in setup ) mode hebben. De standaard 500 preset is prima in orde. Als je die blijft volgen ( dus ook mechanisch ) zit je altijd veilig.

Als het goed is geeft hij bij elke standaard setup de standaard gegevens aan. Afhankelijk van de swash zal het rond de 15 mm zitten. 27.5 is sowieso veel te veel. (kan dat eigenlijk wel :P )

Laatst bewerkt:
Staan geen MM's bij maar wel, kijk voor meer info bij de handleiding van de ombouwset. Mochten daar ook geen MM's in staan. Blijf dan bij de standaard MM's van de align bouw. Uit mn hoofd heeft de 500 het op 16mm staan. Als hij dan aanloopt in setup mode ( mid pitch, cyclic sturen, aanlopen bij vol pitch en negatief pitch is niet belangrijk) ga je 1 gaatje naar binnen.

Mikado kennende zal het dus wel 16mm zijn tenzij het staat aangegeven in de bijgeleverde ombouwkit handleiding.

Back