Flycam2

Hallo allemaal,

Weet iemand hoe je de filmpjes van de flycam2 kan omdraaien want als je de flycam bovenop de vleugel bevestigd en de lens rechtop zet filmt hij dus op zijn kop!

grt, Robert

Hallo allemaal,

Weet iemand hoe je de filmpjes van de flycam2 kan omdraaien want als je de flycam bovenop de vleugel bevestigd en de lens rechtop zet filmt hij dus op zijn kop!

grt, Robert

Daarom heb ik de cam ook onder de vleugel gemonteerd ;) Maar het schijnt dat je met Windows Movie Maker ?? (maak er zelf geen gebruik van) zelf je films kunt editen en dus ook kunt roteren. Anders even googlen op rotate avi file en je moet een heel eind komen volgens mij. Succes.

Robert, die FlycamOne2 van je heeft gewoon de nieuwste firmware nodig. Daarmee kan je het opnemen al onmiddelijk omdraaien. Gewoon al bij het aanzetten !

Daarmee is je probleem mogelijk al opgelost.... Zoek even op google op "Flycamone2 + firmware". Zie net dat er al versie 4.01 is. Zelf ook maar eens updaten. De synchronisatie tussen beeld en geluid schijnt te zijn verbeterd !

Klopt, om het beeld om te draaien (als je dus die update hebt uitgevoerd) nog een keer op de aan knop drukken direct na het aanzetten.

Dan zul je zien dat de tekst omdraait en dus ook het filmen.

Ah ja, stom.. dat ik daar niet eerder aan gedacht had. Het klopt wat Grondsnuiver zegt. Ik heb zelf ook de voorlaatste fw en kan bij aanzetten het beeld al omdraaien..:sleepy:

zoals gezegd kan je ook in Windows Movie maker , het beeld omdraaien en spiegelen, dat kan bij Effecten, ja kan dan 180 graden draaien en horizontaal spiegelen, maar op de flycam2 kan dat ook zoals gezegd......

suc6

Robert, die FlycamOne2 van je heeft gewoon de nieuwste firmware nodig. Daarmee kan je het opnemen al onmiddelijk omdraaien. Gewoon al bij het aanzetten !

Daarmee is je probleem mogelijk al opgelost.... Zoek even op google op "Flycamone2 + firmware". Zie net dat er al versie 4.01 is. Zelf ook maar eens updaten. De synchronisatie tussen beeld en geluid schijnt te zijn verbeterd !

hallo ik heb op google naar het bestand gezocht maar ik kom erzoveel tegen dat ik niet weet welke de goede is ik heb al het een en ander geprobeert maar ik krijg het niet op de flycam geinstaleerd:confused: hoe kan ik dat het beste doen?( hou er een beetje rekening mee ik ben echt een pc leek!)

Grt. Robert

hallo allemaal,

ben er een tijdje mee aan het puzzelen geweest maar het is gelukt! bedankt allemaal.

Grt Robert

Dus toch niet zo'n PC Leek, vertel eens hoe je het gedaan hebt.
Zit er ook over te denken maar durf niet erg, ben bang dat de camera onbruikbaar wordt. :oops:

Waar ik nu tegenaanloop met mijn FlycamOne v2. is dat de cam een x aantal foto's maakt en dan vanzelf uitgaat in de vlucht. Wanneer ik vervolgens landt en de cam opnieuw aanzet, dan werkt dat gewoon. De accu is dus niet leeg, maar hij stopt spontaan met filmen of foto's maken.

Hebben meer mensen hier last van? Of is er iets tegen te doen?
Ik heb er de laatste fw. al op staan.

Is je SD kaartje niet te klein waardoor de camera stopt.
Ik gebruik een 2 GB kaartje en heb nergens geen last van.
Met een 2 GB kaart kan je ongeveer 40 tot 44 minuten filmen, als je het vliegen zo lang uithoud tenminste.

Laatst bewerkt:
Dus toch niet zo'n PC Leek, vertel eens hoe je het gedaan hebt.
Zit er ook over te denken maar durf niet erg, ben bang dat de camera onbruikbaar wordt. :oops:

het was eigenlijk heel simpel de nieuw firmwire downloaden en naar de flycam copieren en wella als je nu twee maal op de mode toets drukt draaien ook de letters op het display om netzoals het beeld dat opgenomen wordt!! de link voor het programma staat al ergens hieronder daar is ook een handleiding voor hoe je dit moet doen het koste mij een avondje maar ik ben echt een pc leek als je er een beetje verstand van hebt kan het in een kwartiertje gebeurt zijn.

grt robert

Waar ik nu tegenaanloop met mijn FlycamOne v2. is dat de cam een x aantal foto's maakt en dan vanzelf uitgaat in de vlucht. Wanneer ik vervolgens landt en de cam opnieuw aanzet, dan werkt dat gewoon. De accu is dus niet leeg, maar hij stopt spontaan met filmen of foto's maken.

Hebben meer mensen hier last van? Of is er iets tegen te doen?
Ik heb er de laatste fw. al op staan.

Dit heb ik ook mee gemaakt, maar ik heb het met video. Hij stopt willekeurig met filmen maar daarna kan ik gewoon nog een fimpje maken. Heb geen idee wat ik er tegen kan doen...

Good afternoon,

Recently I have bought a FlycamOne V2. I have updated it to the latest firmware version and it works as long as I have the cam in my handpalm. When I put it on my desk of the car, or on a plane it makes a couple of pictures and then sudenly it turns off in the air, or while I am driving. The same problem I have while making a movie. Its recording a couple of seconds, maybe a half of a minute and then it turns off.

When I land the plane, I can turn on the cam again and start all over. So it doesnt look like the batery is empty.

Is this a common problem, and how can I fix this?

I hope to hear from you soon.

Heb direct maar even een mailtje gestuurd. Even afwachten wat het antwoord gaat zijn.

Laatst bewerkt:
Is volgens mij toch je accu die even onder een bepaalde spanning zakt en dan schakelt de flycam uit.
Als je dan land dan kun je hem gewoon weer aan doen en werkt hij toch nog. Hoe kouder het is des te sneller dat dit gebeurt.
Ik heb een 800mah lipo cel aan de achterkant van de flycam gemonteerd en de interne eruit gehaald die maar 220mah is. Hierna geen enkel probleem meer gehad en kan mijn hele 2Gb kaart vol filmen.

Ik heb een soort gelijk probleem gehad,
als ik fe FCO2 op een vliegtuig monteerde ging hij van zelf uit . Als ik na de vlucht keek naar de accu indicatie stond die gewoon op 99 en als ik heb dan weer starte bleef hij gewoon 20 min aan een stuk filmen (gewoon op een tafel gelegt) na bijladen van de FCO2 nogmaals geprobeerd en het zelfde, daarna een zelfde test met een ander SD kaartje 512MB en het SD kaartje gefixeert altijd het zelfde probleem wanneer hij op een vliegtuig zat viel hij na een tijdtje uit (ook op electro toestelletjes)
Na overleg met de Verkoper heb ik een nieuwe gekregen met deze tot nu toe geen problemen.

Is volgens mij toch je accu die even onder een bepaalde spanning zakt en dan schakelt de flycam uit.
Als je dan land dan kun je hem gewoon weer aan doen en werkt hij toch nog. Hoe kouder het is des te sneller dat dit gebeurt.
Ik heb een 800mah lipo cel aan de achterkant van de flycam gemonteerd en de interne eruit gehaald die maar 220mah is. Hierna geen enkel probleem meer gehad en kan mijn hele 2Gb kaart vol filmen.

Hoe heb je dit gemaakt? Ofte wel, kan ik de cam gewoon losbreken en een 800mah (hoeveel cellen?) aansluiten? Of denk ik nu te simpel?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spijker46 Bekijk bericht
Heb direct maar even een mailtje gestuurd. Even afwachten wat het antwoord gaat zijn.

al antwoord terug gekregen?
ben hier wel nieuwschierig naar.

Nee nog geen antwoord gehad helaas :(

Back