Flycam2

Riconl schreef:

Ik heb een 800mah lipo cel aan de achterkant van de flycam gemonteerd en de interne eruit gehaald die maar 220mah is. Hierna geen enkel probleem meer gehad en kan mijn hele 2Gb kaart vol filmen.

Waarom een aparte accu er achter aanplakken, je kan bij de camerahouder een kabeltje kopen welke je op de ontvanger aansluit.
Hierdoor krijgt de camera via de ontvanger spanning van de accu en tevens kan je de camera vanaf de zender bedienen, dus aan en uit.

3884a068cad3dc08.jpg

Het kabeltje wordt apart geleverd, zie foto.
3884a068f92150f3.jpg
kosten ongeveer €13.

Laatst bewerkt door een moderator:
Welke shop in Nederland verkoopt dat kabeltje eigenlijk? Werkt wel makkelijker zo te zien, dan een cam uit ellkaar slopen..

Je Flycam aansluiten op je ontvanger kan wel weer heel lastig zijn voor de BEC op je regelaar, tenzij je misschien een aparte ontvangeraccu gebruikt. De camera kun je zo los halen, (veel te kleine) lipo eruit, nieuw stekkertje aansolderen en op een grotere cel (het moet echt een eencellige lipo zijn) hetzelfde stekkertje. Klaar is kees en het werkt perfect! Al heb je dan volgens mij geen garantie meer maar dat zal wel niet nodig zijn

Laatst bewerkt:
Je Flycam aansluiten op je ontvanger kan wel weer heel lastig zijn voor de BEC op je regelaar, tenzij je misschien een aparte ontvangeraccu gebruikt.

Al heel wat vluchten gemaakt, nooit geen problemen mee gehad.
Het enige waar ik last van gehad heb is dat het beeld wazig werd als ik de motor liet draaien maar in zweefmode geen probleem.

Al heel wat vluchten gemaakt, nooit geen problemen mee gehad.
Het enige waar ik last van gehad heb is dat het beeld wazig werd als ik de motor liet draaien maar in zweefmode geen probleem.

Ja, maar u vliegt misschien met niet zoveel servo's. Ik had een stuk of 5-6 servo's op de ontvanger en dan is ook de flycam erbij gewoon niet goed voor de BEC. Ik heb het trouwens gewoon opgelost met een apart accutje voor de ontvanger.

Coenair schreef:

maar u vliegt misschien met niet zoveel servo's. Ik had een stuk of 5-6 servo's op de ontvanger

Klopt, ik vlieg nu met maximaal 5 servo's, maar ik heb de camera dan ook op een eenvoudig model gemonteerd.
Het gaat mij dan ook om het fotograveren en dat doe ik liever niet op een duur model.
In dat geval moet ik u dan ook gelijk geven en zou ik als ik zoveel servo's zou gebruiken een aparte ontvangerbatterij gebruiken.

Back