Flycamone2

dan moet je even bij de beschrijving kijken.

Type A (standard - no ext power to FCO2)...
Type B (ext power to FCO2 via extra wire pair)...
Type C (ext power to FCO2 from BEC via servo lead RED wire)...

The CurveRC FCO2 I/F is a tiny lightweight device (approx 4g) using a programmable microcontroller. Designed and made in the UK, the CurveRC FCO2 I/F connects to a spare channel on your Rx (or an existing channel using a Y-lead) and allows you to control the Flycamone V2 shutter from a spare switch or slider on your Tx. In this way, you can take multiple video recordings or still photos during a single flight. The CurveRC FCO2 I/F connects directly to the 4-pin connector in the Flycamone V2 mount, eliminating the need for any additional connectors or adaptors. In this way an extremely neat and compact remote shutter solution can be achieved.
The FCO2 I/F includes RED and GREEN leds to give visual feedback of RECORD and READY modes. In addition, 3 different versions of the CurveRC FCO2 I/F are available which allow external power at 5V DC to be supplied to the Flycamone V2, either from a separate battery pack/BEC or from the on-board 5V BEC supply within the ESC (for an electric model). In this way, the operating time of the Flycamone V2 can be extended.

ik heb type A maar ik heb hem nog niet geprobeerd....

Laatst bewerkt:
Hoi,

Ik lees veel over storingen van de flycam. Ik gebruik de flycam nu ongeveer een half jaar. De storing die bij mij optreedt is die van dat de camera ophoud te filmen halverwege. Heb geprobeerd met externe accu, niks helpt. Enige wat hielp was dat ik de zaak heb ingepakt in isolatieschuim en probleem was opgelost. Hierbij nog een leuk filmpje en hier en daar de flycamone2 in actie:

Eric & Robert De Vliegende Neven - Video

Heb zojuist contact gehad met V-Nix en deze kabeltjes schijnen vanaf eind volgende week ook via hun te verkrijgen zijn.

Nieuw experiment: FCO2 vastgetaped op petje. Het is niet helemaal gelukt mijn zwever in beeld te houden maar het is idee is wel leuk.

Laatst bewerkt door een moderator:
Hej,
aan dat idee heb ik ook al zitten denken .. Had hier zo'n oude bob de bouwer wekershelm liggen zo'n gele, heb daar een gaatje in geboord en dan een schroef door gedraaid die ook op mijn digitale camera past. Maar verder ben ik nog niet gekomen :p
BTW : wat is dat geluid ??

niels

problemen flycamone2

hallo allen

ik heb een probleempje met mijn flycam

een tijdje geleden heb ik mijn flycam gekocht met een 2gb sd kaartje erbij.

maar nu zegt het apparaatje telkens mf ( memory full) als ik hem aansluit op de computer staat er niks op. ook al heb ik op de cam zelf al gedeleted.
maar hij blijft mf zeggen als ik een filmpje wil maken.

please iemand help ;p

b.v.d lesley

Hoi Lesley, heb je het kaartje ook al via een ander medium bekeken? (foto camera of directe pc card-reader) Misschien dat er wat opstaat wat de fco niet herkent.

Ook een keer opnieuw in de slot duwen zou wel eens kunnen helpen, het verbaasde mij in het begin hoever ik hem er met een pen in moest duwen om goed te locken.

Grt,
Gerald

Hallo,

Als je de flycamone2 koopt. Zit daar dan een memorycard bij of meot je die dr zelf bijkopen??

Back