Flycamone2

Hallo,

Vanavond ga ik mij FCo2 (indoor) uittesten.
Maar ik heb een vraagje : op de lens zit zo'n rood stickertje, dit moet er uiteraard af, maar er zit precies nog een ander velletje op de lens (net zoals op het display en de strook daaronder). Moet dit er ook af, of is dit een laagje om krassen tegen te gaan ?

alvast bedankt

niels

Niels,

beide plastiekjes moeten er af ja... Is allebei er op gezet om hem nieuw te houden als je hem koopt. Als je het "doorzichtige" plastiekje er niet af haalt, bestaat de kans op wazigheid...

Ik heb trouwens onlangs een V3.3 FlycamOne 2 gewonnen. Ik w8 om hem te gaan testen... :-)

Groetjes,

Davy

Hallo,

Ik heb uw antwoord net gezien, het plastiekje zat er dus nog op tijdens het filmen.
De kwaliteit van de gemaakte filmpjes is nog niet ZO slecht, zeker niet als je weet dat het in een niet goed belichte zaal was met het plastiekje nog op de lens. Ik ga nu de beelden omdraaien met Windows Moviemaker (Hoe moet dit precies ?) en zal ze dan uploaden.

Ik twijfel er neit aan dat de kwaliteit buiten met goed daglicht vele malen beter zal zijn.
Zeker geen slechte aankoop !

grts

niels

Vandaag voor het eerst gefilmd na de firmware update 401. Conclusie: beeld is veel beter (geen geblokte momenten meer) en het geluid blijft eindelijk synchroon lopen met het beeld.
Helemaal goed dus.

Op een brandstofmotor kist wordt het beeld toch wat bibberig :)

Maar ja.. het nieuwe speeltje moest getest worden natuurlijk.
Ik heb die update meteen doorgegeven aan de eigenaar!

Laatst bewerkt door een moderator:
Bas roR,

als je een stukje mousse onder de FCo2 hangt (dus tussen de FCo2 en het vlak waar je hem op bevestigd), denk ik dat het bibberen al een heel stuk minder zou zijn.
Of niet ?

grts

niels

Ja, er zat nu vrijwel niks tussen. Maar ik ben bang dat heel mijn vliegtuig te hard trilt..
We zullen het nog wel een keer proberen. Gelukkig kunnen we de FCo2 nog aan wat electrische dingen plakken.

Nou als we dan toch leuk flycamoneV2 filmpjes willen bekijken..
Hier wat opnames onder mijn 450 size Heli..

Kwam daardoor ook achter dat de flycamone slecht tegen kou kan..
Bij vrieskou kon ik maar 2 a 3 minuten film maken voor dat de hardware vast liep.
Testvlucht met een GY401 on Vimeo
steenwijk in de winter on Vimeo
Misselijk worden met de GL450ct on Vimeo

Mijn ervaring is dat resonatie een nog groter probleem is dan trillingen in het algemeen..

Het leukste vind ik nog steeds de mix van flycam met normale opnames..
Heli Meeting Havelte Januari 2009 on Vimeo

Benno

Op een brandstofmotor kist wordt het beeld toch wat bibberig :)

Maar ja.. het nieuwe speeltje moest getest worden natuurlijk.
Ik heb die update meteen doorgegeven aan de eigenaar!

Op 1:34 bijna midair collision! hehe

Zal die upgrade eens uitproberen...

Laatst bewerkt door een moderator:
Vraagje :

Op de site van flycamone2(.com) staat(Link) :
!!!There are two versions of the FlyCamOne² as to different chips have been obstructed.

You´ll find a figure or a Chinese ideograph under the pivotable camera head, on the basis of that feature you´ll recognize which update is compatible:

Which version of the camera is compatible with which update you´ll see here:

FlyCamOne² | Version 3 - 8
Firmware 4.01 + Pure Nature

FlyCamOne² | Version(raar tekentje)
Firmware 4.01. ( 8 ) only

Op mijn FCo2 staat een 8, heb ik nu de 1e dus 3-8 versie, of die laatste ?

alvast bedankt

niels

Ik heb dezelfde als jij hebt, alleen een acht, verder geen vreemde chinese tekens, heb jij het al geprobeerd?

Bij mij loopt het geluid iig nu niet synchroom met het beeld, ben benieuwd na de up-date...hoop dat ik hem niet sloop!

Nog niet geprobeert, maar zoals je als kon zien/horen in mijn filmpje een paar posts hierboven, loopt het geluid van mij wel synchroon.

Ik wacht nog wat antwoorden af.

grts

niels

Laatst bewerkt:
Nog neit geprobeert, maar zoals je als kon zien/horen in mijn filmpje een paar posts hierboven, loopt het geluid van mij wel synchroon.

Ik wacht nog wat antwoorden af.

grts

niels

Hoe die tekentjes er uit zien??
Ik heb van mijn camera maar even een fototje gemaakt.
kopflycamone.jpg

Duidelijk is het cijfer 7. Het schijnt een hardware versie te zijn.
Ik heb al verschillende 5jes gezien met problemen welke na omruiling opgelost zijn.
Wat die 8 of chinese tekens is weet ik niet..
Ik dacht dat het gewoon niet weggooien betekend maar millieu vriendelijk afvoeren (omdat er lipo in zit)

Benno

ps ik het software versie 4.01 en geen sync problemen meer..
wel themp problemen maar die lossen in het voorjaar wel op.

De update wil niet lukken. Als ik het programmaatje wil lanceren terwijl de flycamone is aangesloten (na stap 1 en twee) krijg ik de melding dat het apparaatje niet gevonden kan worden door mijn computer.

Volgens mij is het tekentje hierboven achterop de camera idd geen chinees teken, maar een 'niet weggooien' teken...

Ja, hehe, dat dat een "niet-weggooien" teken is weet ik ook wel. :p
Ik zal even mijn vorige post hertypen, zodat het duidelijker wordt.

Op de site staat :
chineestekenkb5.png

Met dat teken in het rode cirkeltje doelde ik op "het chinese" tekentje.

De tekst is mij niet helemaal duidelijk, er staat 3-8, moet ik dit lezen als 3 tot en MET 8 of gewoon als alles daar tussen ? Daaronder staat dan ( 8 ) only... Dit doet me twijfelen.

Iemand een antwoord ?

alvast bedankt

niels

De update wil niet lukken. Als ik het programmaatje wil lanceren terwijl de flycamone is aangesloten (na stap 1 en twee) krijg ik de melding dat het apparaatje niet gevonden kan worden door mijn computer.

Heb je dan wel precies gedaan wat in de readme staat, namelijk :
virusscanner uitschakelen (echt doen, mijn virusscaner gaat op tilt van wat de volgende stap is:)STKO2H 2.O reinstall.exe installeren, computer herstarten.
Als je dat niet doet wordt je camera niet gevonden, dat klopt.

Back