Flycamone2

Ik heb er ook nog wel 1,

Filmpje van afgelopen Zaterdag op het veld van Cumulus Kampen
geschoten met de flycamone2 onder de canopy van men Hurricane 550,
misschien vinden jullie het leuk om te zien,

eerste gedeelte is aardig rustig, daarna een paar simpele moves om je misselijk te maken

En dit is de heli waar de FC2 onder hangt

HZ8V0777.jpg

De kaart die ik heb is een:
2GB High Speed 60x Secure Digital .......................

Alternatief voor de liefhebber, vanaf woensdag bij Aldi te krijgen:
AANBIEDING 8)
Met €100,- wat duurder, maar wellicht ook wat beter te gebruiken als je 'n niet alleen voor het vliegen wilt gebruiken ;)

Leuke filmpjes Jetprop! :D
Toevallig een plaatje van de camera zoals ie in tweede filmpje op het toestel zat? Leuke opstelling zo :mrgreen:

Ook al heb ik mijn FCO2 al van eind november, ik had er nog maar enkel een paar testjes mee gemaakt van maximum 30 seconden.

Tot vorige zaterdag ! PRACHTIG weer en dus vele toestellen mee naar het veld. En dus ook de FCO2 onder mijn Turbo Raven.

Rustig eerste vluchtje gemaakt (om en bij de 7 minuten). Toen geland. Wil ik de FCO stop zetten, lukt me dat toch niet ? Hij bleef maar filmen en filmen. Hem even aan de kant gelegd in de hoop dat dit was om de film te "finishen", maar neen, zelfs na 1/2de uur nog steeds aan het filmen. Dus maar een harde cut-off.

Tweede maal gaan vliegen, een aantal leuke achtervolgingen gedaan, maar bij de landing hetzelfde fenomeen. Tussentijds enkele filmpjes gemaakt van 30 seconden.

Eénmaal thuis, kijkje op de PC. Maar 2 filmpjes, die 2 van elk 30 seconden... De rest dus foetsie... :-(

Dadelijk mailtje gestuurd naar air-ace en ongelooflijk maar waar, op ZONDAG MORGEN om 8u47 een antwoord. Met daarin de melding dat ik de nieuwe firmware moest downloaden en flashen.

Heb ik, succesvol, gedaan en daarna in het huis het apparaat 8 minuten laten filmen. En ja, toen werkte alles...

Nu alleen nog hopen op opnieuw zo'n prachtige vliegdag als zaterdag !!!

Groetjes,

Davy

Zo, ik ben net terug van een klein weekje ziekenhuis. Klaplong, blabla, komt wel goed.
Jammere van de zaak is dat ik vandaag even van mijn kamer ging, om te vragen achter een bagagekarretje aan de verpleegster. Toen ik terugkwam op m'n kamer stond er een man wat rond te draaien. Ik kijk hem aan van "what the fuck". Vraagt die in't frans of de vent langs mij (notabene 77 jaar uit Wachtebeke) al vertrokken is, ik bevestig. Hij "ah putain" en loopt weg. Ik kijk op m'n nachtkastje en besef dat mijn GSM, MP3 speler en FCO2 weg zijn. Ik loop achter hem aan en zie'm nog net de trappenhal binnenlopen. Helaas was ik nog maar 1 uur dichtgenaaid en dus niet van de rapsten. Verder geen kat in de buurt. Dada dikke LOSER. Wie steelt er nu van zieken?!?

Dus, binnenkort een nieuwe FCO2 kopen. Maar misschien eerst wachten op een prijsdaling :-)
Je ziet hem overigens in alle reclames en winkels opduiken...

Mooie filmpjes alhier!!!

Ben zelf eigenlijk ook wel tevreden van de filmpjes (heb er natuurlijk nog meer gemaakt)

@ Davy dat is volgens mij het zelfde probleem als dat ik heb met mijn 1GB (Apacer) en 2GB(Traveler/Aldi high speed) SD kaartjes maar met 512MB en 128MB werkt hij perfekt

Leuke filmpjes Jetprop! :D
Toevallig een plaatje van de camera zoals ie in tweede filmpje op het toestel zat? Leuke opstelling zo :mrgreen:

Net nog een paar foto's gemaakt.
De FCO2 gewoon met klitteband onder tegen het stabilo bij het eerste filmpjes en onder de vleugel bij het tweede filmpje
normal_PICT1618.JPG
normal_PICT1619.JPG

normal_PICT1616.JPG
normal_PICT1617.JPG

@Maarten Zanders Beterschap KL$*ten dat andere niet met hun tengels van jouw spullen kunnen blijven ,
(Maar alles is vervangbaar maar je gezondheid niet)

Laatst bewerkt:
Net nog een paar foto's gemaakt.
De FCO2 gewoon met klitteband onder tegen het stabilo bij het eerste filmpjes en onder de vleugel bij het tweede filmpje

Thanks! :D
Wat is de cam klein bij zo'n toestel ...:cool:

Je laat het klitteband neem ik aan gewoon zitten? Wel handig, dan is het "monteren" van de FCO2 niet zo heel veel werk meer... :rolleyes:

@ Maarten
Kl#te dat ze je spullen gejat hebben :( ik hoop dat je je er niet te druk om maakt (zal niet meevallen, zou mij niet lukken... :???:) en snel weer de oude bent! Beterschap!!!

Klitteband durf ik niet echt aan met onze vliegcapaciteiten ;-)

En Maarten sterkte maar ik heb al gehoord dat je een mooie aanbieding heb gekregen voor een nieuwe FCO 2 :D

Ik heb het volledige vertrouwen in die klitteband (brede)
Bij het indoor vliegen hangen we de accupakketten ook gewoon vast met klitteband aan de shocks en die accu pakketjes zijn zwaarde dan een FCO2 en daar wordt behoorlijk hevig gevlogen (niet alleen horizontale rondtjes;);))

hoi heb gisteren ook een gekocht maat hoe moet je dat ding leggenzo als op deze foto staard die toch op de kop

Hoi,

Kun je hoe dan ook later op je PC weer draaien.
Vanaf bepaalde software kun je het op de cam instellen en is achteraf draaien niet meer nodig.... :D

Even opgezocht: :pc:
Binnenkort hoeven we ook niet meer zoveel de filmbeelden 180 graden te draaien met de videosoftware op de pc.

Er komt een update V3 uit die software matig in de FCO 2 het beeld al 180 graden roteert, dat zal voor ons al heel wat werk schelen :-)

Vanaf V3 dus, gezien je 'm gisteren gekocht hebt goede kans dat die er al in zit. Blijkbaar kun je de firmware ook upgraden mocht dat nodig zijn, dat kunnen anderen hier wel toelichten :mrgreen:

De huidige FCO 2 zijn bij mijn weten nog niet uitgevoerd als V3 dus met de 180gr. omdraaiing.

Als je de FCO 2 zo houdt dat de tekst 1.3 Megapixel op de lens aan de onderzijde staat dan maakt ie de foto`s en film normaal.
Anders moet je deze totdat update V3 uitkomt even software matig op de PC roteren.

Dat vind ik eigenlijk wel goed, ik vind dat je ook de minder geslaagde filmpjes moet laten zien zodat men weet dat het niet altijd picture perfect is maar ook afhankelijk van de omstandigheden.

Ook ik heb naar aanleiding van dit topic een Flycamone V2 aangeschaft.
Dus vanmorgen mijn eerste filmpje op Scheveningen gemaakt.
Het waaide wel wat, en het vroor nog een beetje, had dus IJSvingers na een half uurtje vliegen.

http://www.youtube.com/v/5_vmtgNTzYI

Maarten

Laatst bewerkt door een moderator:
Ziet beide er zeer goed uit :D

@Z900
maar wat was dat nou voor een landing ?!?!?!?

Laatst bewerkt:
@Berto, lekker hard neer geplompt (stond mooi op 3 wieltjes ^^)..... op het met koeiemest net geinjecteerde veld.

Laatst bewerkt:
Ook ik heb naar aanleiding van dit topic een Flycamone V2 aangeschaft.
Dus vanmorgen mijn eerste filmpje op Scheveningen gemaakt.
Het waaide wel wat, en het vroor nog een beetje, had dus IJSvingers na een half uurtje vliegen.

Maarten

Ziet er goed uit Maarten!
Foto's ook goed (beter dan ik verwacht had). Kun je eens wat plaatjes in volle kwaliteit uploaden? Ben benieuwd hoe die zijn...

Grappig om je richting Scheveningen te zien starten, meestal ga je de andere kant op ;)

Ziet er goed uit Maarten!
Foto's ook goed (beter dan ik verwacht had). Kun je eens wat plaatjes in volle kwaliteit uploaden? Ben benieuwd hoe die zijn...

Ik heb wat fotos in een open directory gezet. Dan kan je ze met het programma bekijken wat je zelf wil.

Index of Flycamone_Scheveningen_16-2-2008

Grappig om je richting Scheveningen te zien starten, meestal ga je de andere kant op ;)
Idd, het is meestal zuid/westen wind, Nu het oostenwind is zit ik er aan te denk zo nog even terug te gaan.
Ik heb namelijk ook nog een Easystar met verlichting, eens kijiken hoe de haven er in het donker uit ziet.
Al betwijfel ik wel of dat wat wordt, want ik heb het idee dat deze camera nogal wat licht nodig heeft :( .

Maarten

Thanks! :thumbsup:

Heb ze even bekeken. Is natuurlijk niet de kwaliteit van een "echte" digitale fotocamera, maar valt me toch niet tegen :D

Ben inderdaad ook bang dat het in het donker moeilijk gaat worden... :?
Maar euh... niet geschoten is altijd mis :mrgreen: Mocht je nog gaan, zie ik het resultaat graag verschijnen...

De FCO 2 moet echt wel licht hebben het liefst veel licht.

Met een beetje schemer wordt het al niets meer.....

Back