Flycamone2

Zo net even en vluchtje gemaakt op het gesloten vliegveld Hilversum.

Ondanks het mistige weer aardige beelden, wel weer een probleem ontdekt maar gelukkig alleen de laatste 3 minuten van het totale kwartier maar daar kom ik nog op terug.
Zowiezo was dat niet heel erg daar de FCO 2 niet echt goed gericht stonds dus aan dat beeld had ik toch al weinig ;-)

We gaan dus weer rustig door :yes:

Zal kijken of ik vanavond er weer een filmpje van kan maken :D

Hey V-Nix,

ik veronderstel niet dat we jou kunnen lastig vallen met een FCO2 die niet bij jullie is gekocht ?? :-)

Het filmpje van mij (met die kleuren flikkeringen) was dit weekend gefilmd. Het was toen zo'n 6 a 7 graden Celsius !

groetjes,

Davy

P.S. heb jammer genoeg nog geen mailtje teruggekregen van de fabrikant zelf (vorige keer had ik dat al na een paar uren)

Het filmpje van mij (met die kleuren flikkeringen) was dit weekend gefilmd. Het was toen zo'n 6 a 7 graden Celsius !
Ik heb het zelfde probleem gehad vorige week dinsdag.
Lekker warm en nog flikkeren.

Heb dus net weer gevlogen met beduidend kouder weer en nu is alles in orde.

Laatst bewerkt:
Het was toen zo'n 6 a 7 graden Celsius !

Het kan zijn dat ik het fout heb, maar gaan we hier uit van de temperatuur
met een vliegsnelheid van plus minus 50km, of op de grond, mijn handen
worden sneller koud op de fiets dan stilstaand toch :hammer: , want dat kan
alles verklaren misschien ?

Skyhigh

Ik ben gisteren ook weer even gaan vliegen, en weer wat gefilmd.
Vlak voor zonsondergang, dus wel wat weinig licht.

Dit was ook de eerste keer dat ik met de externe voeding gevlogen heb.
En nu geen problemen meer.
Ook had de camera geen last van de kou, ik weet niet precies hoe koud het was, maar het vroor wel een paar graden.

Beste Vliegman en de rest van de lezers,

Ik hoop dat het wel voor iedereen duidelijk is dat we ons uiterst best gedaan hebben en nog steeds aan het doen zijn om van de flycamone2 een succesvol hobby product te maken. De flycamone2 is niet een massa product waar een groot bedrijf achter staat, er zijn namelijk ca. 3500 stuks van geproduceerd, en het bedrijf hierachter telt 4 werknemers. Net als bij elk nieuw electronisch product zullen er hier en daar wat schoonheids foutjes in zitten, het is eenmaal onmogelijk om bij zon product alles in een keer goed te doen. Mocht je problemen met je flycamone2 en of een tip waardoor de flycamone2 beter van wordt neem gerust contact met ons op, we helpen je graag en zullen je ook dankbaar zijn!

Hartelijke groeten,

Zapata

Nog even wat opbouwende kritiek:
-Misschien een idee om de handleiding iets groter uit te voerem, zodat het leesbaar is. (Of ben ik al te oud?)
- een stekkertje met een stukje snoer meeleveren, t.b.v. het voetje.

Ik vind het een leuk, en goed doordacht stukje speelgoed.
Ook het klitteband met schuim werkt perfect.

En nog even een filmpje, dat ik gisteren op Madestein, Den Haag gemaakt heb.

http://www.youtube.com/v/fB7GqSss19I

Maarten

Laatst bewerkt door een moderator:
Dat is ook een mooi filmpje :yes:

Er wordt gezocht naar de interfaces die verkrijgbaar zodat je de FCO 2 aan kan sluiten op je ontvanger en zo externe voeding hebt en de mogelijk heid om via de zender te bepalen wanneer je foto`s of video`s maakt.

Deze zouden zo verkrijgbaar moeten zijn maar dat schijnt nog niet mee te vallen, er wordt gezocht naar een alternatief of eventueel zelfs "eigenbouw".

Met de handleiding ben ik het wel een beetje eens, is het misschien een idee dat deze op groter formaat door "onszelf" wordt uitgebracht?
Er staat wel een handleiding on-linemaar die is niet helemaal correct.

Wat betreft de temperatuur, we spreken hierbij gewoon over de gevoelstemperatuur in stilstaande konditie, tijdens het vliegen zal het dus wel kouder zijn maar hoeveel dat weten we niet.

Daarom gaan we uit van de temp. die we wel weten en dat is de normale buitentemperatuur.

Tja, je hebt de temperatuur gemeten in thermometerhut.
Gevoelstemperatuur en dan eigenlijk die het hem doet de vliegtemperatuur.

En als je met dit weer met je wagen rijdt tegen 50km/h en je draait je raam helemaal open en steekt je hoofd er eens door is dit echt geen 7°C.
En dit is nog op de grond wat doet het hem in de verschillende luchtlagen.
En je hebt ook nog het ventilator effect van je propellor of hoofdrotor (heli).

Ik wil hier mee zeggen dat ik het sterk vind dat al de elektronica het nog zo goed doet bij deze temperatuur. Voor al dat in datasheets van componenten staat van x°C tot x°C. En dat men hier toch onder de onderste grens duikt.
Wij doen hier beroepsmatig elektronica en hebben al testen gedaan in koelruimtes waar de elektronica volledig uitvalt en dat zijn geen overdreven temeperaturen. bvb 4uur in -16°C.

Heeft iemand eigenlijk al ooit een thermometer meegedaan op zijn vlucht?

Laatst bewerkt:
Besete Dave,

Als je vragen hebt over een product die wij ook verkopen zullen we je altijd helpen, zelfs als het niet bij ons gekocht hebt.

Je Flycam is achter je prop gemonteerd en je vliegt op een hoogte van ca. 50 meter het kan zijn dat de temperatuur op dat moment ca. 4 graden of meer kouder is dan op de grond. De wetenschappelijke termen en uitleg hiervan kan ik je hellaas niet geven.
Ik weet dan ook niet zeker of dit te vergelijken valt met je hand uit een rijdend auto steken….men zegt wel altijd dat het gevoelstemperatuur is maar als je aan staal voelt dat recht in de wind staat voelt het altijd kouder dan de achterkant dat uit de wind staat.

Als dit zo is dan moeten je start beelden normaal zijn geweest voor een korte tijd. als je vanaf het eerste seconde tot de laatste dit gehad hebt dan klopt mijn theorie niet!

Gevoelstemperatuur heeft voor elektronica geen enkel belang. Als het bvb 7°C is zal op den duur alles 7°C worden, zeker niet minder. Hoe lang dit duurt hangt af van de wind, en dit is ook wat wij voelen: luchtverplaatsing zorgt ervoor dat warmte/koudte beter wordt overgedragen; je koelt gewoon rapper af.
Het is uiteraard wel zo dat de temperatuur afkoelt naarmate je stijgt. Volgens de standaard atmosfeer is dit zo'n -10°C per km (dacht ik). Natuurlijk houdt dit geen rekening met de weersomstandigheden en kan het altijd wat erger/beter zijn.
Commerciële elektronica zou moeten werken van 0°C tot 55°C. Als dit niet het geval is, is dit een teken van slecht ontwerp (marges te klein) of slechte procescontrole tijdens de productie. Ik vraag me af of het temperatuurbereik in de handleiding van de FCO2 staat? (ik heb hem weggegooid wegens niet leesbaar... ;-))

Elektronica wordt 'sneller' naarmate het kouder wordt. Dit wil echter niet zeggen dat het daarom beter zal werken op koude temperatuur, het zijn immers de signaalkarakteristieken die veranderen waardoor je héél rare effecten kan krijgen.
Ik denk hier met name aan de verschillende SD kaartjes die er gebruikt worden. Dit lijkt me de meest voor de hand liggende verklaring van de problemen die je hier ziet. De combinatie met 'extreme' temperaturen kan alles nog wat erger maken natuurlijk.

Als er hulp nodig zou zijn voor het zelf maken van een interface wil ik gerust helpen!

En nu maar hopen dat m'n nieuwe FCO2 foutloos gaat werken :-)

weet je ook hoe het zit met lipo accus' en temperatuur/kou? want daar werd er voornamelijk door de fabriekant op gewezen, namelijk dat het aan de accu zou liggen.

hoi heb ook een flycam voor op mijn twinstar dus geen propeler voor de flycam
als de zon srijnt is het mooi beeld maar als het wat donder word flikkert die van mij ook

weet je ook hoe het zit met lipo accus' en temperatuur/kou? want daar werd er voornamelijk door de fabriekant op gewezen, namelijk dat het aan de accu zou liggen.

klopt, LiPo's hebben het niet zo graag koud, kan inderdaad ook een reden zijn! Alhoewel ik dacht dat vooral bij hogere stromen de spanning snel inzakt. Maar wat zijn 'hoge' stromen natuurlijk - alles is relatief :-)

Let bij het aansluiten van externe voedingen wel op het verbruik van de FCO2!! Trek dit niet zomaar uit de BEC van je regelaar zonder het verbruik in te schatten...

Ik denk dat dat er weinig mee te maken heeft.
Ik heb hier FLO constant met de usb aan de pc hangen, maar als ik daarna FCO gebruik (binnenshuis om te testen), kan ik het SD-kaartje niet vol krijgen. en das dus bij 20°C.
Ik heb meer het idee dat de lipo`s die nu voor FCO gebruikt zijn, niet (meer) voldoende capaciteit hebben.

Maarten

Nog even wat opbouwende kritiek:
-Misschien een idee om de handleiding iets groter uit te voerem, zodat het leesbaar is. (Of ben ik al te oud?)

Je bent te oud Maarten ;) Maar je filmpjes zijn geniaal! misschien een leuk achter grond liedje voor je filmjes: O o Den Haag :) ptGJ8wzeGDE[/media] - Harry Jekkers - Oh Oh Den Haag

We vonden zelf ook de handleiding erg slecht omdat het zo klein was daarom hebben we een speciaal website hiervoor gemaakt met een Nederlandstalig handleiding: Handleiding | FlyCamOne

In Nederland worden er te weinig afgenomen om een Nederlandstalig handleiding voor de flycam te schrijven volgens de fabrikant! Wij vonden natuurlijk dat dit niet kon en hebben dit zelf digitaal gedaan en op flycamone.eu gezet. Hellaas is het voor ons niet mogelijk om een handleiding hiervoor te laten drukken, omdat de kosten hiervan te hoog zijn.

ik zal voor zorgen dat er een PDF of een word bestand op FlyCamOne.eu - Officiële FlyCamOne site. Alles over FlyCamOne komt te staan zodat je het zelf kunt downloaden en printen.

@Ronnie,
Mooi filmpje Ronnie!

Hoi allemaal,

dankzij de tip van V-Nix daarnet het filmpje even van vooraf aan gaan bekijken. Ik had dat wel al gedaan, maar beginnen af te haken na de flikkeringen.

Let vooral NIET op het lelijke gezicht op de film :-) :-)

6aAPFKx157k[/media] - FCO2 Problem Video 2
(PS Lukt me niet via "["youtube"]" "[/"youtube"]" om het filmpje te plaatsen (laat de " weg).

Als je goed oplet, zie je dat ik de camera eerst aanzet en pas daarna de regelaar insteek.
En volgens mij beginnen de flikkeringen op het moment dat ik de regelaar inschakel ???

Maar dat zou normaal toch niet mogen tegenwerken, het is toch gemaakt voor op een vliegtuig ?

Enige wat ik kan proberen is een nieuwe test op een ander vliegtuig ??

Groetjes,

Davy

Mhhh, de link werkt niet :-(

Hier is de pc hard aan het denken, ga zo wat editten en dan staat over een uurtje ofzo het filmpje van mij van vandaag erop :D

Zo heb nu wel vierkante oogjes maar we hebben weer een filmpje :D

Wel redelijk donker maar dat kon ook bijna niet anders met dat mistige weer + hierdoor merk je direct dat de kwaliteit wat minder is.
Zeker na bewerken, het orgineel is wel een stuk beter maar ook wat groter qua opslag :roll:

Bij 4min 59sec gaat er wat mis, is me niet opgevallen bij het bewerken maar dat ga ik morgen wel aanpassen.

Naja, hier is ie dan:
met de FCO 2 op vliegveld Hilversum 5min 11sec / 25Mb

Tevens mag ik de FCO 2 wel iets meer naar beneden richten als die langs de vleugel kijkt.

Na de 10 minuten film van de 15 in totaal kreeg ik dit probleem:
fout.jpg

weer iets nieuws :-)

Laatst bewerkt:
Back