Flycamone2

Wacht dan tot overmorgen dan heb ik waarschijnlijk wel het komplete goede filmpje erop staan ;-)

Snap het nog steeds niet op m`n studio 9 draait ie wel goed af :roll:

Laatst bewerkt:
fly camone2

hoi waar zet jullie he flycamone2 op se of ve ik zet hem op se en jullie dan

Zo vanochtend om 6 uur even opgestaan, kon niet uitstaan dat het filmpje niet kompleet doorliep.
Laatste slechte deel verwijder, en opniuw weggeschreven, 3 kwartier later even kontroleren en AAAarrrrrrrggghhhhh nog steeds een slecht deel.

Gek wordt je ervan, maar het ligt in ieder geval aan Studio 9 en niet aan de film of FCO 2.

Dus weer een stukje eraf en weer weggeschreven en nu moet ie het doen:
met de FCO 2 op vliegveld Hilversum 5min 11sec / 25Mb

Zal direct ook even de lens een iets andere hoek geven, heb hem met plakband vast gezet maar blijkbaar net iets te ver doorgedraaid, ga hem nu op 90 graden zetten ipv 100.

Ik gebruik UE , video endless dus.

Laatst bewerkt:
Leuk maar donker filmpje
Ik gebruik meestal UR (video record) daarom heb ik meer filmpjes van de start dan van de landing ;) (maar met een 128MB gaat dat niet anders:()

ps is dat de Seneca van Dhr vdpoll die buiten staat ??

Yep, dat donkere kwam door het mistige weer, daaruit blijkt maar weer dat de FCO 2 graag veel licht wil (ik eigenlijk ook dan is het wat warmer ;-) ).

Met 128 zit ie zeker snel vol, ik wil graag met beter weer en een betere temperatuur eens kijken hoevol ik hem echt kan krijgen en dan ook maar hopen dat er niet halverwege weer wat vreemds gebeurt ;-)

ps. yep dat is `m

O ja, ik heb nog een "fout", het geluid loopt nooit gelijk heb ik het idee :roll: (weet ik eigenlijk wel zeker).
Hebben jullie dat ook???

Gekopieerd uit het RC-universe draadtje:
het geluid lijkt mij ook synchroon :schrik:
Here is a solution to cold temperature problems with the FlyCamOne2 . Use the Rx batteries (glow-gas power) or power from your ESC-BEC (electric power) to power the FlyCamOne2 . A simple tap made from two servo extensions will bring power to the FlyCamOne2 base. See the wiring diagram and photos. Pay close attention the the polarity reversal mentioned in the attached wiring diagram. Unplug the tap from the camera when not in use to avoid possible electrical leakage to the Rx circuit.

I've had 15 minute in flight videos at temperatures of -2C (28F)

Click for fullsize

Click for fullsize

Click for fullsize

Click for fullsize

Click for fullsize

Laatst bewerkt door een moderator:
Dat duidt dus op de LiPo die slecht tegen kou kan.

Dat geluid lijkt wel synchroon.

Zit me net ook te bedenken dat op sommige delen van de film het wel goed loopt, ik maakte namenlijk een keer een landing op het asphalt en toen hoorde je op het juiuste moment de wielen de grondraken en draaien.
Maar op ander momenten is het geluid van een motor op stationait terwijl de kist nog verticaal gaat :roll:

Naja op zich niet zo heel boeiend daar veelal het geluid toch niet echt bruikbaar is.

Op de ontvanger op mijn easystar heb ik een aansluiting vrij, voor de voeding van FCO. (op meeste modellen heb ik dat gelukkig.)
Dus ik heb er alleen maar een servo stekkertje aangezet, aan dat 4 polige stekkertje wat in de socket zit, en deze rechtstreeks in de ntvanger gestopt.
Ik ben ook zover dat ik de camera kan bedienen via de contacten 1 en 2, deze kan ik met een schakelaar op de zender bedienen.
Maar zie daar eigenlijk het nut niet meer zo van in. Ben daar dus maar mee gestopt.
Ik gebruik alleen maar functie VR en PE van FCO.
Dit omdat je toch niet weet waarneer je een foto moet maken. Het blijft een gok.
Denk dat ik er nog beter een SD kaartje bij kan koop, dan hebbie bijna 100 minuten film.
En dat lijkt me ruim voldoende voor een middagje vliegen.

Filmpje kan je overigens hier in het forum zetten met,

[jijtube]lD8GEgYwU5I[/jijtube] en dan jijtube in youtube veranderen.

Ik heb niet het idee dat het geluid niet synchroon loopt, maar wat je al zei, tis niet echt belangrijk.

V-NIX
Nu jij toch een FLO op de operatietafel hebt liggen, kan je misschien even het verbruik van FCO meten, daar ben ik erg ondertussen wel nieuwschierig naar geworden.

Maarten

Dus ik heb er alleen maar een servo stekkertje aangezet, aan dat 4 polige stekkertje wat in de socket zit, en deze rechtstreeks in de ntvanger gestopt.
Ik ben ook zover dat ik de camera kan bedienen via de contacten 1 en 2, deze kan ik met een schakelaar op de zender bedienen.
Je servo (PWM) signaal gaat dus rechtstreeks in de FCO2? Dit zou normaal gezien niet kunnen werken aangezien pin 1 (en 2 waarschijnlijk ook) een Open/GND ingang is. Normaal wordt je PWM signaal omgevormd in een Open/GND uitgang mbv een extra stukje logica zoals eerder in dit draadje al vermeld werd.

Maar zie daar eigenlijk het nut niet meer zo van in. Ben daar dus maar mee gestopt.
Ik gebruik alleen maar functie VR en PE van FCO.
Een truuc hiervoor is je camera onder de vleugel hangen, zodat de richting van de vleugel aangeeft waar je een foto trekt. Mbv de hoek en wat oefenen kan je dan inschatten waar je dan de foto van trekt.

V-NIX
Nu jij toch een FLO op de operatietafel hebt liggen, kan je misschien even het verbruik van FCO meten, daar ben ik erg ondertussen wel nieuwschierig naar geworden.
In de handleiding (hierzo: FlyCamOne2 - grote letters! :-)) geven ze aan dat de 5V ingang minimaal 350mA moet kunnen leveren, ik herhaal dus: oppassen met BEC's, dit komt ongeveer overeen met de stroom van 2 belaste - kleine - servo's.
In dezelfde handleiding hebben ze het over het tijdig uitschakelen van de FCO2. Lijkt erop dat ze hun LiPo wel eens te ver durven leegtrekken... Maar ik ben ook zeer benieuwd naar wat ze uit de interne LiPo trekken. Heb alleen niet zo veel zin om hem zelf open te peuteren, is dit eenvoudig (en herstelbaar) te doen?

het is een klik stysteem maarten, maar ik denk niet dat het slim is om dit te doen de mijne is nu stuk en ik was heel voorzichtig.

ik vraag me zelfs af of je hem kan openmaken ( ja alles gaat open ) maar of je hem
dan wel degelijk terug dicht krijgt .
het moet msh mogelijk zijn, want ze verkopen vervang lipo

Vandaag kreeg ik volgend bericht terug van Airace over de problemen met mijn FCO2 :

Dear Davy,

thank you for your e-mail and sorry for our late reply.

The LiPo-accu is the problem.

I can send you a new accu!
But you must install it by yourself, is this okay?
With the new accu, the problems will be over.

Is this okay?
Let me know what do you think?

Best regards

Sabrina Sabinarsz

Volgens mij moet hij dus wel vrij simpel opengaan ? Ik heb haar gevraagd wat er gebeurt met "garantie" en eventuele vervanging als ik hem er kapot mee maak. Nog even wachten op een antwoordje...

flycamone2. Ik ben tevreden!

Als ik dat zo lees zijn er nogal wat problems gemeld met de Flycamone2 en aangezien je niet leest als het allemaal goed gaat, hier mijn bijdrage:

De flycamone2 heb ik voorzien van een 2GB SDkaartje van een goed merk en dat werkt perfect. Ik laad 'm op via een aparte MP3-spelerlader en dat gaat prima. Daarna onder het vliegtuig voor veel plezier. Trekt nauwelijks stroom en had snel een filmpje van 600 MB gemaakt. Blijft na bewerking 35 MB over ;-).
Kaartje in de laptop en werken maar.

De beelden zijn bijzonder goed, ookal heeft de cam goed licht nodig, dus laat ik 'm vrij hangen onder het vliegtuig. Er moet echt voldoende licht zijn!
Er zat geen schema bij van hoe je de boel extern kunt laden in je vliegtuig, amar dat is m.i. totaal overbodig. Hij heeft een goede stroomvoorziening als 'ie goed is opgeladen.

Wel heb ik vrijwel direct na aanschaf de firmwareupdate gedaan. Ging 2 keer mis, maar uiteindelijk lukte het en ik ben een zeer tevreden gebruiker.
Misschien op toekomstige versies de mogelijkheid dit via je zender aan en uit te zetten. Zou erg handig zijn. Ik las overigens dat er mensen mee aan het experimenteren zijn. Dat ga ik volgen.
Zou ook leuk zijn als je een flimpje kon zien op een schermpje op de cam zelf zoals op een gsm bijvoorbeeld. Dat misschien in een volgende versie?

Als ik hier de draad zo volg zit het probleem niet bij de FCO² maar bij het manier van laden (en misschien de gebruikte lipo).

We doen hier beroepsmatig aan elektronica en in onze toestellen gebruiken we ook lipo's.
Hier hadden we ook in de beginnen een probleem.

Volgens mij levert een USB-uitgang van de pc niet altijd voldoende stroom om de lipo mooi tot vol op te laden. Waardoor je dus al mis start. Nu koude temperaturen en lipo's zijn nu ook weeral niet de beste vrienden, dus moet je hier ook weer inboeten.

Nu voor de externe voeding vragen ze minimum 350mA lees ik hier. Dit zal waarschijnlijk zijn als de lipo leeg is en dan trekt het laadcircuit deze stroom om de lipo op te laden.
Volgens mij zal de stroom om het werken van de FCO² een deel lager liggen. Dus als je met een volle lipo start op externe voeding hoeft deze dus niet bijgeladen te worden en zal dus de externe voeding ook geen 350mA moeten kunnen leveren. En zal dus een bec-uitgang (een vrijkanaal op de ontvanger) voldoende moeten zijn.

Ik zal deze uitleg zo snel mogelijk proberen te staven met meetwaarden van hieruit het atelier. Op de site van V-nix staat status complete dus ik wacht hier nu ongeduldig op de pakjesdienst om mijn FCO² te ontvangen.
één maal hier kan ik de juiste metingen doen.

Zal ook eens zien of het mogelijk is om iets te maken zodat je de FCO² in een kanaal van de ontvanger kunt pluggen zodat hij langs die weg aan/uit geschakeld kan worden en eveneens zijn stroom haalt. (kabeltje met beetje electronica bij en dit zo klein mogelijk)

Ja Gukke. Ik ga je volgen. Zoals gezegd gebruik in een externe lader thuis en dat geeft absoluut geen problemen. Laat 'm de nacht ervoor in het stopcontact zitten en dan werkt het gewoon prima.
Maar zou idd leuker zijn als het standaard op de ontvangeruitgang gemonteerd kon worden en via de servo aan en uit te zetten zou zijn. Jippie! ;-)

Back