Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Here is a solution to cold temperature problems with the FlyCamOne2 . Use the Rx batteries (glow-gas power) or power from your ESC-BEC (electric power) to power the FlyCamOne2 . A simple tap made from two servo extensions will bring power to the FlyCamOne2 base. See the wiring diagram and photos. Pay close attention the the polarity reversal mentioned in the attached wiring diagram. Unplug the tap from the camera when not in use to avoid possible electrical leakage to the Rx circuit.
I've had 15 minute in flight videos at temperatures of -2C (28F)
![]()
Click for fullsize![]()
Click for fullsize![]()
Click for fullsize![]()
Click for fullsize![]()
Click for fullsize![]()
Je servo (PWM) signaal gaat dus rechtstreeks in de FCO2? Dit zou normaal gezien niet kunnen werken aangezien pin 1 (en 2 waarschijnlijk ook) een Open/GND ingang is. Normaal wordt je PWM signaal omgevormd in een Open/GND uitgang mbv een extra stukje logica zoals eerder in dit draadje al vermeld werd.Dus ik heb er alleen maar een servo stekkertje aangezet, aan dat 4 polige stekkertje wat in de socket zit, en deze rechtstreeks in de ntvanger gestopt.
Ik ben ook zover dat ik de camera kan bedienen via de contacten 1 en 2, deze kan ik met een schakelaar op de zender bedienen.
Een truuc hiervoor is je camera onder de vleugel hangen, zodat de richting van de vleugel aangeeft waar je een foto trekt. Mbv de hoek en wat oefenen kan je dan inschatten waar je dan de foto van trekt.Maar zie daar eigenlijk het nut niet meer zo van in. Ben daar dus maar mee gestopt.
Ik gebruik alleen maar functie VR en PE van FCO.
In de handleiding (hierzo: FlyCamOne2 - grote letters!V-NIX
Nu jij toch een FLO op de operatietafel hebt liggen, kan je misschien even het verbruik van FCO meten, daar ben ik erg ondertussen wel nieuwschierig naar geworden.
Dear Davy,
thank you for your e-mail and sorry for our late reply.
The LiPo-accu is the problem.
I can send you a new accu!
But you must install it by yourself, is this okay?
With the new accu, the problems will be over.
Is this okay?
Let me know what do you think?
Best regards
Sabrina Sabinarsz