Flycamone2

Die schakelingen zijn er al wel, je moet er alleen even aan zien te komen.

Heb Gukke zojuist een aantal links gestuurd waar ze zo`n interface gemaakt hebben en wie weet binnenkort ook in nederland verkrijgbaar ;-)

In de aan uit functie ben ik niet zo heel geintereseerd, externe akku iets meer maar dat is ook wel zonder interface te regelen.
Daarnaast moeten we toch ook testen hoe het werkt zonder externe aansluiting dus dat blijven we dan ook nog wel even doen ondanks dat ik af en toe baal dat het mislukt ;-)

Mhhh, misschien 2 FCO`s op 1 kist, 1 standaard en 1 met externe voeding, zou wel een leuke vergelijking zijn :D

productverbetering flycamone2

Hi Berto,

We gaan dus aan productverbetering doen. Mooi! Nu maar hopen dat je ergens op de loonlijst komt of dat ze tegen gereduceerde prijs straks als flycam3 worden aangeboden ;-).
Zonder gekheid: zo kan je met z'n allen wel iets verbeteren.

Olaf

Als er ooit eens een FCO 3 komt dan zijn er al redelijk wat zaken wat we verbetert/aangepast zouden willen zien.

Dit is veelste leuk om te doen nu moet ik wel veel vliegen (mhhh is het nog niet genoeg :roll: ), ik ben allang tevreden zoals het nu gaat ;-)

Hoi allemaal,

ondertussen dit als reactie terug gekregen op mijn concern over "garantie" :

we will send the accu today!
Of course, you will get an instruction!
I think it will work.
You don´t leave the garantie, it´s ok!

Have a nice day!

Op de ontvanger op mijn easystar heb ik een aansluiting vrij, voor de voeding van FCO. (op meeste modellen heb ik dat gelukkig.)
Dus ik heb er alleen maar een servo stekkertje aangezet, aan dat 4 polige stekkertje wat in de socket zit, en deze rechtstreeks in de ntvanger gestopt.
Ik ben ook zover dat ik de camera kan bedienen via de contacten 1 en 2, deze kan ik met een schakelaar op de zender bedienen.
Maar zie daar eigenlijk het nut niet meer zo van in. Ben daar dus maar mee gestopt.
Ik gebruik alleen maar functie VR en PE van FCO.
Dit omdat je toch niet weet waarneer je een foto moet maken. Het blijft een gok.
Denk dat ik er nog beter een SD kaartje bij kan koop, dan hebbie bijna 100 minuten film.
En dat lijkt me ruim voldoende voor een middagje vliegen.

Filmpje kan je overigens hier in het forum zetten met,

[jijtube]lD8GEgYwU5I[/jijtube] en dan jijtube in youtube veranderen.

Ik heb niet het idee dat het geluid niet synchroon loopt, maar wat je al zei, tis niet echt belangrijk.

V-NIX
Nu jij toch een FLO op de operatietafel hebt liggen, kan je misschien even het verbruik van FCO meten, daar ben ik erg ondertussen wel nieuwschierig naar geworden.

Maarten
Dag Maarten, hier met Rudy. Heb me vandaag ook een flycamone2 aangeschaft.
Heeft deze een intern geheugen of moet ik een SDkaart gebruiken? Krijg hem niet zo goed aan de praat is nu aan het opladen. Snap ook niet veel van de contacten achteraan 1 2 3 4. Hiermee zou ik de camera kunnen aan en uitschakelen of een foto nemen. Kunt u mij een antwoord geven, Dank bij voorbaat.

Ligt eraan, als de demping goed is kan het zonder meer.

Op onze sleper heb ik er ook een dubbel laag schuim tussen zitten, en de ene keer 0 trillingen en de andere keer alleen maar.

Maar als je er rekening meehoudt moet het kunnen.

Gister samen met Erwin wat formatie gevlogen met zijn bouwverslag-extra-330-58-extreme-flight en op onze sleepkist-welke-bosmodelair de FCO 2 op de kist.
1 vlucht met Erwin ervoor en 1 met Erwin erachter.

Ik ben nog druk bezig met monteren maar ik vondt dit al wel een leuk klein stukje:
De Extra van Erwin van bovenaf gezien inflight

De rest van de film is matig door het sombere weer en omdat mijn FCO 2 iets teveel trilde maar we gaan dit zeker nog eens over doen met een andere kist van ons en met veel beter weer :yes:

Laatst bewerkt door een moderator:
Klopt gooi hem net 2 seconden geleden eraf om de nieuwe te plaatsen ;-)

Klik er nu nog maar eens op :D

Laatst bewerkt:
Ik heb dit weekend ook weer gevlogen met de FCO2 ,
Onder de vleugel van de Sunny (gewoon met klitteband) zonder extra schuimrubber midden tussen 2 ribben op de folie, het trillen veel me veel mee. later ook een geprobeerd om een ander toestel in de lucht te filmen, een paar keer EERRRGGG dicht bij elkaar geweest. Ik was er van overtuigt dat het een gaaf filmpje ging zijn,
maar wat denk je hij stopt niet met filmem:2gunfire::onweer:
Nu moet ik dringend op zoek naar een ander SD kaartje denk ik voor ik mijn geduld verlies :snipersmile:

Hee da`s jammer Eric :-(

Na 25 minuten was het bij mij ook afgelopen en begon het beeld te flikkeren maar dat zou de akku wel eens geweest kunnen zijn want ik had alleen `s ochtends even snel de FCO 2 een uurtje aan de pc liggen om op te laden.

Klitteband vertrouw ik nog steeds niet op onze brandstof kisten.
ten eerste staat er een grote 25cc Saito tegen de FCO 2 te blazen,
ten tweede vertrouw ik mijn eigen vliegkunsten niet ;-)

Ik heb wel gemerkt dat ik dus wat extra schuim moet gebruiken rondom de FCO 2 heen, op sommige momenten trilt de FCO 2 teveel en dit is hinderlijk en komt de kwaliteit niet ten goede.

Ook heb ik weer door de prop heen gefilmd, wel bewust moet ik erbij zeggen maar voor dit soort "formatie" filmwerk is dat niet aan te raden dan kan ik hem beter onder de vleugel monteren.

Dat "formatie" vliegen viel weer errug tegen, ik heb vaker met Erwin in close-formation gevlogen maar met een FCO 2 erop is dat net weer even anders, ook het inschatten van staat ie wel of niet op beeld is errug lastig.
En helemaal met de wind van zaterdag die een vieze vlagerige 4 bft was.

Hij staat er in ieder geval vaker op dan gedacht en vandaar dit filmpje, ook het stukje waarbij Erwin in een spin naar beneden gaat en ik volledig nose down van bovenaf film is een schot in de roos geweest en dat is ook het mooiste stukje al zeg ik het zelf.

Ook het weer was weer donker wat de film ook niet helemaal tot zijn recht laat komen maar over het algemeen ben ik weer tevreden.

We hebben wel de afspraak gemaakt dat we het nog een keer over gaan doen en dan met bijna windstil weer en veel zon.
Dan gaan we proberen om eens een hele spin van het begin af aan tot het eind van bovenaf te filmen en we hebben nog wel meer van die "formaties" op het lijstje staan.
+ we gaan dan ook met 2 FCO 2`s filmen, zowel 2 op onze kist als op elke kist 1.

Dat gaan leuke beelden worden en zo vliegen we maar weer wat af.

Mooi filmpje; Berto.
Vooral dat stukkie dat dat gele vliegtuigje in een spin naar beneden gaat.
Ik benijd jou ook wel, als ik AAAAALLLLLLL die lege ruimte zie.

Ik ben nog even naar Scheveningen geweest om de Pier te bekijken door de ogen van......

een modelvliegtuig. 8O

de Pier in Scheveningen
http://nl.youtube.com/v/U8a8F_gt7OY

Laatst bewerkt door een moderator:
Dit draadje is misschien wel intressant om te volgen, voor degene die FCO aan/uit willen schakelen via de zender.

hier het schema:
rc-sw.gif

En hier staat het hele verhaal.

Maarten

Laatst bewerkt:
NoNo,
yup dat zal zeker werken! Maar het kan wel kleiner ;)

Berto,
leuk filmpje zo air-to-air!! Met een touwtje tussen de twee is het 'formatie vliegen' toch eenvoudiger lijkt me :-)

Weet iemand waarvoor de tweede schakelingang (pin 2) is op de FCO2? Eentje voor de shutter, de andere voor... de mode misschien?

Back