Flying fish

Beste medebouwers,

Op marktplaats heb ik een Flying fish gekocht maar nu wil ik er een zwaardere powerpack in plaatsen.
Even de data:

Lengte: ca. 970 mm Breedte: ca. 320 mm Hoogte: ca. 210 mm 2 x Racing Power Snelheid: tot 40 km/u mogelijk Met afstandsbediening Zendbereik ca. 100-200 Meter Frequentie 27 MHz of 40 MHz Adapter, 12V 2300 mAh Ni-Cd Power super accu Laadtijd 4-5 h Vaartijd ca. 15 min.Wie heeft een goed advies voor mij?
Tevens wil ik een snellader aanschaffen, dus ook hier win ik graag advies over.

Groeten,

Alfred

Voor snelladers kun je het best kijken op:
www.conrad.nl
Er staat bij hoeveel A, stel je voor de snellader is 1A dan laad hij jou 2300mAh accu op in 2 uur en 18 minuten.
Je moet wel goed kijken of jou accu geschikt is voor snelladen!

Hoi Willem,

Bedankt voor je antwoord. Ik wil dus ook een nieuwe accu kopen. Dus echt maximaal gaan... Overigens de motoren zijn 550...

Nu lees ik steeds iets over lipo's. Is dat was en zo ja, hoe zwaar kan ik het beste aanschaffen?

Groeten,

Alfred

Als je lipo wilt gaan gebruiken, heb je een lipo lader nodig. In het algemeen zul je dan een stuk duurder uitkomen. Tevens moet er in je Flying Fish een regelaar inzitten die ook voor lipo accu's bedoelt is. Kijk dit eerst even na, daarna kunnen we je wel verder helpen denk ik.

Lipo's zijn gewoon kleine accu's met een laag gewicht.
Omdat ze zo weinig wegen en zo klein zijn zijn ze een stuk duurder als een normale accu met even veel stroom en spanning.

Aha, duidelijk.

Dat ik duurder uit ben, dat snap ik wel. Maar dat is van ondergeschikt belang. Ik wil gewoon meer vermogen uit de boot halen.
Omdat dit voor mij de eerste keer is dat ik een rc boot heb, is het voor mij een test of ik het leuk vind. Zo ja, dan gaan we een stap verder. Dan heb ik zowieso een beter accu en snellader nodig. Dus vandaar dat ik nu alvast het een investering waard vind om deze boot naar het maximum toe te brengen...

Groeten,

Alfred

Hallo Alfred,

Dit is de boot, toch?
1 Stop Model Shop - Welcome to Howes Models

Veel meer vermogen uit je beide 550 motoren halen op 12V zal ernstig ten koste van je motoren gaan, vooropgesteld dat de relais in de 'black box' het spelletje meespelen.
Als ik het goed heb, zijn de motoren niet voorzien van waterkoeling en de gebruikte props al behoorlijk fors, dus een hoger Voltage zal voor aanzienlijk meer warmteontwikkeling zorgen.

Met 90 cm is het een behoorlijk grote romp, die met twee 550 eigenlijk ondergemotoriseerd is, het is tenslotte speelgoed en niet bedoeld om veel harder te gaan dan de boot nu vaart.

Wil je sneller, dan zul je moeten willen investeren in andere motor(en), regelaar(s), servo(s), een roer, Lipo's + lader en een nieuwe zenderset.
Van de huidige boot zul je misschien de schroefassen kunnen gebruiken, als dat 4mm assen zijn, voor het ondermaatse spul wat er vermoedelijk in zit, zijn weinig passende schroeven te krijgen.

Dan heb je een grote plastic boot, die 50km/h+ kan varen. (de sky, of eigenlijk je beurs, is de limit)
Het risico, dat de hele zaak ziet zinken als je wat raakt, of een forse flip maakt, is echter levensgroot, want de romp is er niet voor bedoeld...

Groeten, Jan.

Nee, meer mAh zal de tijd die je kunt varen verhogen maar niet de snelheid.
Daarvoor heb je meer volt nodig maar ik zou het niet doen want je weet niet of je motoren het aankunnen.

Super, dan is dat weer opgelost...

Het lijkt me inderdaad niet verstandig om te gaan investeren in motoren e.d.
Eerst maar lekker varen, en als er iets gebeurt en ik vind het nog steeds leuk, dan maar eens een "echte" kopen!!!

Bedankt voor jullie inbreng!!!

Groeten,

Alfred

Back