flying submarine

raf

Forum veteraan
hallo

hier maar een verslag van de FS
eerst van het bestaande model een gips mal gemaakt
daar komt de master uit waar dan een epoxy mal van gemaakt gaat worden
dit door slechte ervaring van epoxy/polyester die het plastiek van bestaande model aantasten
en dat wil ik dus vermeiden
van de romp die uit deze mal gaat komen word er dus terug een mal gemaakt
deze gaat per kant uit verschillende delen bestaan om vooral de vleugels er goed aan te krijgen
want deze zijn zeer dun en toch een belangrijk deel van hoe de boot er uit ziet

foto's volgen
gr raf

hallo

hier de gipse mal van de FS
als je gips gebruikt moet daarna de mal inspuiten met verf
ik gebruik hier restjes voor van spuitbussen die ik nog over heb
je moet de gips zo door drenken met verf(dunnen laagjes)tot de laatste laag met lak verf helemaal mooi egaal blinkt
dan spuit je een laatste laag glans vernis er over
de mal met glitsa of G4 door drenken heb ik nog niet geprobeerd omdat deze mal toch een verloren mal methode is en daar is de G4 te duur voor
als de romp uit deze mal komt dan gaat er nog enige na bewerking moeten gebeuren
gips heeft namelijk nogal wat lucht belletje in de massa zitten en deze lossen niet allemaal van de romp dus je hebt kleine putjes in de mal
wat dan weer puntjes geeft op de romp
deze worden met 900 water schuurpapier weg geschuurd
nu wachten tot de loslack is gedroogd en er begonnen kan worden met gelcoat en polyester
er zitten ook 2 lagen los wax op de mal om zeker te zijn dat de romp er goed gaat uit komen
hopelijk lukt het goed met de twee vleugels want dat is een moeilijke plaats om deze mooi gevuld te krijgen
sam1690j.jpg

gr raf

Ziet er goed uit Raf, is een er leuk subje.
was ook aan het zoeken naar dit model maar als je hem te pakken kunt krijgen is hij erg duur.
Dus moet het nog maar even in de kast blijven liggen tot ik er eens een tegen het lijf loopt.
Blijf je verslag volgen.
Trouwens de U 47 werkt perfect op een enkele lekage na maar denk dat het komt door de doorvoeren die nog niet vast zaten en er geen vet in zat.
30 april word zijn eerste proefvaart en kan ik hem uitloden.

Eric

zoals wel verwacht zou deze mal de romp niet over leven
door de kleine lucht bellen plakt de gelcoat echt vast in de mal hoeveel wax en lack je ook gebruikt het mag niet baten
de romp zit muur vast en de mal moet er afgebroken worden
daarna voorzichtig de restjes weg halen met een scherp mesje zonder krassen te maken
want deze gaat men dan terug zien in de epoxy mal en dat is zeker niet de bedoeling
al met al komt de romp er goed vanaf en ziet ze onder de gips en verf er goed uit
sam1692p.jpg

hier ziet het er nog erg uit maar het gaat goed komen
ook de vleugels zijn goed gelukt dus kan de echte mal misschien vereenvoudigd worden en toch uit 1 stuk gemaakt worden

gr raf

????? waarom????
het is een kwestie van opvoeden marc
indien je hier ruzie voor krijgt heb je het niet goed gedaan

gr raf

aangezien je schijnbaar een heel leuke hobby kelder hebt lijkt het mij dat de vrouw er niet blij van wordt als je op haar terrein komt :evil:

hallo

vandaag een pakketje uit China
eerste keer dat ik er iets bestel en dan ook nog omdat het alleen daar te verkrijgen valt
twee mooie jet aandrijvingen in een bubbeltjes enveloppe
sam1701g.jpg

een motor is bij marc om ingebouwd te worden in een waterdichte behuizing
tussen de twee jets komt een waterdichte servo te staan om de kleppen te bedienen
en dan van voor een wtc voor de accu ,ontvanger en de regelaars.
lalala gaat goed komen met die boot

gr raf

ja kan hem wel mee nemen
maar veel is er nog niet aan gedaan
ik kan beter de romp mee nemen die uit de mal gekomen is
daar heb je eigenlijk meer aan

gr raf

kijk maar wat het makkelijst voor je is raf.

het gaat mij er alleen om, om die romp eens live te zien zodat ik weet wat het is

Hey Raf,

Heb de speed 400 nagemeten en deze heeft dezelfde afmetingen als die wat in die jets zit.Ook de voorkant van de motor is exact hetzelfde(boringen met schroefdraad).Voordeel van de speed 400 is,dat de as volledig rond is(geen afplatting).De assen zijn beiden 2,3 X14.
Groetjes,Marc 3

hallo

aan de positieve mal verder gewerkt vandaag
alle rommel er vanafgehaalt zodat ze der morgen opperbest uit ziet
denk er wel aan dit is de positieve mal daar moet nog een negatief van gemaakt worden
daar komen dan de modellen uit
maar ik wil reeds jullie komentaar horen over wat ik nu reeds klaar heb
daarom gaat er ook nog geen spuitplamuur op zitten maar is het de naakte gelcoat

gr raf

hallo

zondag was de FS er bij en er was veel bewondering voor
olaf heeft gezegd dat ik BS moest gaan omdat deze motoren zonder problemen in het nat konden draaien
na wat passen en meten en boor en frees werk hier het resultaat
sam1720z.jpg

een enorme plaats besparing tegenover de 480 motor
en meer power als ik op LION ga varen want deze kunnen makkelijk 12 volt een an dat zijn maar 4 lion's dus meer dan plaats genoeg
er gaat dus een horizontale stabilo achter komen al wijk ik dan enorm af van het origineel
maar dit blijkt de beste keuze te zijn om de boot bestuurbaar te houden
door de kleine accu is het verschuiven van deze geen optie meer geworden
zo dat was het weer
gr raf

ik spiek lekker rustig verder voor project 2016.
alleen denk ik dat mijn stabi dan 2 delig gaat worden met 2 servo's

Back