Flywing H1- GPS connection

Discussie in 'Flybarless' gestart door jannus, 1 jul 2022.

  1. jannus

    jannus

    Lid geworden:
    25 nov 2009
    Berichten:
    291
    De aansluiting van de GPS module kabel op de H1 port is kwetsbaar. Kabel komt gemakkelijk los. Mogelijk leidt dat tot storingen zoals in mijn geval spinnen van de heli. Opnieuw aansluiten hief deze storing op. Hoe is de aansluiting te verbeteren?
     
  2. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.952
    Locatie:
    Rotterdam
    meeste gps apparaten hebben een modus waardoor het wegvallen van de gps niet meteen tot onvliegbare situaties leid.
    anders zouden dji's en andere drones standaard toch wel wat uitdagingen hebben.
    in vlucht valt gps ook wel eens weg.
    zodoende zou het raar zijn als er tijdens het vliegen een gps stekker uit valt, meteen de heli neerstort.
    of die gps stekker moet meer aansturen dan alleen een gps bol..

    stekkers:
    geen idee wat voor stekker het is.
    maar, sommige stekkers kun je een beetje "knijpen", dan buig je 1 kant een beetje dicht, waardoor de passing strakker wordt.
    soms is dat een veer lips die je kan verbuigen, soms een koper gat wat je een beetje dicht kunt knijpen.

    Wat je nog wel eens bij ontvangers ziet (en hier waarschijnlijk ook kan) is hotglue over de aansluiting.
    domweg vastlijmen van de stekker aan de unit.
    hotglue komt ook vrij simpel los.

    in diezelfde lijn kun je er ook een kritisch goed geplaatst stuk tape op plakken.
     
  3. Gerard_nl

    Gerard_nl Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 sep 2002
    Berichten:
    15.817
    Locatie:
    eindhoven, El diablo.
    een gps hoort niet op een heli :koud:
     
  4. Martin7876AA

    Martin7876AA

    Lid geworden:
    31 jan 2020
    Berichten:
    144
    Locatie:
    Capelle a/d IJssel
    waarom hoort een gps niet op een heli?
    zelfde reden dat een gyro niet op een vliegtuig hoor.
    innovatie houd je niet tegen
    begonnen met een bell 222 (schluter)en maar draaien aan de stangetjes om hem goed te krijgen
    robbe kwam met een stabi met zo een tol in die tijd zelfde hoort niet op een heli.
    vlieg nu met een frsky tandem x20 met tandem ontvangers (heeft met mij met een stukje veiligheid te maken)
    nee innovatie is niks voor de rc wereld of TOCH wel

    maar dit is mijn mening
     
  5. Gerard_nl

    Gerard_nl Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 sep 2002
    Berichten:
    15.817
    Locatie:
    eindhoven, El diablo.
    dat mag je vinden.

    ik vind dat als die gps uitvalt, defect raakt of wat dan ook dat je je gehaktmolen ook zonder moet kunnen vliegen.

    of je creƫert een gevaarlijke situatie.

    wil je even "help" roepen op een vol veld ofzo ?
     
  6. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.952
    Locatie:
    Rotterdam
    innovatie, tuurlijk.
    maar de uitdaging ligt aan het gebruik van dingen.

    Er zijn mensen die een grote heli een "safe" fbl controller geven, zodat ze er mee kunnen leren vliegen.
    Dit in vele varianten.
    er zijn ook mensen die de heli op afstand moeilijk te zien vinden, en daarom zo'n zelf red functie gebruiken.

    zo'n uitbreiding op de heli moet geen gebrek aan kennis goedmaken.
    vind ik.
    ten alle tijden moet de piloot wel kunnen vliegen.
    vind je afstand lastig, oefen erop.
    kun je niet vliegen, pak eerst een kleintje, neem les, zoiets.
    maar gebruik zo'n hulp(!!!) middel niet standaard om een eigen gebrek op te lossen.
    dat gaat een keer mis, en die grote heli's zijn gewoon echt gevaarlijk.

    kun je gewoon vliegen, dan moet je het zelf weten natuurlijk.
    iedereen zijn vliegplezier werkt anders.


    zelfde als gyro's in een vliegtuig.
    kun je vliegen, leef je uit.

    maar heel veel mensen die zo'n ding erin zetten, hebben geen idee hoe een toestel hoort te vliegen.
    en wat zo'n gyro werkelijk doet, wat de grenzen van zo'n ding zijn (en vooral wanneer het ding iets niet goed doet)
    regelmatig is het toestel niet goed gebouwd, niet goed afgesteld of beiden, een wordt de gyro erin gefrommeld om het rottige vliegen op te lossen.
    en opeens vliegt het geweldig.. maar dat rottige vlieggedrag zonder gyro gaat zijn kop een keer opsteken, en dan kan ook de gyro hem niet redden.


    Zeker met gyro's, eerst moet alles op orde zijn.
    kennis, ervaring. toestel, setup.
     

Deel Deze Pagina