innovatie, tuurlijk.
maar de uitdaging ligt aan het gebruik van dingen.
Er zijn mensen die een grote heli een "safe" fbl controller geven, zodat ze er mee kunnen leren vliegen.
Dit in vele varianten.
er zijn ook mensen die de heli op afstand moeilijk te zien vinden, en daarom zo'n zelf red functie gebruiken.
zo'n uitbreiding op de heli moet geen gebrek aan kennis goedmaken.
vind ik.
ten alle tijden moet de piloot wel kunnen vliegen.
vind je afstand lastig, oefen erop.
kun je niet vliegen, pak eerst een kleintje, neem les, zoiets.
maar gebruik zo'n hulp(!!!) middel niet standaard om een eigen gebrek op te lossen.
dat gaat een keer mis, en die grote heli's zijn gewoon echt gevaarlijk.
kun je gewoon vliegen, dan moet je het zelf weten natuurlijk.
iedereen zijn vliegplezier werkt anders.
zelfde als gyro's in een vliegtuig.
kun je vliegen, leef je uit.
maar heel veel mensen die zo'n ding erin zetten, hebben geen idee hoe een toestel hoort te vliegen.
en wat zo'n gyro werkelijk doet, wat de grenzen van zo'n ding zijn (en vooral wanneer het ding iets niet goed doet)
regelmatig is het toestel niet goed gebouwd, niet goed afgesteld of beiden, een wordt de gyro erin gefrommeld om het rottige vliegen op te lossen.
en opeens vliegt het geweldig.. maar dat rottige vlieggedrag zonder gyro gaat zijn kop een keer opsteken, en dan kan ook de gyro hem niet redden.
Zeker met gyro's, eerst moet alles op orde zijn.
kennis, ervaring. toestel, setup.