FMS 1400mm Mustang P-51 V7

Hoe mooier wil je een warbird schaalmodel hebben, deze staat bovenaan op mijn wenslijst

pr81374img2.jpg

pr81377img18.jpg

FMS 1400mm P-51 Mustang v7 Review - YouTube

RC Airplanes - Remote Control Cars - Remote Control Helicopters - RC Trucks - Radio Control Boats

Jan

Laatst bewerkt:
Hij is erg mooi :-)
En dat voor 163 euro.

Zou hem trouwens het liefste zelf willen bouwen. De eerste tijd echter geen tijd voor :-(

Overigens:
"Effective May 16 2012 until January 2013, the United States Postal Service (USPS) will not be able to accept packages containing lithium batteries and electronic devices containing lithium batteries addressed to international destinations."

Hij is erg mooi :-)
En dat voor 163 euro.

Zou hem trouwens het liefste zelf willen bouwen. De eerste tijd echter geen tijd voor :-(

Overigens:
"Effective May 16 2012 until January 2013, the United States Postal Service (USPS) will not be able to accept packages containing lithium batteries and electronic devices containing lithium batteries addressed to international destinations."

Die laatste regels weerhouden mij er een te bestellen, maar houd dit in dat het in 2013 weer wel mag:(

Jan

P-51 v7 / v7.5

Hallo Jan,

Ik heb zelf de V6 uitvoering sinds vorig jaar. Door tijdgebrek nog niet zoveel kunnen vliegen, maar hij vliegt werkelijk uitstekend !! Kun je je geen buil aan vallen. Dit is mijn eerste kist na 12 jaar uit de hobby te zijn geweest en pas mijn 2e staartsleper. Het is een degelijke kist, veel sterker dan ik had verwacht. Tot nu toe 2 redelijk zware crashes gehad, 1e eigen schuld (zo gefocussed op het aanvliegen en de daling dat ik net voor het veld in de aardappelen terecht kwam), de 2e door een storing (vloog nog op 35 MHz, nu overgestapt op 2,4 GHz). Ergste schade: 1 defect intrekmechanisme van een poot, kosten ongeveer €10,00.
De enige twee minpuntjes van de V6: de propellerbladen breken bij het minste of geringste en de poten buigen redelijk gemakkelijk (eerder pisbakkenstaal dan verenstaal). Bij de V7 zouden beide problemen opgelost zijn, al moet je er wel op letten dat je de V7.5 krijgt (noemen ze bij Schweighofer V8. De oorspronkelijke V7 had veel problemen met het landingsgestel, maar deze zijn achteraf opgelost (geheel metalen veerpoot). Op RCGroups in het Electric Warbird forum vindt je een heleboel informatie hierover.
De enige modificaties die ik heb gedaan is het vergroten van de flaps volgens de schaal contouren (in de nieuwe versie standaard) en de vleugel samenbouwen tot een geheel i.p.v. twee afneembare delen.
Zelf vlieg ik met een 4S 3600 mAh 25C accu en deze voldoet prima. Ook kom je hiermee gemakkelijk op het zwaartepunt uit (kist is een beetje staartlastig).

Mocht je nog vragen hebben: don't hesitate to ask :D.

Gr. Raymond

Heren (mn. Raymond),

Bedankt voor de info.

Ik heb het idee dat die op marktplaats een V6 (V5?) is; geen inner gear doors . . .

Zal me nog eens verder orienteren.

(Toch eerst maar een Durafly P-51?)

jan.

Ik kreeg in november 2012 onderstaande mail van http://rc-planes.be over de verschillende type aanduidingen die er gebruikt zijn, de meest nieuwe is nu de V9 die er te koop is:cool:

Beste Jan
> >
> >
> >
> > Eerst wil ik een verduidelijking geven ivm de versies van de P-51.
> >
> > De versie 7 (zie http://www.fmsmodel.com/) waar jij over spreekt,
> > zal op de Europese markt "Versie 9" gaan noemen.
> >
> > Deze zal in de komende weken beschikbaar zijn voor levering.
> >
> > Deze heeft inderdaad een lucht-geveerd landingsgestel en een te
> > openen canopy.
> >
> >
> >
> > De versie 8 op mijn website is de meest recente beschikbare versie
> > op dit ogenblik, en is de voorganger van de V9 (of V7 zoals op de
> > FMS website).
> >
> > Deze is momenteel in promotie voor €199 (zolang de voorraad strekt)
> > omdat de V9 er aan komt.
> >
> > Let wel : Enkel de gele versie is op dit moment nog beschikbaar bij
> > de leverancier.
> >
> >
> >
> > Het enige wat je nodig hebt is :
> >
> > - zender (minimaal 6-kanaals)
> >
> > - 6-kanaals ontvanger
> >
> > - 4S Lipo batterij (ik raad aan minimaal 3000maH)
> >
> >
> >
> >
> > Ter info : De V9 zal ongeveer €239 gaan kosten.
> >
> >
> >
> > --
> >
> > Met vriendelijke groet,
> >
> > RC-Planes.be

Dag Jan,

Ik vind het maar een raar verhaal van rc-planes.be.

Waarom spreken ze op hun eigen site dan over '*** Nieuw! V7!***' :confused:

jan.

Mijn naam is Tom Aerts, eigenaar van www.rc-planes.be.

Ik wil via deze weg even reageren op de onduidelijkheid V7 en V9.
Om, ik weet niet welke reden, is door een aantal importeurs een andere Versie nummering (V9) gegeven aan de Big Scale P-51. In het begin heb ik deze nummering ook aangehouden op mijn website.

Toch is de officiele versie van de fabricant (FMS) de V7.
zie ook ---Shenzhen Famous Electronic Tech Co., Ltd

Vandaar dat ik onlangs beslist heb om op mijn website de versie nummering van FMS te gebruiken (V7) en niet deze van sommige Europese importeurs (V9).

V7 is dus de allernieuwste versie van dit toestel !
De V7 heeft ook visueel een aantal kenmerken waaraan je deze versie kan herkennen :
- Fuel tanks onder de vleugels
- openschuifbare canopy

mvg
Tom

Dag Jan,

hier de officiële site van FMS
www.fmsmodel.com

klik op airplanes -> propeller planes -> warbirds -> 1400mm

Daar zie je de toestellen staan.

De officiële versie van het laatste toestel is wel degelijk V7

mvg
Tom

De "B" uitvoering van de FMS P-51 V7 Mustang komt eraan!

FMS P-51B V7 "Dallas Darling"

full

FMS P-51B V7 "Shangri La"

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Back