FMS Beaver 2m

Discussie in 'Electro vliegtuigen' gestart door OpaDick, 17 jan 2018.

  1. OpaDick

    OpaDick

    Lid geworden:
    13 feb 2010
    Berichten:
    193
    Locatie:
    Malden bij Nijmegen, vliegclub Columbia Boxmeer
    Hallo mensen is er iemand die vliegt met een Beaver 2 m van FMS.

    Ik heb er een in mijn bezit gekregen door ruiling maar ik merk dat de bedrading niet klopt alleen throttle, elevator en rudder doen het. De flaps en ailerons in beide vleugels werken niet.

    ik ben bang dat de bedrading niet goed zit,

    Is er iemand die mij hier een handje vooruit kan helpen.?
     
  2. dries_neyrinck

    dries_neyrinck

    Lid geworden:
    14 aug 2013
    Berichten:
    2.650
    Locatie:
    Oordegem
    Hoi,

    Safety first: Eerst de prop eraf voor je verder binnen gaat testen

    Komen er uit de vleugel twee servokabels of komt er 1 gecombineerde kabel?
    Wat gebeurt er als je een servo van de vleugel even in het hoogteroer kanaal steekt en hoogteroer op je zender stuurt? Werkt hij dan?

    Werk je met Y kabels of stuur je iedere servo apart? (hoeveel kanalen op je zender?)
     
  3. OpaDick

    OpaDick

    Lid geworden:
    13 feb 2010
    Berichten:
    193
    Locatie:
    Malden bij Nijmegen, vliegclub Columbia Boxmeer
    Het is een constructie met twee grote stekkers, in respectievelijk de romp en de vleugel ingebouwd.
    Er gaan vanaf de centrale printplaat 2 3aderige kabeltjes naar de stekker in de fuselage, maar het gekke is dat aan de vleugelkant ook nog 2 2 aderige kabeltjes zitten die naar de navigatielichten lopen., Dus hoe men dat denkt de tackelen weet ik niet.

    Ik heb inmiddels met een servotester de ailerons en flaps getest en die doen het gewoon als ik de losse stekkertje die aan de vleugelkant op de grote contactstekker zitten gebruik. Ook de twee kleine stekkertjes met 2 draadjes zeggen ervoor dat respectievelijk het landingslicht en het navigatielicht op de punt van de vleugel werken.

    Het probleem is de bekabeling via de printplaat.

    ps. de prop is er nog niet op geweest, alles is nog spiksplinternieuw.

    Hieronder wat fotootjes, de eerste twee zijn van de grote stekker in de vleugel en de laatste twee van de stekker in de fuselage.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 17 jan 2018

Deel Deze Pagina