Dat de trekkracht lager is dan het gewicht van het model is geen enkel probleem. Voor heel veel, zo niet de meeste, vliegtuigen is dat normaal. Wanneer de trekkracht groter is zal je aan de prop kunnen hangen en dat kan normaal gesproken geen enkele Cessna 182.
Dan een ander probleem. De motorconstante (kv) heeft geen invloed op de trekkracht! Dat die andere motor iets sneller draait heeft weinig invloed. Als de motor het vermogen niet kan leveren om een bepaalde prop rond te krijgen zal hij ook niet voldoende trekkracht leveren.
(Overigens is het ook geen KV, dat is Kilo Volt. Jij schrijft 900KV. Dat is dus 900000Volt! Je zou moeten schrijven kv is 900 of kv900

)
Je moet dus kijken naar het vermogen wat de motor kan leveren. Pas op, dat is altijd minder dan wordt opgegeven door de fabrikant. Hij geeft het
opgenomen vermogen van de motor op. Wat de motor
afgeeft is afhankelijk van het rendement van die motor. Dat kan voor een goede motor wel oplopen tot 85%. Een meer normale waarde voor veel motoren die nu te koop zijn zal tussen de 70% en 80% zijn. Ja er zijn motoren die een nog hoger rendement hebben maar dat zijn eigenlijk allemaal speciale en meestal heel dure motoren.
Terug naar de motor die je gevonden hebt. Welke accu gebruik je? Als je een 11x7 prop op deze motor wilt zetten kan je waarschijnlijk niet meer dan een 2S accu gebruiken! Gebruik je een 3S of meer dan moet je absoluut een kleinere prop gebruiken anders zal de motor veel te zwaar belast worden. De motor mag maximaal ongeveer 24A trekken en met 11x7 op een 3S of 4S accu zal hij echt veel meer gaan trekken en waarschijnlijk al snel doorbranden.
Je heb nu een motor met een 11x9 drieblad prop. De motorconstante kv is 900 omw/Volt.
Welke accu en welke motor heb je? Hoeveel stroom mag die motor trekken?
Dat zal aanmerkelijk meer zijn dan de motor die je gevonden hebt. Die kan bij een 2S accu maximaal een 11x7 tweeblad prop rond krijgen. Als je een 3S of 4S accu gebruikt zal de prop kleiner moeten worden om overbelasting van de motor te voorkomen. Volgens de opgave zal dat een 9x6 zijn voor een 3S accu en een 7x3 voor een 4S accu. Dat is hoogstwaarschijnlijk niet voldoende voor jouw Cessna.
Welke motor moet je dan wel hebben?
Dat kan ik je nu niet zeggen omdat ik niets weet van de oude motor. Nogmaals, welke motor en accu heb je nu? Is, of was, dat voldoende om goed te vliegen? Is meer nodig, wil je meer of is hetzelfde voldoende?