FMS en vista....

Ik heb me deze week een gamepilot gehaald met FMS software. Ik moet zeggen een leuk simulatortje en gekocht om de grondbeginselen van de zender onder de knie te krijgen. Het werkt vrij aardig.

Onder XP wel, maar onder Vista dus weer niet:confused:.

Bij mijn ouders staat een pc met XP en het werkt perfect maar thuis (waar ik het toch het liefst wil gebruiken) heb ik dus een vrij nieuwe pc die draait onder Vista, en deze vertikt het.

Op het FMS forum heb ik al gevonden hoe dit ook onder vista aan de praat te krijgen maar ik kom er niet helemaal wijs uit......: FMS Forum :: View topic - I got the solution!

Is er iemand hier die dit wel voor elkaar heeft gekregen en eventueel bereid is me op een "pc-leken" manier uit te leggen hoe dit te doen? Aangezien het FMS-forum niet het drukst bezocht forum is kan ik wachten op een antwoord tot ik een ons weeg vrees ik;)
Misschien is er wel egens een crack te vinden of zo? Kan er via de zoekfunctie hier niks over vinden namelijk.

Marc

Het ligt vaak niet aan Vista, het zijn de videokaart drivers die roet in het eten gooien.

Maar wat gebeurt er? start ie helemaal niet of heb je een slecht beeld?

Johan

Dat werkt dus niet met Nvidia kaarten, dan blijft het knipperen.

Je moet een kaart hebben zonder Nvidia chipset, dan werkt de
DLL manier wel.

Johan

Ja, geweldige oplossing.

Microsoft virtual pc downloaden en installeren op je pc.

Daarna een versie van xp aanschaffen en installeren.....

Om dan pas met fms te kunnen oefenen....

Johan

Dank u wel, ik heb hetzelfde probleem, volgens mij zit het in de usb drivers van Vista. Ik ga dit eens proberen, ik heb nu 1 pc waar het wel op werkt en eentje niet :(

Als het om heli's gaat kun je misschien als alternatief Heli-X proberen.
Als het om vliegtuigen gaat heb ik niets gezegd ;)

Ik heb me deze week een gamepilot gehaald met FMS software. Ik moet zeggen een leuk simulatortje en gekocht om de grondbeginselen van de zender onder de knie te krijgen. Het werkt vrij aardig.

Onder XP wel, maar onder Vista dus weer niet:confused:.

Bij mijn ouders staat een pc met XP en het werkt perfect maar thuis (waar ik het toch het liefst wil gebruiken) heb ik dus een vrij nieuwe pc die draait onder Vista, en deze vertikt het.

Op het FMS forum heb ik al gevonden hoe dit ook onder vista aan de praat te krijgen maar ik kom er niet helemaal wijs uit......: FMS Forum :: View topic - I got the solution!

Is er iemand hier die dit wel voor elkaar heeft gekregen en eventueel bereid is me op een "pc-leken" manier uit te leggen hoe dit te doen? Aangezien het FMS-forum niet het drukst bezocht forum is kan ik wachten op een antwoord tot ik een ons weeg vrees ik;)
Misschien is er wel egens een crack te vinden of zo? Kan er via de zoekfunctie hier niks over vinden namelijk.

Marc
Misschien kan je wat preciezer zijn wat er niet werkt onder vista..
Hier heb ik FMS prima werken onder vista op de notebook..
Echter krijg ik alleen 2.7 en niet 2.8 werkend..

Dus ja het gaat niet makijkelijk maar het werkt wel...
Dus wat meer gegevens graag..

Benno

@Plantjes,

bij mij werkt er dus helemaal niets, krijg die "DLL" melding dat ie die mist en het hele programma start niet op. Ik was bezig met de methode beschreven als in het FMS forum maar zit vast na de laatste stap, daar kom ik niet wijs uit. Je moet in elk geval in vista een Com-poort openen, daarna zou het moeten werken.

Vind dat allemaal omslachtig en is er geen gemakkelijkere manier zoals een crack die dit probleem omzeilt? Ook zou een simpele update van FMS wel welkom zijn, maar die is er niet helaas.

Marc

@Plantjes,

bij mij werkt er dus helemaal niets, krijg die "DLL" melding dat ie die mist en het hele programma start niet op. Ik was bezig met de methode beschreven als in het FMS forum maar zit vast na de laatste stap, daar kom ik niet wijs uit. Je moet in elk geval in vista een Com-poort openen, daarna zou het moeten werken.

Vind dat allemaal omslachtig en is er geen gemakkelijkere manier zoals een crack die dit probleem omzeilt? Ook zou een simpele update van FMS wel welkom zijn, maar die is er niet helaas.

Marc

Wat dat gedoe over video kaarten is weet ik niet maar die DLL's heb je wel gelijk in..
Het eerste probleem is dat de laatste Beta updates niet compleet zijn.
Ten tweede bestond Vista nog niet tentijde dat de laatste werkzaam hedeen aan FMS zijn gedaan..
Het is en was free ware en de makers hebben ondertussen allemaal waarschijnlijk een goed betaalde baan en hobbieen niet meer met modelbouw..

Ik moet je aanraden of wat anders te kiezen of stuk voor stuk de problemen op te lossen..
In het eerste geval..
Kijk eens naar HELI-X - Homepage

in het 2e geval..
instaleer eerst een oude 2.0 beta 7 versie...
Start hem op en kijk naar evenuele foutmeldingen..
Missende DLL's dan googlen en downloaden en in de windows/ system32 dir plaatsen en weer opstarten.. Moet je soms wel 2 of 3 keer doen voor de verschillende DLL's...
dan gewoon opstarten (niet in een box of zo..)

Suc6
Benno

flikkerend beeld kun je oplossen door de textures uit te zetten. maarda trek ook op niks.

dit flikkeren is het gevolg van de incompatibiliteit( wat een woord!!!!) met bepaalde Nvidea videokaarten

Inderdaad, rest het aanschaffen van een andere videokaart of
massaal emailen naar Nvidia...

Het zijn de 3d drivers......

Ik ga nu nog even aan de slag met 3d analyze....

en ook dat geeft geen enkele verbetering.

Als je FMS wilt op vista moet je een ATI kaart.
In elk geval geen NVIDIA.

Johan

Laatst bewerkt:
Back