FMS fly on wire RC simulator

• Topicstarter Topicstarter Jahre Viking
  • Startdatum Startdatum
J

Jahre Viking

Guest
Dus niet fly by wire.

Ik heb een simpele usb rc-dummy gekocht waar FMS 8.5 bij zat. Het merk is Parkflyer maar het is op de stickers na dezelfde kast als die van E-sky.

Na lang baggeren heb ik de settings voor helecopter gevonden, maar ik twijvel of het wel goed is. Namelijk de heli blijft langzaam rond zijn as draaien en dit veranderd ook als ik het ding laat hooveren in sneller/mider snel afhankelijk als ik daal of stijg. De gyro is kennelijk niet gesimuleerd.

Wat me verder opvalt is dat de heli niet vliegbaar is. Volgens mij is het zo dat als je de cyclic knuppel op de zender naar voren duwd dat de heli ook naar voren vliegt. Laat je de knuppel los, dan keert de servo en daarmee ook de rotorbladen weer terug naar de oorspronkelijke positie. De heli zal dus weer gaan hooveren.

Bij FMS dus niet, de servo blijft staan en de helicopter gaat voorwaarts en wat omhoog tot een bepaald punt en komt dan weer terug, slingert de andere kant op en gaat pendelen als een gewicht aan een draad. Dit is met geen mogelijkheid te korrigeren.

Ik kan me niet voorstellen dat een echte Rc heli dit doet.

Settings: (channel 8 is ingesteld als ik de funktie "uit" heb staan)

Rudder 8
Elevator 8
Aileron 8
Throttle 8 (fms draait al vol gas als ik hem aanzet)
Tail 4
Nick 2
Roll 1
Pits 3

Waar ga ik de fout in?
Of is FMS fout?
Of misschien zelfs de dummy zender?

Dus niet fly by wire.
Na lang baggeren heb ik de settings voor helecopter gevonden, maar ik twijvel of het wel goed is. Namelijk de heli blijft langzaam rond zijn as draaien en dit veranderd ook als ik het ding laat hooveren in sneller/mider snel afhankelijk als ik daal of stijg. De gyro is kennelijk niet gesimuleerd.
Klopt, maar dit is met een echte heli ook altijd een beetje hoor, moet je handmatig corrigeren.
Wat me verder opvalt is dat de heli niet vliegbaar is. Volgens mij is het zo dat als je de cyclic knuppel op de zender naar voren duwd dat de heli ook naar voren vliegt. Laat je de knuppel los, dan keert de servo en daarmee ook de rotorbladen weer terug naar de oorspronkelijke positie. De heli zal dus weer gaan hooveren.
Bedoel je niet "nick"? Dit is bij mode 2 de as die je bestuurd als je je rechter stick naar voren en achteren beweegt.
Je theorie wat betreft het naar voren vliegen klopt ongeveer.
Alleen is de heli pas een paar kilometer verder eerdat hij in een hoover is.
Je zult dus altijd moeten corrigeren om in een hoover te komen.
Bij een hoover ben je trouwens toch continu aan het corrigeren.
Bij FMS dus niet, de servo blijft staan en de helicopter gaat voorwaarts en wat omhoog tot een bepaald punt en komt dan weer terug, slingert de andere kant op en gaat pendelen als een gewicht aan een draad. Dit is met geen mogelijkheid te korrigeren.
Heli vliegen misschien toch een beetje onderschat? :D
Bij hooveren ben je constant aan het corrigeren....
Ik kan me niet voorstellen dat een echte Rc heli dit doet.
Hahaha, jawel hoor:p
Settings: (channel 8 is ingesteld als ik de funktie "uit" heb staan)

Rudder 8
Elevator 8
Aileron 8
Throttle 8 (fms draait al vol gas als ik hem aanzet)
Tail 4
Nick 2
Roll 1
Pits 3

Waar ga ik de fout in?
Of is FMS fout?
Of misschien zelfs de dummy zender?
Welke mode vlieg je?

Die simzender staat in mode 2.

Ik weet 100% zeker dat een Rc helicopter niet als een moer aan een meter visdraad gaat pendelen terijl de cyclic naar voren staat en de machine dus regelmatig naar voren hoort te vliegen.

Zoals ik zei, corrigeren maakt niets uit, de heli blijft pendelen anders dan zo extreem te corrigeren dat hij tegen de grond klapt. Op kleine correcties lijkt hij niet te reageren.

Zij hier trouwens echte helivliegers op het forum? En daarmee bedoel ik dus de 1:1 en er zelf in zitten.

"Heli vliegen misschien toch een beetje onderschat? :grin:"
Kuch, nee, ik zeg die opmerking toch maar niet, is niet leuk.....

Die simzender staat in mode 2.

Ik weet 100% zeker dat een Rc helicopter niet als een moer aan een meter visdraad gaat pendelen terijl de cyclic naar voren staat en de machine dus regelmatig naar voren hoort te vliegen.

Zoals ik zei, corrigeren maakt niets uit, de heli blijft pendelen anders dan zo extreem te corrigeren dat hij tegen de grond klapt. Op kleine correcties lijkt hij niet te reageren.

Zij hier trouwens echte helivliegers op het forum? En daarmee bedoel ik dus de 1:1 en er zelf in zitten.

"Heli vliegen misschien toch een beetje onderschat? :grin:"
Kuch, nee, ik zeg die opmerking toch maar niet, is niet leuk.....
Sorry, ik heb je verhal een beetje verkeerd geherinterpreteerd. :rolleyes:
Ik zelf sim met een mx12 met zo'n microfoon kabeltje. Eerst had ik zo'n heel goedkoop kabeltje en had ik ook een beetje last van onzuiver signaal.
Toen heb ik zo'n kabeltje met aan alle twee de kanten gouden connectoren gekocht en de storing was weg!
Ik gok dus dat bij jou het signaal ook slecht is maar jij hebt dus usb...
Andere poorten ook al geprobeerd?, zit er toevallig zo'n hub tussen?
Zoja die er even tussen uit halen en hem direct in de computer doen.

Omdat ik niet telkens achter die computer wil zitten te hannissen zit er een usb verlengkabel tussen.

maarrrrrrrrrr

Die wordt vrijwel dagelijks gebruikt bestandsoverdracht naar usb sticks, camera's en een joystick om te gamen. Die hebben geen van allen last storingen.

Niemand die het echt weet dus.... had ik al een beetje verwacht.

Goed, richting container met deze zooi.

Back