FMS / Hobbyking Alpha Dassault 70mm EDF jet

Toen ik de kist in ontvangst nam zat de andere motor er al in. De fan is nog hetzelfde. Als je wil kan ik navragen wat voor motor er nu in zit.

Misschien een domme vraag maar als ik naar de grootte van de ESC kijk, moet ik dan het maximale vermogen dat de accu kan afgeven of het maximale vermogen wat de motor kan trekken? Ik vermoed het laatste maar ik weet het niet zeker.

En weet iemand welke stekkeraansluiting er zit op de standaard ESC in de Alpha?
Is de ESC makkelijk te vervangen? En vervangen mensen hem al meteen of is die goed genoeg voor 1 of een paar seizoenen?

Ondertussen heb ik mijn nieuwe motor ontvangen en ingevlogen met de Alpha :)
Moet zeggen dat het nu nog leuker en nog sneller is als ervoor.
Snelheid is tot vermeerderd met een goede 60% tegenover de stock motor en dat is heel wat.

De motor is een cyclone power van 3700kv

Hier een filmpje van gisteren namiddag met de nieuwe motor setup.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ziet er goed uit! Mijn fan is in stukken gegaan door een domme fout. Een forum lid had nog een paar fans liggen dus ik wacht nog op een reactie. Ik hoop dat ik niet lang meer hoeft te wachten want dan kan ik de kist weer vliegklaar maken =)

Hopelijk voor je is die fan er snel :)
Het is echt wel leuk met die nieuwe motor.
Deze ochtend nog eventjes een vlucht of 3 gedaan en het is weer fun.

Een andere esc had ik er al opgezet heel in het begin toen ik het vliegtuig gekocht had.
Op alle vliegtuigen die ik uit hong kong laat komen zet ik standaard een andere esc op.
Op deze zit er nu een 80a esc van hobbywing in.

De stock fan heb ik gevlogen met de nieuwe motor en die presteert er zeer goed mee.
daarna heb ik de nieuwe motor eens met een alloy edf fan getest en haalde er nog net iets meer uit.

Dus je hoeft niet echt een nieuwe fan te nemen als je het niet wilt maar het kan wel.

Waarom een 80a ESC? Volgens de fabrikant SHENZHEN FAMOUS ELECTRONICS TECH CO.,LTD trekt de motor 30-45A. Is daar een reden voor? Een 60a ESC zou toch voldoende moeten zijn? Is er speciaal een reden dat je gelijk een 80a ESC erop zet? Begrijp wel dat je de ESC vervangt; 50a is net voldoende.

En is deze motor HobbyKing R/C Hobby Store : HK2839 EDF Outrunner 2800kv for 70mm nou minder sterk dan de standaard motor? Dit omdat er wordt opgegeven dat hij minder A kan hebben. En denk dat deze accu me 4-6 minuten vliegtijd zullen geven HobbyKing R/C Hobby Store : Turnigy 3000mAh 4S 30C Lipo Pack ?

80a esc had ik erin geduwd met het oog vooral op mijn nieuwe motor setup.
Idd 60a had genoeg geweest maar die 80a doet het nu perfect met de nieuwe cyclone power motor.

Over die motor die je aanduid kan ik me niet uitlaten.
Mijn nieuwe is 3700kv en presteert vele malen beter dan de stock motor.

Ik vlieg zelf met 3600mah 4s lipo's en die geven mij met mijn nieuwe setup tussen 3 a 4 minuten vliegtijd.
Dus denk niet dat je er 6 minuten mee gaat halen of de motor moet nog minder goed zijn dan de stock motor.
Met de stock motor en de 3600mah 4s lipo haalde ik tussen 5 en 6 minuten.

Ik had die 4-6 minuten een beetje berekend volgens:

Max discharge current on the ground = (first number) C x capacity / 1250

en

Contest or 'full throttle': Seconds = capacity (mAh) x 4.2 / max current on the ground
Aerobatics: Seconds = capacity (mAh) x 7 / max current on the ground
'No-stress' flight: Seconds = capacity (mAh) x 11 / max current on the ground

obv 3000mAh en 30C.

Iemand anders ervaring met deze motor HobbyKing R/C Hobby Store : HK2839 EDF Outrunner 2800kv for 70mm ?

Back