FMS Mustang P-51D ( 1700mm)

Hoi,

Ben sinds een tijdje lid van deze geweldige forum, maar heb op de achtergrond altijd meegelezenn veel geleerd.

Dacht vanaf nu maar ook eens mijn belevingen op het forum zetten.
In april na 18 jaar weer begonnen met modelvliegen.

Aangesloten bij een club en begonnen met een Hype U can Fly.

Een zeer makkelijk toestel om mee te vliegen, na paar keer lessen mijn motor brevet gehaald en verder gegaan om het weer goed in de vingers te krijgen, de hype toch maar een upgrade gegeven +/-140 watt eruit en de NTM 1100 KV ( 685 Watt ) erin met een 85A regelaar, jeej als je hiermee de lucht in gaat, krullen de mondhoekjes telkens omhoog :grin:.

Nu sinds een poos de FMS mustang P51-D in bezit en eergisteren de maiden flight gemaakt.


De eerste vlucht was een geslaagde,welke uitgevoerd werd door Peter van onze club, iets rechts bijtrimmen en gaan met die banaan.
De rol was iets te traag en deze eerst meer uitslag gegeven
( al vonden ze de snelheid van de rol wel scale look )

Na een kleine pauze de 2e lipo erin gedaan en ik was aan de beurt, pff klamme handjes en zweet op de rug ( en dat kwam niet door het warme weer :rolleyes: )

Jeej wat vliegt dit warbirdje toch heerlijk, gemoedelijker dan ik had verwacht echt een genot en daarbij is hij best fotogeniek :wink:

Even laag langs komen voor een mooie foto, gemaakt door onze huis fotograaf Jan.

Morgen wordt het weer een mooie dag en gaan beide vliegtuigen weer mee naar de club.

full


full


full

Groetjes Ferdinand
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Nou kom maar op met die foto's dan.
Zit er ook aan te denken deze als 2e toestel aan te schaffen.
Waar heb je m gekocht?

PS: pas je topictitel even aan....er staat Muatang :)
 
Foto's staan erbij, ging even wat fout, tja eerste keer hé :cool:.

@Yihaa,... topic is aangepast thanks, en heb hem in zaltbommel gehaald bij rc-addict,doos paste maar net in de auto, schrok me wezeloos zo groot was de verpakking haha

Groetjes Ferdinand
 
full


De hype U can fly samen met de Mustang.

full


Het is wel een beest van een vliegtuig, had niet zo'n verschil in grootte verwacht. A real mean foamie !!;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Tja zo gaat het een hele tijd niet vliegen maar als je ooit bent geinfecteerd met dit virus kom je ern niet meer van af.

ook jij bent dus ongeneselijk verklaard veel plezier en suc6 met je "nieuwe hobby"

Mario

PS Mustang zeer mooi
 
Vliegen is inderdaad een virus. Als klein jongetje van 4 gekeken naar een LB bestuurd vliegtuig in het Vlaardingse hof. Toen zei ik als klein jongetje; 'dat ga ik later ook doen' en als 13 jarig jongetje vloog ik een LB Coxje. Nu 38 jaar later nog steeds vlieg ik. Laatst vloog er iemand met een dieseltje de lucht van ether/brandstof herkende ik meteen van dat ik 4 was. Hoezo bedoel je virus? Er is wel veel veranderd in al die jaren. Arf bestond toen niet en het was in die tijd allemaal erg duur.

Verder leuk te lezen dat je een goede maiden had.

Succes met de hobby verder.
 
Laatst bewerkt:
Zo, weer vluchtje gedaan alleen moest nu best wat bij trimmen t.o.v. 2 dagen geleden met de maiden flight.

Misschien dat het warmer is ???

Nu ff een bakkie koffie en zo meteen weer de lucht in.

Grt Ferdi
 
Tja zo gaat het een hele tijd niet vliegen maar als je ooit bent geinfecteerd met dit virus kom je ern niet meer van af.

ook jij bent dus ongeneselijk verklaard veel plezier en suc6 met je "nieuwe hobby"

Mario

PS Mustang zeer mooi

Klopt helemaal alleen is dit een virus die ik niet erg vind om te hebben.:banana:

Ik ga zekers niet langs een dokter, dit virus moet blijven :-)

Wou dat hij eerder was toe geslagen, toch heel wat gemist in de laatste 18 jaar:cry:.

Ferdi
 
Kwijlkwijl... mooie kist Ferdi! Ik ben jaloers op je, wil er ook één!
Vraagje; je hoort vaak dat bij dit soort grote warbirds de retracts bagger zijn, deze zien er toch best goed uit wat is jouw mening hierover bij deze kist?

M.v.g.

Hans
 
Hoi,

Ik ben naar de FW190 aan het kijken van FMS. Wat zijn jouw ervaringen met het landen en opstijgen van gras? Mijn club heeft een "redelijk" net grasveld, maar een mooi golfclub tapeitje is het nu ook weer niet.

2.0
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Donders, wat is die Mustang mooi zeg! Zag hem al in de U Can Fly topic. :) Schrok alleen een beetje van de prijs op RC-Addict. :lol: Maar zo te zien heeft hij wel in te trekken wielen, da's wel cool! :D Wat is de moeilijkheidsgraad van dit kistje? :o

Edit: Zie op de foto's op RC-Addict dat hij ook een mooi gedetailleerd interieur heeft, erg gaaf!
 
Kwijlkwijl... mooie kist Ferdi! Ik ben jaloers op je, wil er ook één!
Vraagje; je hoort vaak dat bij dit soort grote warbirds de retracts bagger zijn, deze zien er toch best goed uit wat is jouw mening hierover bij deze kist?

M.v.g.

Hans

Hoi Hans,

Zover ik kan zien en beoordelen kan ik zeggen dat ze degelijk zijn, alleen de tail is nu 1x naar binnen gegaan tijdens het taxien, waar dat aan lag weet ik nog niet.

En vandaag wel een harde landing gemaakt, had mijn elevator bij de flaps iets te enthousiast gemixt waardoor hij redelijk naar beneden wilde.
Toch besloten om met flaps binnen te komen en met up elevator gecorrigeerd en dat ging bijna mis. Beter was zonder flaps binnen komen wat ook makkelijk te doen is.
Retracts gaven geen krimp, dus heb er wel vertrouwen in.

Hopelijk heb je hier wat aan.

grt

Ferdi
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

Ik ben naar de FW190 aan het kijken van FMS. Wat zijn jouw ervaringen met het landen en opstijgen van gras? Mijn club heeft een "redelijk" net grasveld, maar een mooi golfclub tapeitje is het nu ook weer niet.

2.0

Hey Koriel,

Wij hebben bij Snoopey, onze vliegclub, ook een mooi grasveld welke zeer goed wordt bijgehouden.
Ook deze is helaas niet als een biljartlaken en moet zeggen taxien, opstijgen en landen heeft deze warbird totaal geen moeite mee.

Als je deze met half flaps opstijgt dan ben je zeer snel los.
Met full flaps kun je echt met een slakkengang binnen komen.

Gisteren had ik een goede crosswind staan, maar dat ging vrij makkelijk om sleepend binnen te komen.

Ik ben echt zeer verbaasd over de vliegeigenschappen, vliegt zeer strak wat de clubleden ook beaamen.
Topsnelheid ligt niet al te hoog maar trekkracht genoeg, als ik hem verticaal gooi duurt het toch ff voordat hij langzamer gaat.
Heerlijk is dat, verticaal omhoog sturen en dan de rols erin mega mooi om te zien.

Zoals is al zei, een real mean foamie :p

Grt

Ferdinand
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Donders, wat is die Mustang mooi zeg! Zag hem al in de U Can Fly topic. :) Schrok alleen een beetje van de prijs op RC-Addict. :lol: Maar zo te zien heeft hij wel in te trekken wielen, da's wel cool! :D Wat is de moeilijkheidsgraad van dit kistje? :o

Edit: Zie op de foto's op RC-Addict dat hij ook een mooi gedetailleerd interieur heeft, erg gaaf!

Hoi Hionimi,

Yep is een gave kist, en vliegt als een scheermes dat moet ik FMS wel meegeven.

Moeilijkheidsgraad tja,..... das voor een ieder denk ik anders.
Ik heb vroeger 1 1/2 gevlogen daarna 18 jaar niks en bezig sinds een maand of 4 á 5.
Deze mustang is dus mijn 2e vliegtuig na de Hype U can Fly.

Ik had het niet verwacht dat het zo makkelijk zou gaan met deze mustang, hij vliegt gewoon gemoedelijk.
Zolang je maar op je snelheid let ( in bochten ) kan er naar mijn mening weinig fout gaan en daarbij de hype corrigeert zich zelf wel, maar dat moet je niet van deze warbird verwachten.

Alleen landen is wel ff wat anders, met de Hype gooide ik al ver van te voren het gas dicht en kwam zwevend binnen, met de mustang is dat toch wel even iets anders.
Als je hier van het gas af gaat zie je hem gewoon vertragen en als je snelheid te laag is verandert je de vliegeigenschappen als in die van een baksteen :cool: miss wat overtrokken maar t.o.v. de Hype een hemelsbreed verschil.
Kom nu met ongeveer 30% gas binnen en corrigeer mijn glijpad met het gas.

Grt Ferdi
 
Ga toch nog een mod doen als dit onder mod geschaard mag worden.

De bay-doors ( weet even niet de juiste benaming ) die nu openstaan als de retracts naar beneden zijn komt best dicht bij grond.

Nu ben ik printje tegen gekomen die er voor zorgt dat deze dus weer dichtgaan.

Dus wieldeur open retracts naar beneden en wieldeur weer dicht, en dit is qua tijd ook nog in te stellen.

Ferdi
 
Laatst bewerkt:
Back
Top