FMS Mustang P-51D ( 1700mm)

Hoi,

Ik heb toch maar de regelaar en BEC gekocht

TURNIGY K-Force 100A Brushless ESC
Turnigy HV SBEC 5A Switch Regulator (8-42V input)

De spanning voor de BEC is selecteerbaar,

Als ik hem een aparte voeding geef, bv 3 cells.
Hoeveel mAh zou ik deze moeten minimaal nemen, zonder hem na elke vlucht te moeten opladen

Mvg

Ferdinand
 
91A is nogal wat zeg. Dat wordt het een kort vluchtje!

Ik zou normaliter proberen om de A's wat geringer te houden. Dus minder KV, meer V of anders prop'en.
Wat je ook vaak merkt is dat de bovenste 20% geen snelheidswinst meer oplevert, maar een ton extra A's. Dus je zou na je eerste ervaringen je throttle curve kunnen aanpassen van 0 tot bijv 80%. Levert veel vliegtijd op.
 
91A is nogal wat zeg. Dat wordt het een kort vluchtje!

Ik zou normaliter proberen om de A's wat geringer te houden. Dus minder KV, meer V of anders prop'en.
Wat je ook vaak merkt is dat de bovenste 20% geen snelheidswinst meer oplevert, maar een ton extra A's. Dus je zou na je eerste ervaringen je throttle curve kunnen aanpassen van 0 tot bijv 80%. Levert veel vliegtijd op.

Die 91A is static inflight gemeten 64A met WOT :D
 
Hallo,

De afgelopen week bezig geweest met het landingsgestel.

Ik heb hem nu zover dat de gears in staggered mode up of down gaan en de deuren in P-51 style.

Gebruik hierbij ook een microswitch ( normally open ) om mijn deuren dicht te sturen als de gears volledig up zijn, deze switch wordt geplaatst bij de gear welke het laatste binnen is.


Als de deuren open staan doet 1 servo nog binden, welke ik nog niet goed krijg, en moet nog uit vogelen waarom ik de uitslag van de deur servo's niet groter krijg, wil nog iets meer ruimte hebben tussen de openstaande deuren en de gears. Maar via de seqeuncer lukt het mij nog niet

Groetjes Ferdinand
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ferdinant, bij mij liep het uiteinde van het servostangetje bij de z-bocht tegen de binnenkant van de wielkast. Stukje eraf geknipt en geen probleem meer.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Als ik de servo's van de deuren rechtstreeks op de ontvanger aansluit dan gaan de deuren maximaal open, zodra ze op de seqeuncer aangesloten zitten gaan ze maar voor ongeveer 80% open.
Tijdens programmeren van de microgear zou ik via travel moeten bij kunnen stellen, maar ook al staan deze dan op de130% maakt het geen donder uit.

Uitslag blijft hetzelfde.

Krijg van de week een andere zender binnen, miss dat het daarmee wel gaat:cool:

Grt Ferdi
 
Ik heb de deuren ook via mijn zender geprogrammeerd dus vandaar dat ik wel volledige Travel heb dan.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
http://www.rcplanes.be
Hij is nu in de aanbieding bij Schweighofer voor 389,90 euro.

P-51 Mustang grün ARTF 1700 mm inkl. BL-Antrieb, Servos,und EZFW - Flugmodelle und Zubehör - Modellsport Schweighofer

Als ik zo de foto's en video's van Ferdinand zie van de Mustang dan is dit zeker een scherpe prijs voor een prachtige kist!

Voor hetzelfde bedrag verkopen ze ook de P-47:

P-47 Thunderbolt silber ARTF 1700 mm inkl. BL-Antrieb, Servos u. EZFW - Flugmodelle und Zubehör - Modellsport Schweighofer

Gr. Bas.


Bij Home zijn ze ook gespecialiseerd in FMS, de prijzen zijn ook erg interessant, de Mustang 1400mm kost € 239,00, en de 1700mm € 389,00

Jan
 
Vandaag ook weer op pad gegaan met mijn ASW zwever mijn cessna corvalis en de p51
Helaas de p51 iets te weinig snelheid gegeven voor de landing
Met als gevolg dat hij net boven de grond over de tip viel en zo de vleugel afbrak
En vervolgens op zijn neus viel 4 props kapot
Nog wel pas gebalanceerd
Al met al een fijne middag gehad de P51 is weer klaar alleen nog de prop balanceren

Mario
 
Back
Top