Ik heb me niet kunnen inhouden en heb de FMS P-47 besteld. Op engelstalige fora heb ik niet zo bijzonder veel info kunnen vinden. Er is meer te vinden over de P51 want die is al langer beschikbaar.
Uit de commentaren blijken 2 veel voorkomende problemen op te treden. Retracts en wing-flex.
FMS heeft blijkbaar upgrades uitgevoerd, maar het is niet te achterhalen of ik nu versie 1 of 2 heb.
Ik zal mijn verdere ervaringen met dit model hier delen voor de geïnteresseerden.
Bestelling bij aerobertics en dit stond na 2 dagen aan de deur
even open doen
Alles zit netjes verpakt.
Stabilo (onderkant)
Linkervleugel
Bestikkering is gerimpeld en de tape die de kabels verstopt hangt los. Even aandrukken en het is opgelost. Hopen dat het ook blijft hangen
Dit scharnier is blijkbaar doorgescheurd. Het hangt toch nog goed vast, maar zal toch goed in het oog gehouden moeten worden.
Een fototje van de bovenkant
4 prop + 1 reserve
Wing-joiners. Ik vind ze redelijk kort, maar er zijn er 2 ipv 1 bij de P51
Rudder
bommen (de hobbycitty drop-bombs zijn al bested
)
Kanonnen en pitot-static
hardware kit
prop hub. Hier heb ik echt mijn bedenkingen bij. Deze is van PLASTIEK. Mijn gevoel zegt me, 1 keer goed gas geven en die vliegt in frut vaneen. Als er iemand een aluminium exemplaar weet, laat maar weten, want dit vind ik maar niets.
verdere info volgt....
Uit de commentaren blijken 2 veel voorkomende problemen op te treden. Retracts en wing-flex.
FMS heeft blijkbaar upgrades uitgevoerd, maar het is niet te achterhalen of ik nu versie 1 of 2 heb.
Ik zal mijn verdere ervaringen met dit model hier delen voor de geïnteresseerden.
Bestelling bij aerobertics en dit stond na 2 dagen aan de deur

even open doen

Alles zit netjes verpakt.

Stabilo (onderkant)

Linkervleugel

Bestikkering is gerimpeld en de tape die de kabels verstopt hangt los. Even aandrukken en het is opgelost. Hopen dat het ook blijft hangen

Dit scharnier is blijkbaar doorgescheurd. Het hangt toch nog goed vast, maar zal toch goed in het oog gehouden moeten worden.

Een fototje van de bovenkant

4 prop + 1 reserve

Wing-joiners. Ik vind ze redelijk kort, maar er zijn er 2 ipv 1 bij de P51

Rudder

bommen (de hobbycitty drop-bombs zijn al bested

Kanonnen en pitot-static

hardware kit

prop hub. Hier heb ik echt mijn bedenkingen bij. Deze is van PLASTIEK. Mijn gevoel zegt me, 1 keer goed gas geven en die vliegt in frut vaneen. Als er iemand een aluminium exemplaar weet, laat maar weten, want dit vind ik maar niets.

verdere info volgt....