FMS P-51 mini 800 mm mustang ( 1300 kv ) motor

Ben in het bezit van een mini 800 mm FMS P-51 mustang. Maar mijn vraag is :die motor ( 1300 kv ) Art.Nr.: PA-FMS-MR201
Hoeveel maximum volt is deze motor, of kan deze motor max hebben , omdat de ESC 20 Ampere is denk ik dat je ook met 3 lipo cellen kan vliegen ?? :confused:
 
Welkom :)

Ik heb moderatoren gevraagd één van je twee discussies te sluiten, dan blijft informatie bij elkaar. En dubbelposten mag sowieso niet. Neem ook even je locatie op in je profiel, dan kan iedereen dat zien, misschien woont er wel een ervan forumlid bij je om de hoek.

Motoren gaan niet kapot van spanning, ze gaan kapot van te hoge stroom (-> warmte) en toerental.

Kv (in toeren per Volt), accu-spanning en propellorgrootte (spoed en diameter) bepalen de maximale stroom die kan gaa lopen bij vol gas. Is die stroom groter dan max.stroom van regelaar dan legt de regelaar het loodje.

Toerental loopt rechtevenredig op met spanning (toeren = Kv x spanning). Motorstroom wil oplopen met kwadraat van spanning, veel harder dan je zou denken dus. Ga je van 2 naar 3 cellen dan wil stroom oplopen met factor (3/2)² = 2,25, meer dan een verdubbeling. Verdubbel je het aantal cellen dan wil de motorstroom verviervoudigen! (Bij dit alles accu, regelaar/settings en prop hetzelfde houden, anders is het appelen met peren vergelijken).

Hoeveel vliegervaring heb je, met welke toestellen?

'Verplicht' leesvoer, bespaart je een keer een motor en/of regelaar, en bespaart jou (en ons :mrgreen: ) veel vragen, belangrijk/sticky vastgepind bovenaan in het accu/laad subforum:
http://www.modelbouwforum.nl/forums/accu-laad-techniek/123782-wat-een-lipo-en-hoe-gebruik-je-die.html

Inhoud
  1. Waar is een lipo van gemaakt?
  2. Hoe laad ik een lipo?
  3. Wat betekent de C waarde?
  4. Balanceren
  5. Waar Lipo laden
  6. Koude LiPo
  7. Wat betekent 2p3s?
  8. Waar op letten bij aanschaf?
  9. Laders
  10. Kwaliteit versus prijs
  11. Bolle LiPo :sad: :cry:
  12. LiPo opslag bij langere tijd niet gebruiken
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Eerst en vooral sorry voor de dubbele topic.
Ben nog maar 2 jaar bezig met rc.
Normaal was vliegen met heli's mijn voorkeur , ben begonnen met de blade msr ,dan de sr en overgestapt naar de blade 400. Deze heli's heb ik verkocht en mij een degelijk toestel aangeschaft van thunder tiger ,de titan e 325. Maar zeker geen 3 d vluchten !! alleen schaalvliegen.
Wou ook eens weten wat het was om met een plane te vliegen en dit viel zeer goed mee, had de easystar gekocht en had er een heli motor ingebouwd. Nu ben ik bezig met de mini mustang van Fms en met een warbird vliegen is voor mij echt een uitdaging .Dus daarom de vraag over die motor.
Heb ook een parkzone messersm bf- 109 aangeschaft.
Maar in ieder geval bedankt voor de uitleg over de voltage enz... en echt de info over lipo's daar ben ik genoeg van op de hoogte.
 
Back
Top