Fms van modelcraft

Hallo,
Ik heb laatst een fms gekocht via Conrad van modelcraft.
Op Conrad kon je geen keuze maken tussen verschillende modus dus ik hoopte dat er toch de goede kwam (mode 2) maar vandaag kwam hij en en je raad het al, verkeerde modus met het gas links. Ik heb dus al geprobeert om gewoon in het programma de kanalen om te wisselen maar het probleem is dat de elevator niet weer automatisch in neutraal springt.
wat kan ik nu het beste doen??

Vaak is dat een kwestie van de 'zender' open schroeven en het rateltje en veertje dat daar op de knuppels zit omwisselen. Het is even een gepruts maar het is bijna altijd mogelijk het om te zetten.

Whow, wacht even met sleutelen...het is gebruikelijk dat het gas juist wél links zit, én in een stand kan blijven staan. De elevator heb ik rechts zitten en die springt wél terug naar neutraal positie.
Hopelijk ben ik een beetje duidelijk, het kan zijn dat ik je verhaal nét verkeerd lees; in dat geval:
Ik kan op mijn sim controler de complete stick mechaniek eruit schroeven met 4 schroefjes vanaf de voorkant van de afstandsbediening. Daarmee kan ik de 2 stuurknuppels in zijn geheel eenvoudig overzetten in een andere modes. Dan hoef je geen draadjes enz om te zetten. (kan met een sim RX ook softwarematig natuurlijk) Maargoed het is net wat jou het handigst lijkt.

Jakko

En nog een vraag.
laatst op het forum las ik in een draadje over een duitser die virtuele vliegtuigen maakte voor fms's oa de easystar die je dan kon installeren. Heeft iemand de link naar de beste man zijn site?

Nee helaas het zijn goede links maar niet wat ik zocht. Maar wel handig
bedankt
mvg Rick

Laatst bewerkt:
Rick,

ik zit even te denken, wat is het dat je precies wilt.
een nieuw vliegtuig toevoegen aan FMS
of heb ik het nu mis??

Aha, duidelijk :D

kijk eens naar deze link.
Allemaal toevoegingen aan FMS-2.8.x

Deze site heeft voor elk wat wils.... is trouwens de zelfde als www.rcsim.de ;)

Ik hoop dat je er wat aan hebt

Gr
Ferdy

hallo,
Vandaag heb ik de stickmode even verandered zoals dat hierboven vermeld stond. Het was idd niet moeilijk.
@
Even op zoek naar de versie de voor jou wel werkt.
Wat je ook kan doen is de nieuwste FMSversie binnenhalen, die vindt je hier.
Ik vlieg nu met de software die er bijgeleverd was die vliegtuigen zijn rar bestanden. De vliegtuigen van multiplex kon ik zo gebruiken. Ik zal even kijken naar uw link.
mvg Rick

Op de een of andere manier ben ik, als ik op de link naar fms klik, ingelogd als Rick R, even veranderen/ verwijderen...

Back