FMS werkt niet met windows vista

• Topicstarter Topicstarter Wickinger
  • Startdatum Startdatum
W

Wickinger

Guest
Hoi ik heb windows vista sinds kort (home versie)

en FMS Version 2.0 Beta 7 en Version 2.0 Alpha 8.5 werken beiden niet onder windows vista
een weetnaamnietmeer.dll komt hij te kort, nadownload van die dll file is het beeld gescrambled.
wie heeft het zelfde probleem of juist niet ?

groeten

Het zou best eens van belang kunnen zijn om te vermelden over welke DLL het gaat ;)

Zo op deze summiere beschrijving, ga ik er vanuit dat je de drivers van de fabrikant van je videokaart nog even moet downloaden en installeren.

Dikke kans nochtans dat het sowieso niet gaat werken, als je googled op 'FMS vista' dan krijg je redelijk wat berichten van mensen die aangeven dat het niet werkt..

de dll die tekort kwam heet d3drm.dll
die heb ik gedownload toen "werkt" het software paket FMS wel maar gescrambled , overigens als je in het menu duikt ziet het beeld er wel goed uit
het is dus duidelijk een video kaart probleem , mogelijk wordt die fout gepatched bij V8.6 of hoger
gebruikt systeem AMD X2 5600+ 2 gig ram, met een NVIDIA gfx card GT 6800 256mb ram /768 shared mem

Wickinger zei:
Hoi ik heb windows vista sinds kort (home versie)

en FMS Version 2.0 Beta 7 en Version 2.0 Alpha 8.5 werken beiden niet onder windows vista
een weetnaamnietmeer.dll komt hij te kort, nadownload van die dll file is het beeld gescrambled.
wie heeft het zelfde probleem of juist niet ?

groeten
Probleem is gekend en staat ook in het FMS-forum vermeld. De huidige versie van FMS werkt niet onder Vista (blame M$).

Mogelijke opties:
1) Gebruik van VM software om een Windows XP in Windows Vista te draaien
2) Windows XP installeren (eventueel dmv Dual-Boot als je de Vista wilt behouden)

Groeten,
Niels R.

PS: Ik heb Vista bij mij er terug afgezwierd en hou het bij mijn Ubuntu/XP dual boot systeem...

ik heb ook dual boot Ubuntu en vista , helaas is er niet een echt goed linux RC simulatie progamma (CRRCSim heb ik)
eerdaags maar win XP/Ubuntu dual boot maken.

Als je in FMS in het menu "grafisch" de "vloeiende textures" en "nevel" uitschakelt dan doet hij het prima met een vloeiend beeld.
T'is grafisch niet topkwaliteit...maarjah tis ook maar een gratis pakket.

Als je een wat realistischer flightsim wilt gebruiken die ook gratis is (dus is nog steeds niet te vergelijken met de commerciele paketten zoals realflight, phoenix enzo) maar toch ook een prima beeld en vliegeigenschappen geven dan heb ik een linkje voor je van HELISIM.
HeliSimRC

Het werk ook met je eigen zender...mits je deze goed werkend had gehad in fms of andere simulatoren :)

Back