FMS Zero 1.4m retracts

Kan iemand me helpen met FMS Zero 1.4m servoles retracts die niet meer reageren.
Zoals het woord zegt ze zijn servoless dus kan ik ze niet testen met een servotester of ze al dan niet stuk zijn.
En tweede vraag WAAR zijn FMS parts te koop want dat blijkt een tweede gigantisch probleem te zijn om die te vinden.

Aerobertics verkoopt volgens hun site geen FMS en e-flite gaat niet passen op de FMS Zero dus terug bij af.
Blijkbaar is het gewoon een ramp volgens modelfun de leverancier van FMS kan er zelfs geen leveringstermijn op plakken.
Mensen koop geen FMS want je bent in de aap gelogeerd als je parts nodig hebt dat is mijn les hier :(

E flights pasten origineel ook niet in die FW190 maar het is toch ook een beetje hobby niet?

Na de nodige aanpassingswerken is het gewoon gelukt.

De site die ik aangaf heeft wel degelijk FMS en er zijn er nog andere ook.

Hoe de naverkoop in elkaar steekt dat weet ik niet.

Anders ook eens bij HK kijken voor gelijkaardige retracts want een .25 size restract is echt wel heel courant te verkrijgen....

Voorlopige passing van de E flights :

Stevo

Laatst bewerkt door een moderator:
Ook al zijn ze servoless, je kunt ze met een servotester testen volgens mij.Ze krijgen namelijk dezelfde stuurimpuls en voeding als je servo. Ik zal zometeen eens even testen voor je als ik zo'n retract erop aansluit, ik zal het hier even posten.
Doen ze het alletwee tegelijk niet dan?! Ik heb ook een FMS zero,en heb met de originele retracts ook problemen gehad dat ze er telkens niet uitkwamen.MAAR.......dat kwam omdat de wielen/ of de gear doors ergens tegen aan klemden na opstijgen( het landingsgestel verboog telkens) en dan zaten de wielen tegen de rand van de uitsparing in de vleugel aan.Wat dan helpt om ze aan de praat te krijgen is alle 4 de schroefjes waarmee de retract vast zit ff 'n paar mm los te schroeven waardoor het niet meer klemt en de retract vaak weer uitklapt.Daarna de zaak rechtbuigen en het werkt weer.
Zitten ze nog in je vliegtuig of heb je ze eruit?

Groeten,

Ferry

Ik heb er gisteren een voormidagje mee zoet geweest nadat ik nieuwe van een FMS Trojan T-28 heb gekocht voor 60 euro pfff.
En zoals de hobby het vereist de nodige aanpassingen moeten doen maar ze zitten erin en ze werken welliswaar zonder de deurtjes maar dat was toch maar meuk.
Alvast bedankt iedereen die mee heeft willen helpen met tips en links.
@ Egbertje het is ready2fly dus zwitserland en niet duitsland maar gelukkig hebben we altijd google nog he ;)

Fms parts zijn op zoveel plaatsen te koop, ook in duitsland. Dat kan dus geen probleem zijn. Maar die fms retracts zijn wel onbetrouwbare rotdingen, dus als je ze kan vervangen voor eflites, doen.

Back