Foam bandjes 1/24 (of 1/18?)

Discussie in 'Algemeen auto's' gestart door _cyclops_, 15 nov 2003.

  1. _cyclops_

    _cyclops_

    Lid geworden:
    23 mei 2003
    Berichten:
    2.244
    Locatie:
    Veenendaal, NL
    Hoi,

    'k heb net m'n 1/24 in elkaar zitten en vandaag bij 2brothers m'n regelaar erin gezet, thx voor 't helpen nogmaals! Vandaag lekker gereden, woei, gaat hard :)

    Bij de raco2000 heb 'k mensen gezien die zelf hun bandjes maken, dit is iets wat inwezen heel simpel is, echter kan ik al niet aan 't materiaal ervoor komen, 't foam wat gebruikt wordt in banden is niet echt standaard foam wat je zo 1,2,3 kan krijgen en ik kan het dus niet vinden...

    Daarom de vraag, weet iemand van wat voor type foam de foambanden gemaakt worden?
     
  2. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.483
    Locatie:
    Sassenheim
    Je kunt rubberen matten kopen welke normaal als dempingsmatten voor machines gebruikt wordt. Ik weet dat men vroeger hiermee wat geprobeert hebben.

    Ander tipje voor 1:24 is gewoon een 1:8 band kopen hier kan je met een beetje snij-apparaat zo een paar 1:24 bandjes uitsteken.
     
  3. _cyclops_

    _cyclops_

    Lid geworden:
    23 mei 2003
    Berichten:
    2.244
    Locatie:
    Veenendaal, NL
    das wel een goed idee, gewoon een 1:8 of 1:10 band nemen... 't is jammer dat je 'n plakpunt houdt, 't zou mooi zijn als je dat niet hebt, met zo'n dempingsmat zou dat wel kunnen, moet je alleen 'n speciaal boortje maken gok ik :)
    thx voor de tip
     
  4. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.483
    Locatie:
    Sassenheim
    Je kunt gewoon dmv. 2 verschillende maten koperen pijpen een soort gatenboor in elkaar solderen, even een kartelrandje eraan en in de boormachine !

    Voor de 1:18 moet je gewoon op zoek gaan naar 1:12 bandjes, veel losse 1:12 bandjes hebben een 30mm gat en kan je zo met wat bisonkit op de velgen lijmen.
     
  5. _cyclops_

    _cyclops_

    Lid geworden:
    23 mei 2003
    Berichten:
    2.244
    Locatie:
    Veenendaal, NL
    oeh, dat idee van die koperen pijp is goed, zoiets had ik al ingedacht alleen dan met een dikke boor en zo'n gateboor die je voor hout gebruikt....
    't gaat voor mij vooral om 1:24 banden, 'k ga eerst maar is op zoek naar dempingsmatten :)
     
  6. _cyclops_

    _cyclops_

    Lid geworden:
    23 mei 2003
    Berichten:
    2.244
    Locatie:
    Veenendaal, NL
    vandaag nog ff aan 't kijken geweest... 'k kwam in de winkel zo'n trekker tegen, die je gebruikt om je tegelvloektje mee droog te maken, deze was van 't merk vero, dat rubber is niet echt rubber maar meer foam... 'k heb ze al gebelt maar ze willen natuurlijk niet zeggen waar hun het vandaan halen, alleen dat hun het 'moes' noemen...
     

Deel Deze Pagina