Foam tape GY401

Ik heb nu al van diverse mensen gehoord dat die gehoord haden.... dat de GY401 foam tape (dubbelzijdige tape) zou scheuren met alle gevolgen van dien.
Hoewel ik niemand ken die het probleem daadwerkelijk heeft gehad heb ik een mailtje naar futaba gestuurd. En het antwoord is:

Thank you for your recent e-mail. We are now the exclusive US
distributor and service center for Futaba and, as such, your question
has been referred to us to assist you.

We have not heard of this being an issue at all.

The ones who have noticed may have had excess fuel spray on the foam
itself which may have caused a problem.

..............

Sincerely,
Krysta
Lead Futaba Customer Service and Programming Technician
Also you may want to check our Website at (http://www.futaba-rc.com)

Dus als je zorgt dat er niet te veel brandstof op komt :wink: is er niks aan de hand.

Of zijn er mensen die het toch al persoonlijk hebben ervaren.

gr Remco

Hey Remco,

Zelf heb ik nog nooit gehad dat het foam van de gyro scheurde.
Niet met de originele foams,maar ook niet met de Multiplex dubbelzijdige tape die in strookjes te koop is bij Hobby-inn.

Voor ieder vluchtje check ik wel altijd even of de gyro nog goed vastzit.

Groeten,
Marcel

zelf weten remco, ik heb hem nu ook met een originele zitten omdat mijn andere tape op was, op mijn R30v2 was ie voor de helft gescheurd.
john gebruikt het ook never.

ik heb het er nu op, eigenlijk te lam om te vervangen, maar check elke flight of ie er nog goed opzit, als ie eenmaal begint te scheuren gaat het snel

Het is ook niet dat ik het niet geloof. Het probleem is dat ik het alleen maar hoor van ik heb gehoord.
Natuurlijk hou ik hem in de gaten. Maar als het een echt probleem is neem ik aan dat futaba dat wel zou melden en ook aangeven wat de oplossing is en wat men er daar ook aan gedaan heeft.
3M waar de tape van is, is toch niet een van de minste op tape gebied. Die willen toch ook niet de reclame van uit de lucht vallende helicopters.

gr Remco

Ha Remco,

Na een tip van John afgelopen seizoen over de Futaba tape, heb ik toch maar ff gecheckt. En wat denk je, al grotendeels ingescheurd, gyro is op een nagenoeg 'droge plek' gemonteerd. Dus die Futaba tape blijft bij mij in het doosje, en gebruik nu gamma tape.

Groetjes,

Rick

Gooi die tape er af jongens, hij scheurt echt.

Het is bij mij twee keer gebeurd, eerste keer dacht ik hmm, pech. Tweede keer dacht ik hmm, donder op met die tape.

Zoek maar eens op RunRyder, dan zul je zien dat veel mensen hier last van hebben.

Ok.
Maar wat is dan het alternatief?
Ik heb de tape gebruikt en daarna de gyro geborgd met tape (niet te strak).
Bij een andere gyro heb tiraps gebruikt met neopreen er tussen.

Groetjes, Erwin

Ja, er is een alternatief. Ik gebruik gewoon dubbelzijdige tape met foam van de Praxis of de Gamma. Die doe ik er dan in twee lagen op, en dat werkt prima.

Het geeft de juiste demping, en is bij mij nog nooit gescheurd, en heeft nog nooit losgelaten.

Hallo,

Ik heb het probleem wel al gehad dat de foam van de 401 gescheurd was. De 401 gebruik ik in de NT en naar een dik jaar ging de staart heel raar reageren.
Eerst dacht ik dat het storing was en ben geland. Alles nagekeken en niks te vinden. Na de tweede vlucht werd de staart steeds onrustiger. Vooral bij overslagen. Ik kan geen pyro-flip, maar daar leek het wel veel op.
Na weer geland te zijn zag ik dat de 401 maar nog met een paar foam haartjes vast hing. Daar heb ik dus ECHT geluk gahad.

Nu gebruik ik andere foam met nog een laag tape en sindsdien geen problemen meer.

Groeten
Roel

Back