foamy Robbe 70-ties Puma

Tussendoor wil ik een echte foamy bouwen:

In de jaren 70 vloog ik met een Robbe Puma. Waar die heen is, daar heb ik echt geen idee meer van.:(
Ik liep enkele dagen terug het oude plan tegen het lijf en vandaag had ik een dag vrij. Dus:

20100914003.jpg

20100914001.jpg

Blijkbaar hecht de gewone plakkaatverf zeer goed op het materiaal. Iemand daar ervaring mee aub?

thanks,

Laatst bewerkt:
heb me 3 verschillende snijbogen gemaakt. de korte met snijdraad (de echte weerstandsdraad) van 0,3mm. Middenlang maakt gebruik van een gitaarsnaar (Mi) en de langste zijn gemaakt met gestrekte roestvrije borgdraad van ca. 0,6mm dikte.

Verder veeeeeel schuren met verschillende schuurblokken (stroken MDF van 12mm dikte met daarop verschillende korrel schuurpapier gekleefd.

Onmisbaar is ook de stofzuiger !

Ziet er erg mooi uit. :thumbsup:

Vraagje: wat voor schuim gebruik je ervoor? Ben zelf al eens bezig geweest met piepschuim van de gamma maar zodra ik ga schuren brokkelen er stukjes af :-(

Groet,
Theo

Theo, ik gebruik het XPS (geextrudeerd) schuim dat bij ons in Vlaanderen voor spouw- en vloerisolatie wordt gebruikt.
Bij deze eerste ervaring met schuim heb ik ook gemerkt dat hard drukken tijdens het schuren idd voor brokken zorgt. Dus zachter met fijner schuurpapier is de boodschap!

Vandaag iets verder gewerkt aan de Puma. Een houten bus wordt houder voor de eenvoudige motor, gerecupereerd uit een elektrozwever waarmee ik de wasdraad van de geburen heb afgevlogen...

20100916001.jpg

ook de staartsectie verder opgeschuurd (gevormd)

20100916006.jpg

Van de bouwmarkt heb ik een pot porienvuller meegebracht die moet dienen voor een ander project. Blijkbaar is het XPS schuim bestand tegen de porienvuller....

Back