fohn motortje

• Topicstarter Topicstarter kabi
  • Startdatum Startdatum
K

kabi

Guest
hallo

ik heb gisteren de oude fohn van mijn moeder gesloopt. ik heb het motortje er uit gehaalt en DIE OOK WEER UIT ELKAAR GEHAALT
kun je die motor gebruiken om zelf een brosterloze motor te maken.

Foto's?
Hoeveel polen (tanden) telt het anker, het moeten er 3 of 6 of 9, enz. zijn om een borstelloze motor te kunnen maken. Wat is de diameter van het anker, de lengte, hoe dik zijn de lamellen waaruit het anker is opgebouwd, kleiner dan 0.5mm?:
http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=495
http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=2171

Om je Engels en Duits te oefenen zou je ook kunnen kijken naar de berichten (aanmelden voor de e-mail discussie?) en de links op deze site, gemodereerd door ondergetekende:
www.yahoogroups.com/group/lrk-torquemax

kabi zei:
hallo

ik heb gisteren de oude fohn van mijn moeder gesloopt. ik heb het motortje er uit gehaalt en DIE OOK WEER UIT ELKAAR GEHAALT
kun je die motor gebruiken om zelf een brosterloze motor te maken.

Slopen ??
waarom bouw je de föhn niet direct in je toestel,
en natuurlijk een 150meter verleng snoer.

@kabi,

Beste meneer kabi, als je ook het motortje hebt gesloopt heb je waarschijnlijk ook ontdekt dat er borstels (van die kleine verende stripjes koper ...) in zitten (ik heb nog even snel de föhn van mijn vrouw gesloopt, maar daar zit gewoon een borstelmotortje in ...).

Motortjes MET (kool)borstels zijn NIET geschikt om een bruikbaar borstelloos motortje van te maken ...

Betere bronnen zijn :
DVD en CD spelers uit de huiskamer of de CD-Rom, CD-Writer en de DVD varianten (hoe nieuwer hoe beter !!!) uit je PC (of die van je ouders).
Videorecorders, videocamera's .......

Sucses met het slopen .....

Als je een geschikte candidaat hebt:
---zoek functie forum--- zoeken op "CDrom", vind je alles wat je weten wilt ;-)

Dirk zei:
Betere bronnen zijn :
DVD en CD spelers ... (hoe nieuwer hoe beter !!!)

nou, mijn 56X speler bevatte een wittemagneetring die zwakker was dan een 1X speler :roll: (niet bruikbaar dus)

afb1.jpg

Back