Korte inleiding:
Ik heb het er een tijdje geleden met Bernard over gehad om ook eens eigen FF ontwerpen te gaan bouwen.
Maar ik wilde eerst alle lopende en onafgemaakte FF projecten afgerond hebben.
De laatste was de Brewster Buffalo, en die heb ik vorige week afgemaakt en afgelopen weekend gevlogen.
Tijd voor nieuwe projecten
Het worden twee projecten waarvoor ik een ontwerp heb gemaakt voor een groter RC model.
Namelijk een Fokker V.XXIII en een Fokker D.XXIII
(Voor meer info over deze ontwerpen, klik hier voor het ontwerp verslag)
Ik ga deze twee (rc) ontwerpen gebruiken voor vrije vluchtmodellen.
Uiteraard moet alles heel veel kleiner, lichter, etc. etc.
Ik ga deze twee projecten daarom scratchbuilden over mijn (sterk verkleinde) tekeningen.
Veel minder ribben, andere materiaal diktes, etc. worden besloten tijdens de bouw.
Bernard heeft aangeboden om het hout te lasersnijden voor me
Ik ga eerst de twee modellen scratchbuilden en van daaruit waarschijnlijk een tekening maken en ook laser gesneden hout.
Maar eerst maar eens kijken voordat ik er zoveel tekenwerk in ga steken of de modellen wel willen vliegen als klein vrije vlucht model.
De twee Fokker tekeningen op de bouwplank opgespannen:
Komend weekend begin bouw
Groeten, Ramses
Ik heb het er een tijdje geleden met Bernard over gehad om ook eens eigen FF ontwerpen te gaan bouwen.
Maar ik wilde eerst alle lopende en onafgemaakte FF projecten afgerond hebben.
De laatste was de Brewster Buffalo, en die heb ik vorige week afgemaakt en afgelopen weekend gevlogen.
Tijd voor nieuwe projecten

Het worden twee projecten waarvoor ik een ontwerp heb gemaakt voor een groter RC model.
Namelijk een Fokker V.XXIII en een Fokker D.XXIII
(Voor meer info over deze ontwerpen, klik hier voor het ontwerp verslag)
Ik ga deze twee (rc) ontwerpen gebruiken voor vrije vluchtmodellen.
Uiteraard moet alles heel veel kleiner, lichter, etc. etc.
Ik ga deze twee projecten daarom scratchbuilden over mijn (sterk verkleinde) tekeningen.
Veel minder ribben, andere materiaal diktes, etc. worden besloten tijdens de bouw.
Bernard heeft aangeboden om het hout te lasersnijden voor me
Ik ga eerst de twee modellen scratchbuilden en van daaruit waarschijnlijk een tekening maken en ook laser gesneden hout.
Maar eerst maar eens kijken voordat ik er zoveel tekenwerk in ga steken of de modellen wel willen vliegen als klein vrije vlucht model.
De twee Fokker tekeningen op de bouwplank opgespannen:
Komend weekend begin bouw

Groeten, Ramses
Laatst bewerkt: