Fokker D21 project in depron

Of aan J.Weel gevraagd ? Hi heeft een prchtige tekening in 1/5 getekend door Y.Rusticus.

Mvg,

Bart

DAg Jan en Bart,

Ik vroeg me alleen af hoe het met dit DXXI project stond. Ik heb van Jeroen Weel een DXXI tekening gekregen. Jeroen gaf aan dat een groter exemplaar (2.5 meter spanwijdte) veel gemakkelijker zou vliegen. Nou leek met het Finse electrische model dat veel kleinere afmetingen heeft ook prima vliegen. Het model van Fokker T5 is ook voor elctrisch vliegen bedoeld dacht ik.

groet,
Jules

Grotere modellen vliegen beter, da's waar. :yes:

Maar om nou direct van 36 naar 100 inch te gaan . . . :confused:

Dat brengt weer heel andere problemen met zich mee.

Waarom laat je die tekening van 36" niet vergroten tot bv. 65"?

jan.

Dag JAn,
Dat lijkt mij ook beter. Ik dacht aan schaal 1:7, dwz dat de spanwijdte dan op 1.57m uitkomt (nog een flinke kist trouwens!). Komt ongeveer in de buurt van jouw 65". Hoe kom je aan de 36 inch spanwijdte (dat is 90 cm!)? Is er ooit een D21 in dat formaat gebouwd?

groet,
Jules

OK bedankt, die kende ik nog niet :D

Ik zit nog even te stoeien met de schaal: 1:7 of nog net iets kleiner.

Ben nog aan het stoeien met de tekening van Yke Rusticus, probeer alle bladen exact even groot en exact recht te krijgen via Adobe photoshop, en een duidelijke liniaal afmeting daarbij te plaatsen voordat ik deze ga printen.

groet,
Jules

Ach je kunt er uitijndelek maar op 1 manier achter komen of een kleine D21 goed te vliegen is
Bouw je D21 en probeer het
Nooi geprobeert is ook niet weeten

Sucses

Back