Bouwverslag Fokker D7 Value planes

IMG20230101130234.jpg
IMG20230101130536.jpg
IMG20230101132313.jpg
IMG20230101132318.jpg
IMG20230101132548.jpg
 
Roundels op bovenvleugel lopen door op rolroeren en rood wijst naar voren bij sommige kisten. Ik denk ook bij de 256. Op de romp staat het wel zoals we zouden verwachten. Er was in die tijd kennelijk geen eenduidige richtlijn voor
16726086071754130489987706669340.jpg
 
Roundels op bovenvleugel lopen door op rolroeren en rood wijst naar voren bij sommige kisten. Ik denk ook bij de 256. Op de romp staat het wel zoals we zouden verwachten. Er was in die tijd kennelijk geen eenduidige richtlijn voor Bekijk bijlage 522568
Roundels zijn later veranderd naar de kleur positionering zoals ik ze heb . Ik heb ze op de bovenvleugel te klein gehouden uit gemak .enkel een schaal perfectionist ziet dat .
De 256 heeft structureel ook nog veranderingen door gemaakt . De Mercedes motor is door een bmw motor verwisseld . De spandaus zijn door Vickers vervangen . En de romp heeft later een extra zij stringer gekregen of de romp is vervangen .
Ribstitching heb ik ook niet gedaan omdat toendertijd eerst de dope werd op gezet en daarna de kleur . De laklaag was toen 1,5 mm dik in totaal . Hiermee vervaagt de stitching tot zeer slecht zichtbaar . Uitzondering is de lozenga stof ,deze werdt met blanke dope bestreken De replicas zijn gespoten met moderne lakken en moderne bekleding en dus is de laklaag dunner waardoor alles zichtbaar is . Bijna alle schaal modelbouwers bouwen dus te perfectionistisch . Geeft wel een retegaaf uiterlijk .
Ik heb dus gekozen om niet perfect af te werken . De kleurlaag werd gespoten en de roundels samen met belettering werd met de hand gedaan . Voor de roundels waren wel sjablonen ,maar de belettering werdt met de kwast opgebracht uit vrije hand . Ook dit is later veranderd in spuiten omdat de technieken verbeterden en het handwerken minder werdt.
 
Back
Top