Bouwverslag Fokker D7 Value planes

IMG20230122120244.jpg
IMG20230122120301.jpg
IMG20230122120318.jpg
IMG20230122120333.jpg
IMG20230122120353.jpg
IMG20230122120411.jpg
 

Bijlagen

  • IMG20230122120411.jpg
    IMG20230122120411.jpg
    710,5 KB · Weergaven: 129
Na toch wat strubbelingen met de carburateur . Deze vervangen . De reden hoofd naald en L naald stonden beiden 2 volle slagen open . Gasklep kon niet vol open omdat anders de motor afsloeg .
Oorzaak was een te grote venturi in combinatie met te grote gasklep diameter en een hoofdsproeier welke niet in de venturi stroom uitkwam .

Gezocht op het net naar een variant welke mij wel zou passen . Ik kwam uit op een walbro wt926 met ipv14mm gasklep een 12 mm gasklep.
Ipv 10mm venturi nu een 9,5mm venturi en een sproeier welke wel in de venturi uitkomt .

Resultaat een motor die wel goed reageert op de sproeiers en fijn af te stellen is .
Membraam naald openings druk stond eerst op 2,5 bar wat ik nu naar 1 bar heb afgesteld .

De motor blijft nu doorlopen ook in steile klim .
Gelijk de propellor vervangen door een xoar ww1 uitvoering.

Totaal resultaat is nu een motor die mooi rond loopt en hoorbaar stiller is geworden . Tevens beter oppakt .
IMG20230304130926.jpg


 
Good evening everyone,

congratulations for the Fokker ...... very nice! I ordered the kit today, I think I'll install a 26 cc Zenoah even if it's not the best for a reproduction like the DVII, but is the Honda engine available on the market?....neve seen....thanks and happy flights
 
Good evening everyone,

congratulations for the Fokker ...... very nice! I ordered the kit today, I think I'll install a 26 cc Zenoah even if it's not the best for a reproduction like the DVII, but is the Honda engine available on the market?....neve seen....thanks and happy flights

Search on Honda gx35 with google. I find them, of course it's overcomplete but not very expensive. Amazone also sells this engine.
 
Laatst bewerkt:
Well long story short .
De Honda bleef op volgas niet lekker lopen .
Tijdje zitten dubben of ik verder zou gaan met deze motor of ik er een ander op zou bouwen .
Keuze is gevallen op de NGH 38 viertakt .
Van deze motor eerst de ontsteking afgesteld . Deze staan fabrieks af veel te vroeg .
De eerste keer benzine aanzuigen ging enkel met voldoende motivatie en de naalden goed open .
Daarna was het afstellen .
Hierbij de eerste minuten motorloop.

 
Back
Top