Fokker Spin Centennial Festival

Discussie in 'Vliegmeetings' gestart door Bob Polhuis, 1 mei 2011.

  1. Bob Polhuis

    Bob Polhuis

    Lid geworden:
    22 okt 2006
    Berichten:
    450
    Locatie:
    Landsmeer
    Beste modelbouwliefhebbers,

    Wellicht weten de Fokker liefhebbers het al, maar deze zomer is het 100 jaar geleden dat Anthony Fokker met zijn zelfgebouwde "Fokker Spin" boven de stad Haarlem vloog waarbij hij het bekende "rondje om de kerk" maakte.

    Om dit niet ongemerkt voorbij te laten gaan, hebben een aantal liefhebbers de koppen bij elkaar gestoken om deze zomer het "Fokker Spin Centennial Festival" te organiseren.

    Zie: Fokker Spin Centennial Festival 2011

    Het Festival duurt van 26 augustus t/m 4 september en bestaat uit een aantal deel-evenementen in de omgeving van Haarlem.

    De organisatie heeft ons (FMS Spaarnwoude) gevraagd om voor hun festival op zondag 28 augustus een evenement op ons modelvliegterrein te organiseren.

    Wat gaan we doen op het FMS-terrein ?
    Wij gaan een dag organiseren waarbij wij zo veel mogelijk Fokker-modellen vliegend aan het publiek willen tonen.
    Dit kunnen Fokker-modellen zijn van de "Spin" t/m turbine aangedreven modellen.
    Het programma bestaat hoofdzakelijk uit vrij vliegen onder onze begeleiding, waarbij in de middag 1 programmablok wordt gemaakt waarin wij "van oud naar nieuw" gaan.
    Alles zoveel mogelijk onder becommentariƫring van iemand die alles kan vertellen over het model.

    Tevens zal in de middag een heuse parachutesprong boven ons veld plaats vinden (dus geen modelparachutisten), waarbij de parachutisten uiteraard moeten proberen om op ons veld te landen.

    Ook zal Phantasy in Blue (http://www.phblue.nl) uitgenodigd worden om hun modellen vliegend te showen.

    Om deze dag geslaagd te laten zijn heb ik natuurlijk veel piloten nodig die hun Fokker-kist vliegend willen showen (statisch mag ook).
    Overigens ben je ook van harte welkom indien je een mooie niet-Fokker kist uit de oudheid wilt showen.

    Mag ik jullie vragen om je voor 22 mei a.s. via een PB op dit Forum bij mij aan te melden ?
    Dan kan ik inventariseren of er voldoende animo is.

    Alvast enorm bedankt !

    Vriendelijke groet,

    Bob
     

Deel Deze Pagina