Ook ik was op zoek naar een handiger foelieboutje dan het reisstrijkijzertje wat ik meestal gebruik. Voor Oracover werkt dat best aardig, maar omdat ik wat rollen Solartex in een aanbieding had gekocht werd het tijd voor iets beters. Mijn eerste poging was naar zolder lopen en nu eens eindelijk goed gaan zoeken naar het folieboutje wat ik jaren geleden had gekocht. Sneller gevonden dan gedacht
HTR boutje ooit goedkoop bij Schweighofer meebesteld.
Bij aansluiten kwam ik er achter dat op één stand de temperatuur schommelde van 75 graden naar 125 graden en weer terug. Oops....dat was een stuk slechter dan het 40 jaar oude reisstrijkijzertje en voor Solartex volkomen onbruikbaar.
na openmaken van het HTR boutje trof ik een lullig bimetaaltje aan als temperatuurregeling en het zag er electrisch ook niet erg veilig uit met stroomdraadjes onder ongeborgde schroefjes geklemd in een aparaat wat steeds warm en koud wordt.
Enkele reis Kliko voor het HTR boutje dus en hierbij een waarschuwing voor mensen die zo'n boutje voor weinig ergens te koop zien staan. Ik zou er van weg blijven.
Vervolgens het advies in dit draadje opgevolgd en een Jamara Digitaal folieboutje gekocht.
Benieuwd naar de nauwkeurigheid heb ik de werkelijke temperatuur opgemeten en vergeleken met de ingestelde temperatuur. Hierbij is er goed en slecht nieuws. Het goede nieuws is dat de temperatuur veel minder fluctueert. Het duurt even, maar het boutje houdt vervolgens een temperatuur beter vast.
Het slechte nieuws zie je hieronder. Als ik het boutje op zijn maximum temperatuur van 220 graden zet zie je dit. Je zou het er warm van krijgen.
Jamara Digi Control foliebout, die veel heter wordt dan ingesteld
Ook bij lagere temperaturen is het Jamara boutje steeds veel heter.
Nu dus even in afwachting op een reactie van de leverancier.