folie

• Topicstarter Topicstarter jan42
  • Startdatum Startdatum
J

jan42

Guest
een vraagje,

wat is het verschil tussen oracover en solarfilm en welke is beter.

groet jan

Ik ga voor oracover je kunt makelijker verwerken als het niet goed zit kun je het nog wel los krijg door het weer te verwarmen.
Als je dat met solarfilm probeert blijft de kleur op het model zetten en kun je het niet meer corrigeren
En oracover kun je makkelijker om de ronde vormen krijgen.
Door het wat groter af te knippen en dan met de fòhn er om trekken.
Het gaat met solarfilm ook wel maar corrigeren wil niet
Solarfilm wordt ook niet zo veel meer gebruikt het licht meestal onder de toonbank of in het magezijn.
Er zit wel een ander prijskaartje aan geloof ik

bedankt allen voor de antwoorden, ik ga voor oracover
ps is inderdaad wat duurder.

Als je voor de oracover gaat moet de foliebout wel warmer staan dan met de solarfilm :!:
:idea: Maak eerst ff een proef stukje om te kijken hoe warm je de bout (of stijkijzer)moet zetten . :idea: :wink:

bedankt guus,
heb zoiets gezien op oracover site en dan bij uitleg gebruik.

ik heb een strijkbout camping model wordt heet, maar weet nog niet hoe heet. zal inderdaad even een stukje op de bout leggen en kijken wat er gebeurd anders op de modelclub bij ons i/d buurt.

groet jan

ik ook, van het merk princess, kop is even groot als een oracover bout maar het handvat zit bovenop in plaats van aan zo'n irritante steel. :D

Oracover is een goede keuze, Ik heb laatst oracover en solarfilm naast elkaar vergeleken, en daarbij bleek dat solarfilm veel minder kleefkracht heeft dan oracover (en ja, ik heb de bout in temp aangepast :P )

groet,
Stefan

Oracover heeft ook betere kleuren, heb zelf eens cub gelb vaan solarfilm en oracover vergeleken en bij solarfilm kon je er veel meer doorheen kijken dan oracover. oracover is ook ietsjes krasbestendiger, maar dat maakte bij mijn crash van vandaag ook weinig uit...

ben al even bezig geweest met het bekleden van de vleugel.
gaat boven verwachting als aankomende vlieger.

doe dit met een campingstrijkbout gaat heel goed even zoeken naar de juiste temp, maar geeft verder geen problemen.

Back